Olivier Revol este doctor, psihiatru si directorul Centrului de tulburari in procesul de invatare din Lyon. Autor al mai multor lucrari de specialitate, Olivier Revol a acordat un interviu revistei ParisMatch, publicat in luna mai, in care expune metodele sale de "tratare a esecului scolar".
Pentru a determina cauzele esecului la invatatura, copilul este supus unor investigatii intr-un centru de referinta asa cum este cel condus de Olivier Revol la Lyon , care se deruleaza in mai multe etape. In primul rand, copilul va fi supus unor bilanturi oftalmologice, ORL, psihomotor, electroencefalograma etc., stabilirea coeficientului intelectual. Daca aceste bilanturi sunt in regula, se trece la a doua etapa. Ea consta in incredintarea copilului unui psiholog clinician care il va monitoriza. Psihologul va antrena copilul intr-o serie de jocuri, de teste cu ilustratii, cu desene pe care apoi le vor interpreta impreuna. Dupa aproximativ o saptamana, informatiile colectate vor fi folosite pentru a stabili cauzele esecului.Exemple
Olivier Revol ofera si cateva exemple concrete. Un baietel de 7 ani, introvertit, cu restante la majoritatea materiilor. Investigatiile au aratat ca baietelul are o inteligenta normala, dar si o dislexie severa: dificultate de a deprinde cititul. In opinia lui Revol, dislexia explica de ce baietelul diferentia cu greutate literele. Invatatoarea copilului va fi informata si va incerca sa adapteze modul de predare tinand seama de problema pe care o are baietelul. De asemenea, copilul va urma in paralel cursuri de reeducare ortofonica. O eleva de 12 ani este in situatia de a repeta pentru a doua oara clasa a V-a, desi este "buna" la invatatura. Diagnosticul releva ca fetita este puternic deprimata. In acest caz, psihoterapia este cea mai indicata solutie. Al treilea exemplu ales de doctorul Olivier Revol este cel al unui baietel in varsta de 8 ani, care este permanent agitat. Un mic rebel, care nu stie ceea ce inseamna respectarea regulilor, obligatia de a-si face temele acasa, de a invata ce i se preda. Diagnosticul: baietelul are 140 coeficientul intelectual, in timp ce normal pentru varsta lui este intre 90 si 110. Practic, baietelul se plictiseste la ore. Trecerea copilului intr-o clasa superioara, potrivita nivelului lui, este solutia prin care acesta sa redescopere placerea de a invata.
|
MISIUNE. Potrivit psihologilor, copiii cu probleme la invatatura au nevoie de un suport moral. Ei trebuie sa fie ajutati sa redobandeasca incredere in propriile lor forte. Psihologii spun ca in "tratarea" bolii numite "esec scolar" un rol esential il au parintii. Dar rolul acestora trece in plan secund in cazul adolescentilor. Deoarece excesul de atentie acordat adolescentilor poate fi catastrofal.
|
Citește pe Antena3.ro