x close

Transportatorii dau statul în judecată

0
Autor: Diana Scarlat 12 Ian 2016 - 11:11
Transportatorii dau statul în judecată Dan Marinescu/Intact Images


Protocolul pe care Autoritatea de Supraveghere Financiară l-a semnat la sfârșitul anului trecut, pentru a-i liniști pe transportatori, încă nu este respectat. Firmele de transport se pregătesc să acţioneze în instanţă ASF, dacă nu se vor rezolva problemele care-i falimentează. Poliţele RCA au crescut deja cu peste 120% în primele zile ale acestui an, faţă de finalul anului 2014.

Promisiunea Executivului și a reprezentanţilor ASF a fost că nu va crește cu mai mult de 50% poliţa RCA anul acesta. În acest sens, a fost semnat și un protocol, în ziua protestului organizat de transportatori la sfârșitul anului trecut, la București și în alte orașe din ţară, însă nu s-a realizat nimic din ceea ce ar fi trebuit să se facă până acum, conform protocolului. Astfel, firmele de transport ajung în situaţia de a plăti o asigurare cu până la 25% mai mare decât preţul mașinii asigurate.

„Noi încă așteptăm să se respecte protocolul semnat cu ASF. Asigurătorii pretind că numărul accidentelor a crescut de la 9-10% în ultimii trei ani, la 11% din totalul transporturilor, însă, din statisticile Poliţiei Rutiere reiese că a scăzut numărul accidentelor, fiind de numai 7% în 2015. Pe de altă parte, ei vor să ne taxeze ca și cum ar exista un singur parc auto în România, în loc să calculeze o poliţă RCA în funcţie de fiecare mașină și de fiecare șofer”, a explicat Vasile Ștefănescu, președintele Confederaţiei Operatorilor și Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

Poliţele RCA n-ar trebui să crească anul acesta cu mai mult de 50%, faţă de valoarea de la finalul anului 2014. Firmele de transport marfă cer să se revină asupra obligativităţii de a se încheia poliţe RCA doar în România.

„Dacă nu se pot rezolva problemele așa cum s-a stabilit anul trecut, cerem ASF să revină la posibilitatea de a se plăti asigurarea în oricare altă ţară membră a Uniunii Europene. Nu este normal să încurce mașinile cu șoferii. Un șofer poate sta două luni la firmă, apoi firma plătește asigurarea pentru ce a făcut șoferul, pentru că mașina nu are nicio implicare în accidente. Eu plătesc 9.000 de euro pentru un cap tractor care costă 7.000, iar anul trecut am folosit RCA într-un singur caz, la un accident minor. La firmele din străinătate se poate plăti asigurarea pe o lună sau pe două, dacă atât este nevoie de mașină”, ne-a declarat administratorul firmei Roli Trans, Constantin Scarlat.

Transportatorii mai cer și modificarea legislaţiei, astfel încât să existe un cazier auto al șoferului, iar „bonusmalus” să fie pentru șofer, nu pentru mașină.

IATĂ COMUNICATUL COTAR:

<< În urma negocierilor între reprezentanţii Autorităţii de Supraveghere Financiară, cei ai transportatorilor din România şi companiile de asigurări, de la finalul anului trecut, nu s-a respectat protocolul semnat pe data de 22 decembrie 2015, care prevede limitarea creşterii RCA la maximum 50% faţă de iunie 2015.

În cazul în care se va dovedi că întâlnirea din 22 decembrie 2015 a fost doar o încercare de inducere în eroare a transportatorilor, pentru a se obţine încetarea protestelor, pe lângă acţiunile noastre viitoare, vom deschide o acţiune în instanţă împotriva ASF, care încalcă mai multe legi internaţionale. La întâlnire au participat reprezentanţi de la Ministerul Finanţelor, Consiliului Concurenţei şi preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară, Mişu Negriţoiu. Conform protocolului pe care reprezentanţii autorităţilor şi l-au asumat, până la sfârşitul anului trecut trebuia să se facă modificările pentru normele RCA, în sensul celor discutate, lucru care nu s-a întâmplat, iar firmele de asigurare au crescut deja valoarea poliţelor RCA mai mult decât s-a negociat. Protocolul de înţelegere prevedea şi excluderea Cărţii Verzi de la calculul daunalităţii, pentru transportul local de persoane.

