x close

Transportatorii dau statul în judecată

0
Autor: Diana Scarlat 12 Ian 2016 - 11:11
Transportatorii dau statul în judecată Dan Marinescu/Intact Images


Protocolul pe care Autoritatea de Supraveghere Financiară l-a semnat la sfârșitul anului trecut, pentru a-i liniști pe transportatori, încă nu este respectat. Firmele de transport se pregătesc să acţioneze în instanţă ASF, dacă nu se vor rezolva problemele care-i falimentează. Poliţele RCA au crescut deja cu peste 120% în primele zile ale acestui an, faţă de finalul anului 2014.

Promisiunea Executivului și a reprezentanţilor ASF a fost că nu va crește cu mai mult de 50% poliţa RCA anul acesta. În acest sens, a fost semnat și un protocol, în ziua protestului organizat de transportatori la sfârșitul anului trecut, la București și în alte orașe din ţară, însă nu s-a realizat nimic din ceea ce ar fi trebuit să se facă până acum, conform protocolului. Astfel, firmele de transport ajung în situaţia de a plăti o asigurare cu până la 25% mai mare decât preţul mașinii asigurate.

„Noi încă așteptăm să se respecte protocolul semnat cu ASF. Asigurătorii pretind că numărul accidentelor a crescut de la 9-10% în ultimii trei ani, la 11% din totalul transporturilor, însă, din statisticile Poliţiei Rutiere reiese că a scăzut numărul accidentelor, fiind de numai 7% în 2015. Pe de altă parte, ei vor să ne taxeze ca și cum ar exista un singur parc auto în România, în loc să calculeze o poliţă RCA în funcţie de fiecare mașină și de fiecare șofer”, a explicat Vasile Ștefănescu, președintele Confederaţiei Operatorilor și Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

Poliţele RCA n-ar trebui să crească anul acesta cu mai mult de 50%, faţă de valoarea de la finalul anului 2014. Firmele de transport marfă cer să se revină asupra obligativităţii de a se încheia poliţe RCA doar în România.

„Dacă nu se pot rezolva problemele așa cum s-a stabilit anul trecut, cerem ASF să revină la posibilitatea de a se plăti asigurarea în oricare altă ţară membră a Uniunii Europene. Nu este normal să încurce mașinile cu șoferii. Un șofer poate sta două luni la firmă, apoi firma plătește asigurarea pentru ce a făcut șoferul, pentru că mașina nu are nicio implicare în accidente. Eu plătesc 9.000 de euro pentru un cap tractor care costă 7.000, iar anul trecut am folosit RCA într-un singur caz, la un accident minor. La firmele din străinătate se poate plăti asigurarea pe o lună sau pe două, dacă atât este nevoie de mașină”, ne-a declarat administratorul firmei Roli Trans, Constantin Scarlat.

Transportatorii mai cer și modificarea legislaţiei, astfel încât să existe un cazier auto al șoferului, iar „bonusmalus” să fie pentru șofer, nu pentru mașină.

IATĂ COMUNICATUL COTAR:

<< În urma negocierilor între reprezentanţii Autorităţii de Supraveghere Financiară, cei ai transportatorilor din România şi companiile de asigurări, de la finalul anului trecut, nu s-a respectat protocolul semnat pe data de 22 decembrie 2015, care prevede limitarea creşterii RCA la maximum 50% faţă de iunie 2015.

În cazul în care se va dovedi că întâlnirea din 22 decembrie 2015 a fost doar o încercare de inducere în eroare a transportatorilor, pentru a se obţine încetarea protestelor, pe lângă acţiunile noastre viitoare, vom deschide o acţiune în instanţă împotriva ASF, care încalcă mai multe legi internaţionale. La întâlnire au participat reprezentanţi de la Ministerul Finanţelor, Consiliului Concurenţei şi preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară, Mişu Negriţoiu. Conform protocolului pe care reprezentanţii autorităţilor şi l-au asumat, până la sfârşitul anului trecut trebuia să se facă modificările pentru normele RCA, în sensul celor discutate, lucru care nu s-a întâmplat, iar firmele de asigurare au crescut deja valoarea poliţelor RCA mai mult decât s-a negociat. Protocolul de înţelegere prevedea şi excluderea Cărţii Verzi de la calculul daunalităţii, pentru transportul local de persoane.

