x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Vărul lui Asimo, un SUV cu pretenţii premium. Honda CR-V, tehnologie japoneză, dar scumpă

Vărul lui Asimo, un SUV cu pretenţii premium. Honda CR-V, tehnologie japoneză, dar scumpă

de Cătălin F. Vărzaru    |    18 Noi 2015   •   15:00
Vărul lui Asimo, un SUV cu pretenţii premium. Honda CR-V, tehnologie japoneză, dar scumpă

Honda CR-V este o maşină pe care japonezii o propun pentru segmentul premium atâta vreme cât divizia de lux, Acura, nu este prezentă în România. Noua CR-V are tehnologie şi confort care o face să se bată de la egal cu un BMW sau Audi.

Deţine şi un atu: un preţ care deşi este mare pentru un SUV japonez – 40.000 de euro cu opţionale – este unul de bază pentru o limuzină germană. Honda CR-V are o istorie de 20 de ani, timp în care a ajuns la cea de a patra generaţie. Noul CR-V este definit ca un facelift al modelului lansat în 2012.

Schimbările sunt atât de majore încât o puteau anunţa ca pe o nouă maşină. În primul rând, model este împânzit cu tehnologii de ultimă oră gândite pentru confort şi siguranţă, iar producătorii robotului umanoid Asimo au experienţă în domeniu.

Apoi, CR-V vine cu noul motor diesel biturbo de 1,6 litri care livrează 160 de cai putere, cel mai puternic propulsor raportat la cilindree. În premieră pentru Europa, japonezii au montat şi o cutie automată de viteze cu nouă trepte, complet electronică.

La prima vedere, CR-V ar putea părea cam încărcată după gustul mai sobru al producătorilor auto europeni. Are multe linii frânte, multe elemente de caroserie, iar interiorul poate părea chiar obositor dacă stăm să urmărim toate elementele.



Puzderia de detalii oferite de Honda are ca scop comoditate pentru şofer şi pasageri. Pe lângă spaţiul extrasuficient şi trapa panoramică din sticlă, Honda oferă o legătură directă cu telefoanele de ultimă generaţie. Aproape că-ţi trebuie un curs pentru a accesa toate facilităţile maşinii.

De exemplu, pe tableta de 7 inchi de pe consola centrală se pot urmări inclusiv filme derulate de pe un port HDMI aflat în cotieră. Date despre starea maşinii, orice ne-ar trece prin cap, pot fi afişate la bord, în mijlocul cadranului, pe tableta dotată cu sistem Android – capabilă deci să ruleze orice fel de aplicaţii – dar şi pe vechiul display de deasupra tabletei.



Poziţia în maşină este foarte comodă, fotoliile din piele, încălzite şi dotate cu reglaj electric, fiind perfecte pentru a asculta muzica hi-fi pe care o redă sistemul audio.

Tableta mai poate afişa avertismente despre unghiul mort al maşinii, despre proximitatea obiectelor din faţă sau imagini HD de la camera de sub haion, în trei ipostaze diferite. Sunetele de avertizare vin în funcţie de direcţia din care se apropie pericolul.

Se mişcă destul de bine

Deliciul şoferului este dat de modul în care se mişcă maşina şi sistemele care o asistă. Motorul de 1,6 litri şi 160 de cai putere este capabil să ducă SUV-ul de 4,6 metri lungime şi 1,7 tone până la 100 de km/h în 10,9 secunde şi până la o viteză maximă de 197 de km/h.

Transmisia este asigurată de cutia de viteze automată în 9 trepte – pe care producătorul o laudă ca fiind cea mai avansată din lume - care poate fi dirijată şi cu ajutorul padelelor de e volan conform unui indicator de pe bord pentru un randament cât mai bun.

Consumul anunţat de producător este de 5,3 litri/100 de km în regim mixt, dar eu am înregistrat undeva pe la 7 litri punând la socoteală şi reprize mai sportive, şi circa 9 în oraş în comparaţie cu cei 6 litri anunţaţi. Pentru un condus Eco există un indicator luminos pe bord care te ajută să consumi cât mai puţin combustibil.



Tot la capitolul indicatoare de ajutor se înscrie şi cel care te informează când să apeşi frâna pentru a intra în funcţiune sistemul start/stop. Interesante au fost farurile adaptative cu funcţie de cornering şi stingere automată a fazei lungi la întâlnirea unui alt participant la trafic.

CR-V se remarcă prin stabilitate, graţie şi sistemului 4x4 de transmisie, dar şi prin suspensii care o fac comodă la traficul de oraş. Preţul pleacă de la 20.990 de euro fără TVA şi ajunge, în cazul modelului testat - varianta Executive A/T Navi, la 41.404 euro cu TVA.

9  trepte de viteză la cutia automată electronică - considerată cea mai avansată din lume

MINUSURI

  • Preţ
     
  • Consum
     
  • Interfaţa infotainment
     
  •  
    PLUSURI

  • Putere şi transmisie
     
  • Confort
     
  • Tehnologie
     
  • ×
    Subiecte în articol: honda cr-v asimo suv masini honda cr-v