x close

Transportatorii dau statul în judecată

0
Autor: Diana Scarlat 12 Ian 2016 - 11:11
Transportatorii dau statul în judecată Dan Marinescu/Intact Images


Protocolul pe care Autoritatea de Supraveghere Financiară l-a semnat la sfârșitul anului trecut, pentru a-i liniști pe transportatori, încă nu este respectat. Firmele de transport se pregătesc să acţioneze în instanţă ASF, dacă nu se vor rezolva problemele care-i falimentează. Poliţele RCA au crescut deja cu peste 120% în primele zile ale acestui an, faţă de finalul anului 2014.

Promisiunea Executivului și a reprezentanţilor ASF a fost că nu va crește cu mai mult de 50% poliţa RCA anul acesta. În acest sens, a fost semnat și un protocol, în ziua protestului organizat de transportatori la sfârșitul anului trecut, la București și în alte orașe din ţară, însă nu s-a realizat nimic din ceea ce ar fi trebuit să se facă până acum, conform protocolului. Astfel, firmele de transport ajung în situaţia de a plăti o asigurare cu până la 25% mai mare decât preţul mașinii asigurate.

„Noi încă așteptăm să se respecte protocolul semnat cu ASF. Asigurătorii pretind că numărul accidentelor a crescut de la 9-10% în ultimii trei ani, la 11% din totalul transporturilor, însă, din statisticile Poliţiei Rutiere reiese că a scăzut numărul accidentelor, fiind de numai 7% în 2015. Pe de altă parte, ei vor să ne taxeze ca și cum ar exista un singur parc auto în România, în loc să calculeze o poliţă RCA în funcţie de fiecare mașină și de fiecare șofer”, a explicat Vasile Ștefănescu, președintele Confederaţiei Operatorilor și Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

Poliţele RCA n-ar trebui să crească anul acesta cu mai mult de 50%, faţă de valoarea de la finalul anului 2014. Firmele de transport marfă cer să se revină asupra obligativităţii de a se încheia poliţe RCA doar în România.

„Dacă nu se pot rezolva problemele așa cum s-a stabilit anul trecut, cerem ASF să revină la posibilitatea de a se plăti asigurarea în oricare altă ţară membră a Uniunii Europene. Nu este normal să încurce mașinile cu șoferii. Un șofer poate sta două luni la firmă, apoi firma plătește asigurarea pentru ce a făcut șoferul, pentru că mașina nu are nicio implicare în accidente. Eu plătesc 9.000 de euro pentru un cap tractor care costă 7.000, iar anul trecut am folosit RCA într-un singur caz, la un accident minor. La firmele din străinătate se poate plăti asigurarea pe o lună sau pe două, dacă atât este nevoie de mașină”, ne-a declarat administratorul firmei Roli Trans, Constantin Scarlat.

Transportatorii mai cer și modificarea legislaţiei, astfel încât să existe un cazier auto al șoferului, iar „bonusmalus” să fie pentru șofer, nu pentru mașină.

IATĂ COMUNICATUL COTAR:

<< În urma negocierilor între reprezentanţii Autorităţii de Supraveghere Financiară, cei ai transportatorilor din România şi companiile de asigurări, de la finalul anului trecut, nu s-a respectat protocolul semnat pe data de 22 decembrie 2015, care prevede limitarea creşterii RCA la maximum 50% faţă de iunie 2015.

În cazul în care se va dovedi că întâlnirea din 22 decembrie 2015 a fost doar o încercare de inducere în eroare a transportatorilor, pentru a se obţine încetarea protestelor, pe lângă acţiunile noastre viitoare, vom deschide o acţiune în instanţă împotriva ASF, care încalcă mai multe legi internaţionale. La întâlnire au participat reprezentanţi de la Ministerul Finanţelor, Consiliului Concurenţei şi preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară, Mişu Negriţoiu. Conform protocolului pe care reprezentanţii autorităţilor şi l-au asumat, până la sfârşitul anului trecut trebuia să se facă modificările pentru normele RCA, în sensul celor discutate, lucru care nu s-a întâmplat, iar firmele de asigurare au crescut deja valoarea poliţelor RCA mai mult decât s-a negociat. Protocolul de înţelegere prevedea şi excluderea Cărţii Verzi de la calculul daunalităţii, pentru transportul local de persoane.

La această situaţie se adaugă o nouă încercare de a modifica legislaţia din România, în defavoarea cetăţeanului şi a transportatorilor. La întâlnirea care a avut loc ieri, 11.01.2016, la Ministerul Transporturilor, ne-a fost prezentat proiectul de ordonanţă de urgenţă întocmit de ARR - respectiv DGTR - şi asumat de Minister, prin care era modificată legea 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată în 2012, în care, din primul articol se abrogă auditul pe drumurile judeţene, motivându-se prin faptul că “guvernul nu are bani.”

