x close

Transportatorii dau statul în judecată

0
Autor: Diana Scarlat 12 Ian 2016 - 11:11
Transportatorii dau statul în judecată Dan Marinescu/Intact Images


Protocolul pe care Autoritatea de Supraveghere Financiară l-a semnat la sfârșitul anului trecut, pentru a-i liniști pe transportatori, încă nu este respectat. Firmele de transport se pregătesc să acţioneze în instanţă ASF, dacă nu se vor rezolva problemele care-i falimentează. Poliţele RCA au crescut deja cu peste 120% în primele zile ale acestui an, faţă de finalul anului 2014.

Promisiunea Executivului și a reprezentanţilor ASF a fost că nu va crește cu mai mult de 50% poliţa RCA anul acesta. În acest sens, a fost semnat și un protocol, în ziua protestului organizat de transportatori la sfârșitul anului trecut, la București și în alte orașe din ţară, însă nu s-a realizat nimic din ceea ce ar fi trebuit să se facă până acum, conform protocolului. Astfel, firmele de transport ajung în situaţia de a plăti o asigurare cu până la 25% mai mare decât preţul mașinii asigurate.

„Noi încă așteptăm să se respecte protocolul semnat cu ASF. Asigurătorii pretind că numărul accidentelor a crescut de la 9-10% în ultimii trei ani, la 11% din totalul transporturilor, însă, din statisticile Poliţiei Rutiere reiese că a scăzut numărul accidentelor, fiind de numai 7% în 2015. Pe de altă parte, ei vor să ne taxeze ca și cum ar exista un singur parc auto în România, în loc să calculeze o poliţă RCA în funcţie de fiecare mașină și de fiecare șofer”, a explicat Vasile Ștefănescu, președintele Confederaţiei Operatorilor și Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

Poliţele RCA n-ar trebui să crească anul acesta cu mai mult de 50%, faţă de valoarea de la finalul anului 2014. Firmele de transport marfă cer să se revină asupra obligativităţii de a se încheia poliţe RCA doar în România.

„Dacă nu se pot rezolva problemele așa cum s-a stabilit anul trecut, cerem ASF să revină la posibilitatea de a se plăti asigurarea în oricare altă ţară membră a Uniunii Europene. Nu este normal să încurce mașinile cu șoferii. Un șofer poate sta două luni la firmă, apoi firma plătește asigurarea pentru ce a făcut șoferul, pentru că mașina nu are nicio implicare în accidente. Eu plătesc 9.000 de euro pentru un cap tractor care costă 7.000, iar anul trecut am folosit RCA într-un singur caz, la un accident minor. La firmele din străinătate se poate plăti asigurarea pe o lună sau pe două, dacă atât este nevoie de mașină”, ne-a declarat administratorul firmei Roli Trans, Constantin Scarlat.

Transportatorii mai cer și modificarea legislaţiei, astfel încât să existe un cazier auto al șoferului, iar „bonusmalus” să fie pentru șofer, nu pentru mașină.

IATĂ COMUNICATUL COTAR:

<< În urma negocierilor între reprezentanţii Autorităţii de Supraveghere Financiară, cei ai transportatorilor din România şi companiile de asigurări, de la finalul anului trecut, nu s-a respectat protocolul semnat pe data de 22 decembrie 2015, care prevede limitarea creşterii RCA la maximum 50% faţă de iunie 2015.

În cazul în care se va dovedi că întâlnirea din 22 decembrie 2015 a fost doar o încercare de inducere în eroare a transportatorilor, pentru a se obţine încetarea protestelor, pe lângă acţiunile noastre viitoare, vom deschide o acţiune în instanţă împotriva ASF, care încalcă mai multe legi internaţionale. La întâlnire au participat reprezentanţi de la Ministerul Finanţelor, Consiliului Concurenţei şi preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară, Mişu Negriţoiu. Conform protocolului pe care reprezentanţii autorităţilor şi l-au asumat, până la sfârşitul anului trecut trebuia să se facă modificările pentru normele RCA, în sensul celor discutate, lucru care nu s-a întâmplat, iar firmele de asigurare au crescut deja valoarea poliţelor RCA mai mult decât s-a negociat. Protocolul de înţelegere prevedea şi excluderea Cărţii Verzi de la calculul daunalităţii, pentru transportul local de persoane.

La această situaţie se adaugă o nouă încercare de a modifica legislaţia din România, în defavoarea cetăţeanului şi a transportatorilor. La întâlnirea care a avut loc ieri, 11.01.2016, la Ministerul Transporturilor, ne-a fost prezentat proiectul de ordonanţă de urgenţă întocmit de ARR - respectiv DGTR - şi asumat de Minister, prin care era modificată legea 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată în 2012, în care, din primul articol se abrogă auditul pe drumurile judeţene, motivându-se prin faptul că “guvernul nu are bani.”