La această situaţie se adaugă o nouă încercare de a modifica legislaţia din România, în defavoarea cetăţeanului şi a transportatorilor. La întâlnirea care a avut loc ieri, 11.01.2016, la Ministerul Transporturilor, ne-a fost prezentat proiectul de ordonanţă de urgenţă întocmit de ARR - respectiv DGTR - şi asumat de Minister, prin care era modificată legea 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată în 2012, în care, din primul articol se abrogă auditul pe drumurile judeţene, motivându-se prin faptul că “guvernul nu are bani.”

  • La articolul 1, alineatul (2), litera c) și alineatul (5), literele d), e) și f) se abrogă

  • Acest proiect a primit vot negativ din partea partenerilor de Dialog Social, atat din partea patronatelor, cât şi a sindicatelor, dar, cu toate acestea, reprezentanţii Ministerului au afirmat că, în ciuda opoziţiei noatre, o vor trimite la Guvern, pentru aprobare, invocând faptul că votul nostru nu are nicio valoare, pentru că noi suntem doar consultaţi.

      “Nu este corect pentru cetăţenii acestei ţări ,pentru transportatorii care bat zi de zi aceste drumuri, să fie scoase de la audit şi control drumurile judeţene, aceste drumuri care trebuie să fie auditate şi inspectate, ca să întrunească toate criteriile europene. Noi sperăm ca în urma auditării şi inspectării acestor drumuri, atât naţionale, cât şi judeţene, să vedem că apar parcări pentru timpul de odihnă al şoferilor, că vor fi semnalizate conform normelor europene, în niciun caz că se vor trezi unii numiţi ca până acum în funcţii de conducere, iar acum trebuie să răspundă la apel, în defavoarea românilor”, a declarat Vasile Ştefănescu, Preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.).

    Solicităm Ministrului Transporturilor – care, în opinia noatră, vrea să aducă un plus de valoare acestei activităţi, să-i demită din funcţii pe toţi cei care au participat la elaborarea acestei forme de OUG, prin care erau lăsate la latitudinea Consiliilor judeţene, dacă să facă sau nu audit şi control.

    O altă problemă pe care am observat-o este aceea că ARR vrea să-şi asume şi rolul de control pe acest segment, unde nu are nicio experienţă. Părerea noastră este că o altă entitate cu experienţă în infrastructura drumurilor trebuie să şi-o asume, dar credem că şi aceasta este o decizie politică, ţinând cont de faptul că ARR este o entitate care se autofinanţează, din banii transportatorilor.

    Pe de altă parte, angajaţii ARR, deci, implicit cei care vor prin această OUG ca să facă acţiunile de control, nu sunt funcţionari publici şi vor putea în continuare să facă ce vor cu banii. “Numai spre finalul anului trecut, ARR a cumpărat 8 sau 10 autoturisme Opel Insiginia, la un preţ de 22.000-25.000 euro/bucata, pentru ca directorii să se plimbe, cu toate că aveau maşini şi nu erau nici vechi. Aşa se procedează când se confundă o Autoritate a Statului cu propriul SRL şi asta ţi-o poţi permite atât timp cât nu te supui Legii Funcţionarului Public”, a declarat Vasile Ştefănescu (C.O.T.A.R.).

    Transportatorii atrag încă o dată atenţia asupra faptului că românii nu vor putea suporta o creştere a preţului poliţei RCA cu până la 400%, care ar ajunge la valori mai mari decât ale autoturismelor pentru care este plătită asigurarea, iar firmele de transport sunt ameninţate cu falimentul, din cauza deciziilor politice. Toate acţiunile recente ale autorităţilor sunt făcute în defavoarea actorilor de pe această piaţă internă. >>

    Citeşte mai multe despre:   COTAR,   transportatori,   asf,   rca,   polite rca,   preţuri

     

    Ştiri din .ro















    PUBLICITATE
     



     
    Afisari: 1671


    Mai multe titluri din categorie

    Chinezii amână preluarea Rompetrol

    Chinezii amână preluarea Rompetrol
    Compania chineză CEFC, care a semnat în aprilie un acord pentru preluarea KMGI (fostul Rompetrol Group) de la KazMunayGas, a extins cu câteva luni termenul de finalizare a tranzacţiei, fixat iniţial...

    Dezastrul de la Dezastre: doar o casa din cinci este asigurata

    Dezastrul de la Dezastre: doar o casa din cinci este asigurata
    România s-a scuturat binişor zilele trecute şi asta a fost suficient pentru a repune pe tapet, în spaţiul public, vechea noastră dilemă: suntem sau nu suntem pregătiţi să facem faţă unui cutremur...

