x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Viaţă sănătoasă Terapii complementare Ecologia are vînă

Ecologia are vînă

de Florina Zainescu    |    17 Iun 2008   •   00:00
Ecologia are vînă

Dezvoltarea spectaculoasă a pieţei de produse ecologice va fi foarte puţin afectată de scumpirea alimentelor. Asta deşi consumatorii din întreaga Europă strîng tot mai tare băierile pungii din cauza spiralei preţurilor.

Dezvoltarea spectaculoasă a pieţei de produse ecologice va fi foarte puţin afectată de scumpirea alimentelor. Asta deşi consumatorii din întreaga Europă strîng tot mai tare băierile pungii din cauza spiralei preţurilor.

 
În ciuda faptului că mulţi ana­­-liş­ti importanţi au sugerat în ul­ti­mul timp că spirala costurilor ar putea provoca probleme pe pie­ţele de nişă şi că se aşteaptă la scă­derea cererii de produse premium, “verzi” şi ecologice, re­pre­zen­tanţii principalului certificator bio din Marea Britanie, Soil Association, şi cei ai firmei de marketing Organic Monitor sînt optimişti. Sec­to­rul eco va rămîne puternic, trendul ascendent al vînzărilor nu va suferi o întoarcere la 180 de grade, din pri­cina creşterii preţurilor.

 
FORŢĂ. “Probabil este ine­vi­ta­bi­lă o oarecare scădere a cererii din partea consumatorilor mai puţin ataşaţi de acest domeniu, dar va fi mai degrabă vorba despre o plafonare a pieţei decît de o scădere”, a declarat Patrick Holden, director al Soil Association, citat de site-ul Food Navigator Europe. El prevede chiar o majorare cu 10% a vînzărilor de pro­duse eco în 2008, ceea ce îns­eam­nă de patru cinci ori mai mult decît creş­te piaţa totală a alimentelor într-un an bun.

În acelaşi timp, analiştii de la Or­ganic Monitor cred că situaţia economică actuală va afecta anumite sectoare ale pieţei bio: mîncare preparată, congelată şi unele produse de cofetărie. Însă sectoarele importante – produse proaspete, lactate şi brînzeturi, carne –  şi brandurile bio consacrate vor rămîne imune. De altfel, potrivit ultimului raport al Organic Monitor, vînzările de fructe şi legume bio au depăşit, pentru prima dată, cinci miliarde de euro în Europa şi trendul cres­cător va continua. Şi studiile făcute de americani au demonstrat că bio-convinşii nu se lasă impresionaţi de spirala preţurilor. Pentru a avea mai mulţi bani pentru bio, ei aleg să-şi cumpere haine de la reduceri, de exemplu. În America, scumpirea alimentelor i-a descumpănit doar pe clienţii ocazionali.

×
Subiecte în articol: bio