  • La articolul 1, alineatul (2), litera c) și alineatul (5), literele d), e) și f) se abrogă

  • Acest proiect a primit vot negativ din partea partenerilor de Dialog Social, atat din partea patronatelor, cât şi a sindicatelor, dar, cu toate acestea, reprezentanţii Ministerului au afirmat că, în ciuda opoziţiei noatre, o vor trimite la Guvern, pentru aprobare, invocând faptul că votul nostru nu are nicio valoare, pentru că noi suntem doar consultaţi.

      “Nu este corect pentru cetăţenii acestei ţări ,pentru transportatorii care bat zi de zi aceste drumuri, să fie scoase de la audit şi control drumurile judeţene, aceste drumuri care trebuie să fie auditate şi inspectate, ca să întrunească toate criteriile europene. Noi sperăm ca în urma auditării şi inspectării acestor drumuri, atât naţionale, cât şi judeţene, să vedem că apar parcări pentru timpul de odihnă al şoferilor, că vor fi semnalizate conform normelor europene, în niciun caz că se vor trezi unii numiţi ca până acum în funcţii de conducere, iar acum trebuie să răspundă la apel, în defavoarea românilor”, a declarat Vasile Ştefănescu, Preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.).

    Solicităm Ministrului Transporturilor – care, în opinia noatră, vrea să aducă un plus de valoare acestei activităţi, să-i demită din funcţii pe toţi cei care au participat la elaborarea acestei forme de OUG, prin care erau lăsate la latitudinea Consiliilor judeţene, dacă să facă sau nu audit şi control.

    O altă problemă pe care am observat-o este aceea că ARR vrea să-şi asume şi rolul de control pe acest segment, unde nu are nicio experienţă. Părerea noastră este că o altă entitate cu experienţă în infrastructura drumurilor trebuie să şi-o asume, dar credem că şi aceasta este o decizie politică, ţinând cont de faptul că ARR este o entitate care se autofinanţează, din banii transportatorilor.

    Pe de altă parte, angajaţii ARR, deci, implicit cei care vor prin această OUG ca să facă acţiunile de control, nu sunt funcţionari publici şi vor putea în continuare să facă ce vor cu banii. “Numai spre finalul anului trecut, ARR a cumpărat 8 sau 10 autoturisme Opel Insiginia, la un preţ de 22.000-25.000 euro/bucata, pentru ca directorii să se plimbe, cu toate că aveau maşini şi nu erau nici vechi. Aşa se procedează când se confundă o Autoritate a Statului cu propriul SRL şi asta ţi-o poţi permite atât timp cât nu te supui Legii Funcţionarului Public”, a declarat Vasile Ştefănescu (C.O.T.A.R.).

    Transportatorii atrag încă o dată atenţia asupra faptului că românii nu vor putea suporta o creştere a preţului poliţei RCA cu până la 400%, care ar ajunge la valori mai mari decât ale autoturismelor pentru care este plătită asigurarea, iar firmele de transport sunt ameninţate cu falimentul, din cauza deciziilor politice. Toate acţiunile recente ale autorităţilor sunt făcute în defavoarea actorilor de pe această piaţă internă. >>

    Citeşte mai multe despre:   COTAR,   transportatori,   asf,   rca,   polite rca,   preţuri

     

    Ştiri din .ro















    PUBLICITATE
     



    Afisari: 2053


    Mai multe titluri din categorie

    Şedinţă operativă la Ministerul Turismului cu şefii ANAT, ANPC şi ANAF, sâmbătă

    Şedinţă operativă la Ministerul Turismului cu şefii ANAT, ANPC şi ANAF, sâmbătă
    Ministerul Turismului organizează sâmbătă o şedinţă operativă în vederea identificării soluţiilor pentru prevenirea şi evitarea situaţiilor similare cu cea generată de agenţia Omnia...

    Banca Mondială: Economia României ar urma să crească peste potenţial în 2017 şi 2018

    Banca Mondială: Economia României ar urma să crească peste potenţial în 2017 şi 2018
    Economia României ar urma să crească peste potenţial în 2017 şi în 2018, a estimat Banca Mondială (BM), conform celei mai recente actualizări a raportului Economie regională, migraţie şi...