    ALERTĂ Romgaz întrerupe de marți livrările de gaze naturale către ELCEN

    ALERTĂ Romgaz întrerupe de marți livrările de gaze naturale către ELCEN
    Romgaz va întrerupe de marți livrările de gaze naturale către Electrocentrale București (ELCEN), informează, luni, compania. În cazul intrării ELCEN în insolvență, Romgaz va înscrie...

    Transgaz face loc pe piaţă gazelor din Marea Neagră

    Transgaz face loc pe piaţă gazelor din Marea Neagră
    În perspectiva începerii producţiei de gaze naturale din Marea Neagră, România trebuie să-şi asigure infrastructura necesară preluării acestor cantităţi, care sunt estimate între 6 şi 10...

    Aurul, cea mai rentabilă investiţie din 2016

    Aurul, cea mai rentabilă investiţie din 2016
    Gramul de aur a câştigat peste 18% de la începutul anului şi până ieri. Asta înseamnă că cine a cumpărat pe 4 ianuarie un gram de aur care se tranzacţiona cu 142,86 de lei şi l-ar fi...

    Site-ul eMag greșește iar reducerile

    Site-ul eMag greșește iar reducerile
    Site -ul Emag a postat o serie de produse reduse de 6 ori, iar clienții s-au repezit și au cumpărat. Din păcate, clienții s-au trezit că le-au fost anulate comenzile.  ”In data de 23 septembrie pe...

    Producția de vin din România, mai mare decât cea din Franța

    Producția de vin din România, mai mare decât cea din Franța
    Producţia naţională de vin în acest an va fi în jurul cantităţii de 4 milioane de hectolitri, cu circa 11% mai mare decât anul trecut, cea mai mare creştere a producţiei, de 20%, fiind...

    Facebook a supraestimat în ultimii doi ani timpul mediu petrecut de utilizatori cu vizionarea clipurilor pe reţea

    Facebook a supraestimat în ultimii doi ani timpul mediu petrecut de utilizatori cu vizionarea clipurilor pe reţea
    Facebook a recunoscut că calculat greşit statisticile de consum video în reţeaua socială, relevante mai ales pentru agenţii de publicitate care planifică în funcţie de aceste măsurători câţi...

    Imobiliare. Băncile s-au sofisticat, finanţează proiectele bune

    Imobiliare. Băncile s-au sofisticat, finanţează proiectele bune
    Volumul investiţiilor în sectorul imobiliar din România a crescut cu peste 6% în primele nouă luni din 2016, până la circa 400 milioane de euro, dar până la sfârşitul anului nu vo...

    Băncile care te taxează ca să-ţi folosească banii

    Băncile care te taxează ca să-ţi folosească banii
    Șase din primele zece cele mai mari bănci din România oferă câştiguri negative pentru 4.500 de lei, echivalentul a 1.000 de euro, depuși pe un an, în condiţiile în care toate afişează...

    ANAF deschide magazin online pentru mărfurile confiscate

    ANAF deschide magazin online pentru mărfurile confiscate
    Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) intenţionează să înfiinţeze un magazin online pentru vânzarea produselor confiscate, a anunţat, vineri, preşedintele instituţiei, Dragoş...

    Bilanț dezastruos la defuncta CNADNR: prost și scump

    Bilanț dezastruos la defuncta CNADNR: prost și scump
    Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi Naţionale (CNADNR) a ajuns la capăt de drum după ce Guvernul a decis, recent, spargerea ei. Un drum care a început în 2004 şi pe parcursul căruia a bătut...

    Proprietarii din clădirile cu bulină, evacuaţi

    Proprietarii din clădirile cu bulină, evacuaţi
    Clădirile cu risc de prăbuşire în caz de cutremur trebuie consolidate chiar şi împotriva voinţei proprietarilor, spune ministrul Dezvoltării, Vasile Dâncu. Acesta a declarat că împreună...

    Codul Fiscal va fi modificat din 2017. Lista noutăților

    Codul Fiscal va fi modificat din 2017. Lista noutăților
    Ministerul Finanţelor a publicat ieri o serie de propuneri pentru modificarea Codului Fiscal. Schimbările vizează  toate capitolele de taxe și impozite, preluând chiar o parte din măsuri ce se...

    Mircea Ursache (ASF): Parlamentul trebuie să decidă cu privire la restructurarea ASF

    Mircea Ursache (ASF): Parlamentul trebuie să decidă cu privire la restructurarea ASF
    Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) este singura instituţie responsabilă de situaţia din asigurări, iar Parlamentul trebuie să decidă cu privire la restructurarea instituţiei, a declarat, joi, pentru...