x close
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cum a evoluat cel mai vândut mini SUV

0
Autor: Cătălin F. Vărzaru 17 Dec 2017 - 21:30
Cum a evoluat cel mai vândut mini SUV
Vezi galeria foto


E mic, dar încăpător, are garda înaltă și alură de mini SUV, dar cu tracțiune doar pe roțile din față. Captur a ajuns la cea de a doua generație și speră să continue succesul predecesorului său care în 2016 a fost declarat cel mai vândut crossover urban din Europa, cu un total de 215.670 de unități. Ce are în plus noul Captur și ce știe să facă am aflat după un test de patru zile, în care am inclus și un drum pe Transbucegi cu porțiuni de zăpadă.

Noul Captur își păstrează reputația de mașină utilă și manevrabilă. Sunt caracteristicile de bază pe care le simți după ce stabilești o legătură mai durabilă cu automobilul. E cumva similar cu un fel de gust pe care îl percepi după prima degustare dintr-un pahar de vin. Dacă stai să-l cauţi la bani mărunți și te aștepți la o schimbare revoluționară față de Captur-ul pe care îl ai deja acasă, n-o să le afli la prima vedere. Schimbarea de look nu este atât de accentuată. Noua mașină se înscrie în linia deschisă de fratele mai mare Kadjar. Grila a fost redesenată și a primit o nouă bandă cromată. Bara de protecție include noi elemente de design pentru a pune în valoare personalitatea aventurieră a noului modelul. Producătorul a umblat în mod special la jante și propune trei tipuri pe care se pot monta anvelope generoase în raport cu gabaritul modelului, de 16 și 17 inchi. Se păstrează coloritul bitonal, clienții putând alege din 30 de combinații diferite interior/exterior.

LED peste tot

Noul Captur este echipat cu proiectoare full LED Pure Vision care oferă nu doar o mai mare eficiență luminoasă, ci și un confort la condus pe timp de noapte, mai ales dacă șoferul este obosit de un drum lung. Luminile de zi cu LED, în forma literei «C», sunt integrate în bara de protecție inferioară. Luminile din spate sunt dotate cu aceeași semnătură, vizibilă atât ziua, cât și noaptea. Am observat că există și o funcție cornering care asigură iluminarea într-un unghi mai mare la rotirea volanului. Tot la exterior, oglinzile laterale au avertizoare pentru unghiul mort inserate sub forma unor leduri care îl atenționează pe șofer că o schimbare de bandă nu este tocmai cea mai bună soluție de moment. Toate aceste accesorii, dar și alte câteva prezente pe modelul testat - versiunea de top Intense, plus ceva opționale - fac ca prețul unui Captur bine echipat să sară de 17.400 de euro cu TVA, puțin cam mare având în vedere lupta acerbă din segment.

Ager

Captur excelează la capitolul mobilitate și este nehotărât când vine vorba de consum. Micul SUV se dovedește agil în traficul urban. Puterea de 120 de cai a motorului turbo pe benzină de 1,2 litri este capabilă să miște fără probleme mașina care cântărește aproape 1,2 tone. Motorul livrează 205 Nm la 2.000 rpm și este capabil să ajungă până la 192 de km/h. Sprintul este puternic, mai ales în primă instanță, chiar dacă timpul necesar pentru a ajunge la o viteză de 100 de km/h este de circa 10,9 secunde. Totuși, lungimea de 4,1 metri îl face să fie unor de manevrat în spații restrânse și norocos în căutarea unui loc de parcare într-un oraș atât de sufocat de trafic cum este Bucureștiul. Garda la sol înaltă, de 17 cm în sarcină, îl ajută să facă față nu doar gropilor inerente de pe arterele orașului, dar și bordurilor din ce în ce mai mari. O ținută mai ridicată nu este utilă doar pentru a vedea cât de lungă e colona în trafic, ci mai ales dacă vrei să te aventurezi în natură, ce-i drept cu un curaj rezervat pentru că Captur nu este un autovehicul de off-road, ci un crossover urban capabil de aventură în natură.