    Nota de plată pentru dărnicia Guvernului aruncă la coş predictibilitatea fiscală

     Nota de plată pentru dărnicia Guvernului aruncă la coş predictibilitatea fiscală
    Galerie Foto Maşina germană care porneşte la cheie în care promitea PSD să îmbarce România după câştigarea alegerilor dă rateuri din ce în ce mai des. Multe dintre măsurile incluse în...

    Imigranţii din Italia generează un PIB mai mare decât al Ungariei 

    Imigranţii din Italia generează un PIB mai mare decât al Ungariei 
    Raportul anual privind economia imigraţiei prezentat de o organizaţie italiană în baza datelor furnizate de Banca Mondială arată că imigranţii din Italia, dintre care românii formează cea mai mare...

    Românii pot să facă banking exclusiv pe mobil

    Telekom România şi banca poloneză Alior Bank au lansat, ieri, Telekom Banking, un serviciu financiar care permite clienţilor să-şi deschidă un cont curent direct de pe mobil şi să beneficieze de un card de...

    Primii cumpărători ai Oltchim. Chimcomplex, printre câştigători

    Primii cumpărători ai Oltchim. Chimcomplex, printre câştigători
    Companiile Chimcomplex Borzeşti, Dynamic Selling Group, ambele din România, şi Fondul de investiţii anglo-american White Tiger Wealth Management Ltd. au achiziţionat pachete de active ale Combinatului...

    Redevenţe minime pentru zăcămintele din Marea Neagră

    Redevenţe minime pentru zăcămintele din Marea Neagră
    Companiile care dețin concesiuni de țiței și gaze în Marea Neagră îşi vor păstra actualul regim al redevenţelor pe toată durata contractului stabilit la semnarea acordurilor de concesiune a...

    S-a stricat după doi ani! Noul pod de la Agigea, închis pentru reparaţii

    S-a stricat după doi ani! Noul pod de la Agigea, închis pentru reparaţii
    Noul pod de la Agigea, botezat Apolodor după numele constructorului, a fost închis pentru reparaţii după fix doi ani de la deschiderea sa, în octombrie 2015. Podul a fost un eşec major încă de la &...

    Asociaţia Producătorilor de Medicamente Generice cere demisia ministrului sănătăţii

    Asociaţia Producătorilor de Medicamente Generice cere demisia ministrului sănătăţii
    Asociaţia Producătorilor de Medicamente Generice din România (APMGR) îi solicită premierului Mihai Tudose demiterea ministrului sănătăţii, Florian Bodog şi a preşedintelui Casei Naţionale de...

    Joaca de-a fiscalitatea alungă investitorii

    Joaca de-a fiscalitatea alungă investitorii
    Ministerul de Finanţe lucrează din nou la o altă formulă pentru plata defalcată a TVA, după ce premierul Mihai Tudose a anunțat că split TVA va fi obligatorie doar pentru firmele aflate în insolvență sau...

    Nu putem trece la euro mai devreme de 10 ani

    Nu putem trece la euro mai devreme de 10 ani
    România trebuie să aibă o economie sănătoasă pentru a adera la zona euro în condiţii favorabile, a declarat guvernatorul BNR, Mugur Isărescu. El a precizat că aderarea la zona euro este o ţintă...

    Titularii de autorizaţii vor răspunde. Responsabili de deşeurile din construcţii

    Titularii de autorizaţii vor răspunde. Responsabili de deşeurile din construcţii
    Titularul unei autorizaţii de construire va fi responsabil de gestionarea deşeurilor, atingerea obiectivelor de reciclare, precum şi valorificarea acestora după ce autorităţile române vor adopta o...

    Firma de familie a ministrului Turismului, abonată la programul „Laptele și milioanele”

    Firma de familie a ministrului Turismului, abonată la programul „Laptele și milioanele”
    Galerie Foto Cinci firme vor asigura programul „Cornul şi lapte­le” în judeţul Ialomiţa pentru următorii patru ani, pe baza unui acord-cadru de peste 22 de milioane de lei, fără TVA. Toate societăţile...

    România, căutată de companiile care părăsesc Marea Brtianie din cauza Brexit-ului

    România, căutată de companiile care părăsesc Marea Brtianie din cauza Brexit-ului
    Ministrul pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat, Ilan Laufer, a anunţat astăzi că mai multe companii mari îşi vor reloca operaţiunile în România până la sfârşitul...

    Multinaţionalele nu mai sunt atrase de România

    Multinaţionalele nu mai sunt atrase de România
    Investiţiile străine directe au scăzut cu 18,56% în primele opt luni din acest an, comparativ cu perioada similară din 2016, şi au coborât până la 2,518 miliarde de euro, potrivit datelor Băncii...
    Serviciul de email marketing furnizat de