La această situaţie se adaugă o nouă încercare de a modifica legislaţia din România, în defavoarea cetăţeanului şi a transportatorilor. La întâlnirea care a avut loc ieri, 11.01.2016, la Ministerul Transporturilor, ne-a fost prezentat proiectul de ordonanţă de urgenţă întocmit de ARR - respectiv DGTR - şi asumat de Minister, prin care era modificată legea 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată în 2012, în care, din primul articol se abrogă auditul pe drumurile judeţene, motivându-se prin faptul că “guvernul nu are bani.”

  • La articolul 1, alineatul (2), litera c) și alineatul (5), literele d), e) și f) se abrogă

  • Acest proiect a primit vot negativ din partea partenerilor de Dialog Social, atat din partea patronatelor, cât şi a sindicatelor, dar, cu toate acestea, reprezentanţii Ministerului au afirmat că, în ciuda opoziţiei noatre, o vor trimite la Guvern, pentru aprobare, invocând faptul că votul nostru nu are nicio valoare, pentru că noi suntem doar consultaţi.

      “Nu este corect pentru cetăţenii acestei ţări ,pentru transportatorii care bat zi de zi aceste drumuri, să fie scoase de la audit şi control drumurile judeţene, aceste drumuri care trebuie să fie auditate şi inspectate, ca să întrunească toate criteriile europene. Noi sperăm ca în urma auditării şi inspectării acestor drumuri, atât naţionale, cât şi judeţene, să vedem că apar parcări pentru timpul de odihnă al şoferilor, că vor fi semnalizate conform normelor europene, în niciun caz că se vor trezi unii numiţi ca până acum în funcţii de conducere, iar acum trebuie să răspundă la apel, în defavoarea românilor”, a declarat Vasile Ştefănescu, Preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.).

    Solicităm Ministrului Transporturilor – care, în opinia noatră, vrea să aducă un plus de valoare acestei activităţi, să-i demită din funcţii pe toţi cei care au participat la elaborarea acestei forme de OUG, prin care erau lăsate la latitudinea Consiliilor judeţene, dacă să facă sau nu audit şi control.

    O altă problemă pe care am observat-o este aceea că ARR vrea să-şi asume şi rolul de control pe acest segment, unde nu are nicio experienţă. Părerea noastră este că o altă entitate cu experienţă în infrastructura drumurilor trebuie să şi-o asume, dar credem că şi aceasta este o decizie politică, ţinând cont de faptul că ARR este o entitate care se autofinanţează, din banii transportatorilor.

    Pe de altă parte, angajaţii ARR, deci, implicit cei care vor prin această OUG ca să facă acţiunile de control, nu sunt funcţionari publici şi vor putea în continuare să facă ce vor cu banii. “Numai spre finalul anului trecut, ARR a cumpărat 8 sau 10 autoturisme Opel Insiginia, la un preţ de 22.000-25.000 euro/bucata, pentru ca directorii să se plimbe, cu toate că aveau maşini şi nu erau nici vechi. Aşa se procedează când se confundă o Autoritate a Statului cu propriul SRL şi asta ţi-o poţi permite atât timp cât nu te supui Legii Funcţionarului Public”, a declarat Vasile Ştefănescu (C.O.T.A.R.).

    Transportatorii atrag încă o dată atenţia asupra faptului că românii nu vor putea suporta o creştere a preţului poliţei RCA cu până la 400%, care ar ajunge la valori mai mari decât ale autoturismelor pentru care este plătită asigurarea, iar firmele de transport sunt ameninţate cu falimentul, din cauza deciziilor politice. Toate acţiunile recente ale autorităţilor sunt făcute în defavoarea actorilor de pe această piaţă internă. >>

    Citeşte mai multe despre:   COTAR,   transportatori,   asf,   rca,   polite rca,   preţuri

     

    Ştiri din .ro















    PUBLICITATE
     



     
    Afisari: 1802


    Mai multe titluri din categorie

    Corpul de control al premierului: Ministerul Economiei să analizeze cum a ajuns Dac Air să execute silit statul

    Corpul de control al premierului: Ministerul Economiei să analizeze cum a ajuns Dac Air să execute silit statul
    Corpul de control al premierului spune că este necesar ca Ministerul Economiei să efectueze o analiză detaliată a modalităţii în care societatea Dac Air SA a ajuns să execute silit statul român şi, &i...

    5 producători de lactate, amendați de Consiliul Concurenței

    5 producători de lactate, amendați de Consiliul Concurenței
    Consiliul Concurenţei a sancţionat cinci companii producătoare de lactate cu amenzi în valoare totală de 8,6 milioane de lei pentru trucarea unor licitaţii, cea mai mare amendă fiind încasată de...