Ce face Xmod

În ciuda bandourilor din plastic rezistent care promit că nu vor rămâne imprimate cu zgârieturi după primul contact cu o crenguță, Captur are capabilități limitate în ceea ce privește ieșirile de pe drumurile publice. În primul rând, nu trebuie să ne luăm neapărat după aspectul agresiv de mașinuță capabilă de orice, pentru că tracțiune există doar pe punea din față. Iar garda este ea generoasă, dar nu atât de mare încât să ne facem de cap pe drumuri forestiere. Apoi suspensiile sunt setate pentru a fi mai mult comode, de oraș, mai mult moi, decât tari. Pentru a spori capabilitățile Captur-ului, Renault a inventat și implementat sistemul XMod, un ESP cu funcție Extended Grip, ceea ce presupune un control avansat al aderenței. Acesta este comandat dintr-un buton prezent în prelungirea consolei centrale și poate fi dirijat automat de computerul de bord, manual de către șofer sau poate fi suspendat. Cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj este capabilă să schimbe ușor în orice situație și are și opțiunea de a fi pilotată de șofer prin intermediul levierului de la schimbător. În comparație cu transmisia automată care funcționează impecabil, funcția start/stop lasă de dorit. Există o latență la repornire de circa o secundă, care se percepe în trafic urban, făcându-l pe șofer să simtă clipa în care ridică piciorul de pe frână și apasă pe accelerație până la momenul în care mașina o ia din loc. N-aș putea spune cu precizie care este câștigul sistemului start/stop în afară de faptul că în cifrele anunțate de producător reduce coeficientul de poluare la 127 g/CO2 pentru varianta cu Xmod.

Mult în oraș, puțin afară

Consumul motorului de 1,2 litri TCe, adică turbo pe benzină, mi s-a părut ușor bizar. În extraurban, la viteză constantă de 60 de km/h și cu modul ECO activat, am reușit să obțin 4,1 litri la 100 de km, sensibil mai puțin decât media anunțată de Renault de 4,7 litri/100 de km. În schimb, în trafic de București, la 18 km/h, dar și cu reprize sportive, am fost departe de cifrele oficiale. În vreme ce în bord am avut un consum de 12,2 litri/100 km, catalogul îmi indică un consum ideal de 7 litri/100 de km. Aproape de această cifră am fost însă într-un consum mixt obținut după 435 de km parcurși, la o medie de 38 de km/h, moment în care am înregistrat 7,2 litri/100 de km. În jur de 480 de km este și autonomia lui Captur. Crossover-ul stă binișor și la capitolul asistenți. Există un easy park asist care este capabil nu doar să calculeze cu precizie locurile de parcare disponibile, ci să și ia controlul volanului pentru a face o parcare laterală ca la carte. Șoferul devine un spectator activ, singura lui sarcină fiind de a respeta indicațiile computerului care va decide când trebuie accelerat și frânat. Totul se desfășoară ca un film rulat pe tableta de pe consola centrală sub acordul sunetelor scoase de senzori. În afara senzorului pentru unghiul mort pomenit mai sus, de mare ajutor este cheia mâini libere, care descuie sau încuie automat mașina și permite pornirea motorului de la butonul de pe bord. Mai există și un asistent la pornirea în rampă care activează frâna timp de două secunde pentru a permite mutarea piciorului pe accelerație și demararea. Sistemul este prezent doar pe variantele cu cutie manuală, în cazul celei automate menținerea în rampă fiind asigurată de transmisie.

Ce s-a schimbat la interior

Design-ul interior este mai rafinat decât la modelul anterior datorită materialelor de calitate, dar și a elementelor cromate fine. Volanul a fost reproiectat, iar schimbătorul de viteze are un nou design. Panourile portierelor au fost redesenate și integrează butoanele de comandă. Plafonul are elemente de iluminare cu LED. Utilitatea este un alt cuvânt care ar putea defini Captur. În primul rând, avem de-a face cu un torpedou imens sub forma unui sertar care în același timp este și etanș. Practic se pot pune câteva doze de bere la rece într-o mare de cuburi de gheață fără grijă că vom avea probleme cu apa. Minunea în materie de depozitare poartă denumirea de Easy Life. Apoi tapițeria este detașabilă, permițând astfel o curățare mai ușoară. Există spații pentru depozitarea paharelor, chiar dacă nu sunt cu o priză laterală mare. Șoferul are la dispoziție mâner lateral pe plafon, suport pentru ochelari de soare și parasolar cu oglindă și bec. Spațiul interior este generos grație și ampatamentului de 2,6 metri. Totuși, mașina este mai indicată pentru patru adulți decât pentru cinci. În spate, spațiul pentru genunchi ajunge la 21,5 cm. Portbagajul este de 377 de litri, dar poate ajunge până la 1.235 de litri în varianta cu scaunele rabatate. Legătura cu telefonul și internetul este asigurată de o tabletă și sistemul Renault R-Link Evolution, care poate fi dotat și cu navigație, precum și cu un sistem de sunet Bose cu șapte incinte.

Avantaje

  • manevrabil

  • util

  • tracțiune îmbunătățită

Dezavantaje

  • consum urban

  • preț ridicat

  • doar tracțiune față

 

  • 17 cm, garda la sol în sarcină

  • 10,9 secunde, sprintul pentru motorul 120 TCe și cutie EDC

 

Captur este capabil să-și modifice aderența în funcție de tipul de drum pe care rulează

 

 

 

 

 

 

 

Citeşte mai multe despre:   mini suv

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Pe 7 iunie, Jurnalul împlineşte 25 de ani. Spune-ţi povestea şi te premiem!
Serviciul de email marketing furnizat de