2008 marchează începutul epocii de aur a hainelor ecologice. Specialiştii estimează că vînzările de astfel de articole de îmbrăcăminte vor creşte cu 35% în acest an, pînă la peste patru miliarde de dolari.
2008 marchează începutul epocii de aur a hainelor ecologice. Specialiştii estimează că vînzările de astfel de articole de îmbrăcăminte vor creşte cu 35% în acest an, pînă la peste patru miliarde de dolari.
Vînzările de haine produse din fibre organice nu reprezintă
la ora actuală decît o “scamă” în comparaţie cu vînzările mondiale totale de îmbrăcăminte,
ce depăşesc la ora actuală 450 miliarde de dolari anual. Însă experţii de la
Packaged Facts estimează că această “scamă” va creşte spectaculos în următorii
ani. Începînd de anul acesta.
REVOLUŢIE.
Potrivit ultimului raport Packaged Facts, dacă anul trecut s-au cumpărat haine
ecologice în valoare de circa 3,05 miliarde de dolari, anul acesta piaţa va creşte
cu 35%, pînă la nu mai puţin de 4,18 miliarde de dolari. Iar ăsta e doar începutul,
pentru că specialiştii se aşteaptă ca vînzările de articole de îmbrăcăminte obţinute
din fibre organice să depăşească 11,02 miliarde de dolari în 2010.
De altfel, un studiu recent la care au participat 3.049 de persoane din Germania, Spania şi Olanda a arătat că peste două treimi dintre consumatori sînt interesaţi de hainele organice. De ce se caută hainele din bumbac bio? Pentru că bumbacul convenţional “înghite” circa 25% din insecticidele şi 10% din pesticidele folosite în lume, şi hainele obţinute din acesta pot provoca alergii.
Packaged Facts se aşteaptă la o creştere spectaculoasă a vînzărilor de hăinuţe organice pentru copii, de ţinute speciale – cum ar fi rochiile de mireasă şi costumele de ginerică “verzi” –, dar şi a celor de haine pentru birou sau chiar de uniforme (în domeniul medical, de exemplu).
Oferta de haine din bumbac organic este în creştere în lume.
Printre principalii “ofertanţi” se numără companii precum Edu (Irlanda), Gaiam
(SUA), Hanna Andersson (SUA), H&M (Suedia), Howies (Marea Britanie), Levi
Strauss & Co (SUA), Loomstate (SUA), Nordstrom (SUA), Under the Canopy
(SUA), Marks & Spencer (Marea Britanie), Woolworth (Africa de Sud), C&A
(Marea Britanie) sau Nike. Însă noi şi noi companii intră pe piaţă cu produse
bio.