    RCA. Acuzații grave și pentru ASIROM

    RCA. Acuzații grave și pentru ASIROM
    Păgubiţii societăţii Asirom - Vienna Insurance Group întâmpină probleme grave atunci când trebuie să îşi primească despăgubirea, în contextul în care poliţele RCA...

    România are, începând de vineri, un Portal al exploatărilor legale şi transporturilor de masă lemnoasă

    România are, începând de vineri, un Portal al exploatărilor legale şi transporturilor de masă lemnoasă
    România are o nouă aplicaţie dedicată sectorului forestier - Portalul exploatărilor legale şi transporturilor de masă lemnoasă - lansată vineri, în premieră, de Ministerul Mediului, Apelor şi...

    Fraudă de 5 milioane de lei în comerțul cu telefoane mobile

    Fraudă de 5 milioane de lei în comerțul cu telefoane mobile
    Inspectorii antifraudă fiscală au identificat un prejudiciu de peste 5 milioane de lei produs de un grup de societăţi cu activitate în comerţul cu telefoane mobile, caz în care au sesizat Parchetul de pe...

    Milioane de români trebuie să treacă pe la Fisc din 2017

    Milioane de români trebuie să treacă pe la Fisc din 2017
    Peste trei milioane de români care au depozite la bănci vor fi nevoiţi, de anul viitor, să stea la cozi interminabile la Fisc, să completeze Declaraţia 200 şi în final să dea statului CASS-ul, un leu...

    Programul Prima Casă se schimbă: locuinţele noi au întâietate

    Programul Prima Casă se schimbă: locuinţele noi au întâietate
    Modificări în cel mai important credit imobiliar din România. În cazul creditelor clasice, avansul e de trei ori mai mare Băncile vor primi garanții reduse la 40% din valoarea creditelor pentru...

    Şomajul real se apropie de 50%. Economia, încotro?

    Şomajul real se apropie de 50%. Economia, încotro?
    România are 12,48 milioane de persoane apte de muncă, care au vârste cuprinse între 18 ani şi 64 de ani bărbaţii, respectiv 59 de ani femeile. Însă din toată această armată de oameni...

    România şi Bulgaria, ţările din UE cu cele mai mici salarii

    România şi Bulgaria, ţările din UE cu cele mai mici salarii
    Un angajat din şase (17,2%) din Uniunea Europeană primea, în 2014, un salariu scăzut, în rândul statelor membre cele mai mari ponderi ale angajaţilor cu salarii scăzute fiind înregistrate...

    România sustenabilă costă 18 miliarde de euro

    România sustenabilă costă 18 miliarde de euro
    Unul din domeniile în care actualul Executiv a excelat a fost cel al strategiilor.  Topuri întregi de hărtie în care ni se spune cât de bine va arăta România peste „n”...

    BCR a lansat cardul cu 12 rate fără dobânzi

    BCR a lansat cardul cu 12 rate fără dobânzi
    Clienții BCR cu carduri de credit pot plăti până la 12 rate fără dobândă la orice cumpărături, din magazine din țară sau străinătate, inclusiv online. De această facilitate pot beneficia numai tr...

    Profitul reinvestit va fi scutit de impozit, de la 1 ianuarie 2017

    Profitul reinvestit va fi scutit de impozit, de la 1 ianuarie 2017
    Scutirea de impozit pe profitul reinvestit, pe perioadă nelimitată, intră în vigoare la 1 ianuarie 2017, potrivit Ordonanţei de Guvern nr. 84, care aduce mai multe modificări Codului fiscal şi Codului de...

    E-commerce-ul autohton a atins şase miliarde de lei

    E-commerce-ul autohton a atins şase miliarde de lei
    Comerţul online din România va depăşi valoarea de şase miliarde de lei, în 2016, în creştere faţă de nivelul anului trecut, respectiv 5,47 miliarde de lei, potrivit unei analize KeysFin....

    Peste 6,6 miliarde de euro vor ajunge la firmele de recuperare

    Peste 6,6 miliarde de euro vor ajunge la firmele de recuperare
    Instituţiile bancare au externalizat, în ultimii trei ani, credite neperformante în valoare de cinci miliarde de euro. În plus, acestea pregătesc pentru vânzare noi portofolii în valoare...

    Munca la negru creşte în tandem cu venitul minim

    Munca la negru creşte în tandem cu venitul minim
    Pe ultima sută de metri, Guvernul Ciloş a iniţiat discuţiile pe tema salariului minim. Îngheţarea lui, o creşterea cu 10%  sau o creştere cu 20% sunt variantele luate în calcul, dar nici una din...