x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Viaţă sănătoasă Terapii complementare Investiţie în viitor

Investiţie în viitor

de Florina Zainescu    |    22 Mai 2008   •   00:00
Investiţie în viitor
Sursa foto: Jurnalul foto/

Mîncarea eco pentru be­be­lu­şi ocupă un loc foarte important în topul vînzărilor bio, deoarece părinţii fac orice să-şi ştie puii sănătoşi. De aceea tot mai mulţi pro­du­cători intră pe această piaţă.

Mîncarea eco pentru be­be­lu­şi ocupă un loc foarte important în topul vînzărilor bio, deoarece părinţii fac orice să-şi ştie puii sănătoşi. De aceea tot mai mulţi pro­du­cători intră pe această piaţă.


Piaţa mondială a alimentelor organice pentru bebeluşi creşte în salturi. Deşi mai scumpă decît varianta convenţională, această mîncare este în vogă, deoarece părinţii de pretutindeni vor să-şi hrănească copiii cu produse sănătoase, sigure, fără pesticide, hormoni, antibiotice sau organisme modificate genetic. Potri­vit firmei AC Nielsen, citată de Brandchannel.com, vînzările mondia­le pe acest segment de piaţă au crescut cu 60% între 2000 şi 2005. Şi vînzările de lapte bio pentru bebeluşi s-au majorat cu 271% din 2004 pînă în 2005, şi cele de mîncare la borcănel cu 18%, potrivit RNCOS.

 
LIDERI. Piaţa americană de profil înregistrează cea mai mare rată de creştere. Vînzările de alimente organice pentru cei mici s-au majorat cu 21,6% anul trecut, atingînd 116 milioane de dolari, potrivit Nielsen Company. Iar concurenţa este acerbă. Nu numai că apar tot mai multe companii producătoare, dar bătălia se duce şi în domeniul formei sub care este vîndută mîncarea bio pentru cei mici. Ultima “modă” este mîncarea bio proaspătă sau congelată. Graţie acestei “găselniţe”, HappyBaby Food, o companie intrată pe piaţă abia în 2006, a devenit rapid o marcă de renume în SUA. Şi alte branduri, precum Evie’s Organic Edibles, Mom Made Foods şi Yummy Spoonfuls, au ade­rat la acest “curent”, în timp ce Bohemian Baby a mers şi mai departe şi s-a apucat să livreze mîncare bio proaspătă pentru bebeluşi la domiciliu.

Şi în Europa, piaţa de profil este bine dezvoltată, însă nu înre­gistrează o creştere la fel de specta­culoasă precum cea ame­ri­cană. Două mari companii se războiesc pe cota de piaţă: germanii de la HiPP şi englezii de la Organix. Însă aceştia au destui competitori mai mici: Holle, Humana, Fresh Daisy, So Baby şi Truuuly Scrumptious.

×
Subiecte în articol: bio