x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Viaţă sănătoasă Terapii complementare RETROSPECTIVĂ 2008 /Anul magazinelor eco

RETROSPECTIVĂ 2008 /Anul magazinelor eco

de Florina Zainescu    |    26 Ian 2009   •   00:00

Sectorul eco din România este în continuare foarte mic. Însă 2008 a adus o mică revoluţie în domeniu, prin înmulţirea magazinelor care comercializează alimente, cosmetice şi chiar haine eco.



Din păcate, cea mai mare parte din produsele alimentare eco provine din import din cauză că în România procesarea în domeniu este aproape inexistentă
Jurnalul foto

La începutul anului trecut existau doar două magazine specializate cu produse ecologice – Bio-Markt din Timişoara şi micuţa cooperativă Biocoop din Sibiu – şi alte câteva magazine din Capitală pe rafturile cărora se găseau şi alimente eco – Naturalia, Ki-Life sau Delicateria.
La ora actuală, Capitala se mândreşte cu şapte magazine specializate pe eco: Leacul, Pukka Food, Natura Food şi Cobilitza şi trei puncte de vânzare
Natural Paris. Dacă la Natura Food se găsesc doar alimente şi vinuri fără chimicale, Leacul, Pukka şi Cobilitza oferă, pe lângă mâncare, şi produse de îngrijire personală bio, iar cele trei magazine Natural Paris sunt specializate pe cosmetice. Şi Clujul are, de la sfârşitul lui 2008, un magazin specializat eco – Coşul Verde.  
Îmbucurător este faptul că alimente fără chimicale au ajuns şi pe rafturile marilor retaileri: Mega Image, Sell Gros, Carrefour, Cora, Real, Nic, Auchan, Metro, Billa, G’Market, Kaufland sau Spar. În acelaşi timp, în marile lanţuri de farmacii au apărut şampoane, geluri de duş, suplimente alimentare sau unguente certificate bio.

ONLINE
Febra eco a cuprins şi spaţiul virtual, anul trecut magazinele online specializate în produse fără chimicale înmulţindu-se ca ciupercile după ploaie. Printre acestea se numără www.rangali.ro, www.biomania.ro, www.bio-magazin.ro şi www.superbio.ro. Tot în spaţiul virtual a înmugurit, în 2008, şi comerţul cu textile din bumbac organic, printre pionieri numărându-se www.elemental.ro, www.misenashop.ro şi www.greencert.ro.O dată cu creşterea ofertei a crescut şi interesul consumatorilor autohtoni pentru produsele eco. "Vânzările au fost de 4.000-7.000 de lei pe zi, însă am avut şi vârfuri de 10.000 de lei pe zi", a declarat Dana Răileanu, administrator magazinul Leacul. "Creşterea a depăşit aşteptările.
În şase luni de la lansare, am avut peste 500 de clienţi online individuali, unii cumpărând chiar şi de 10 ori", a anunţat şi Monica Roşu, directorul magazinului virtual Rangali.

×
Subiecte în articol: bio