  • La articolul 1, alineatul (2), litera c) și alineatul (5), literele d), e) și f) se abrogă

  • Acest proiect a primit vot negativ din partea partenerilor de Dialog Social, atat din partea patronatelor, cât şi a sindicatelor, dar, cu toate acestea, reprezentanţii Ministerului au afirmat că, în ciuda opoziţiei noatre, o vor trimite la Guvern, pentru aprobare, invocând faptul că votul nostru nu are nicio valoare, pentru că noi suntem doar consultaţi.

      “Nu este corect pentru cetăţenii acestei ţări ,pentru transportatorii care bat zi de zi aceste drumuri, să fie scoase de la audit şi control drumurile judeţene, aceste drumuri care trebuie să fie auditate şi inspectate, ca să întrunească toate criteriile europene. Noi sperăm ca în urma auditării şi inspectării acestor drumuri, atât naţionale, cât şi judeţene, să vedem că apar parcări pentru timpul de odihnă al şoferilor, că vor fi semnalizate conform normelor europene, în niciun caz că se vor trezi unii numiţi ca până acum în funcţii de conducere, iar acum trebuie să răspundă la apel, în defavoarea românilor”, a declarat Vasile Ştefănescu, Preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.).

    Solicităm Ministrului Transporturilor – care, în opinia noatră, vrea să aducă un plus de valoare acestei activităţi, să-i demită din funcţii pe toţi cei care au participat la elaborarea acestei forme de OUG, prin care erau lăsate la latitudinea Consiliilor judeţene, dacă să facă sau nu audit şi control.

    O altă problemă pe care am observat-o este aceea că ARR vrea să-şi asume şi rolul de control pe acest segment, unde nu are nicio experienţă. Părerea noastră este că o altă entitate cu experienţă în infrastructura drumurilor trebuie să şi-o asume, dar credem că şi aceasta este o decizie politică, ţinând cont de faptul că ARR este o entitate care se autofinanţează, din banii transportatorilor.

    Pe de altă parte, angajaţii ARR, deci, implicit cei care vor prin această OUG ca să facă acţiunile de control, nu sunt funcţionari publici şi vor putea în continuare să facă ce vor cu banii. “Numai spre finalul anului trecut, ARR a cumpărat 8 sau 10 autoturisme Opel Insiginia, la un preţ de 22.000-25.000 euro/bucata, pentru ca directorii să se plimbe, cu toate că aveau maşini şi nu erau nici vechi. Aşa se procedează când se confundă o Autoritate a Statului cu propriul SRL şi asta ţi-o poţi permite atât timp cât nu te supui Legii Funcţionarului Public”, a declarat Vasile Ştefănescu (C.O.T.A.R.).

    Transportatorii atrag încă o dată atenţia asupra faptului că românii nu vor putea suporta o creştere a preţului poliţei RCA cu până la 400%, care ar ajunge la valori mai mari decât ale autoturismelor pentru care este plătită asigurarea, iar firmele de transport sunt ameninţate cu falimentul, din cauza deciziilor politice. Toate acţiunile recente ale autorităţilor sunt făcute în defavoarea actorilor de pe această piaţă internă. >>

    Citeşte mai multe despre:   COTAR,   transportatori,   asf,   rca,   polite rca,   preţuri

     

    Ştiri din .ro















    PUBLICITATE
     





    Mai multe titluri din categorie

    Datoria externă a României a crescut în 2017

    Datoria externă a României a crescut în 2017
    Datoria externă totală a crescut cu 1,39 miliarde de euro în perioada ianuarie-octombrie, iar datoria pe termen lung a însumat 69,5 miliarde de euro la 31 octombrie (73,8 la sută din totalul datoriei...

    Parlament: Sumele pentru Monumentul Marii Uniri de la Alba Iulia, incluse în proiectul bugetului de stat

    Parlament: Sumele pentru Monumentul Marii Uniri de la Alba Iulia, incluse în proiectul bugetului de stat
    Comisiile de buget-finanţe ale Parlamentului au inclus, prin amendamente, în proiectul legii bugetului de stat sumele alocate pentru realizarea Monumentului Marii Uniri de la Alba Iulia. "E o...

    Bugetul Ministerului Finanţelor Publice, redus cu 5,8 milioane lei în Comisiile reunite de buget-finanţe din Parlament

    Bugetul Ministerului Finanţelor Publice, redus cu 5,8 milioane lei în Comisiile reunite de buget-finanţe din Parlament
    Bugetul Ministerului Finanţelor Publice (MFP) a fost adoptat, vineri, în Comisiile reunite de buget-finanţe din Parlament cu o diminuare de 5,8 milioane lei de la cheltuieli de personal. Această scădere ...

    Iuliana Andronache, revocată din funcţia de director financiar al Electrica. Mihai Darie numit pe o perioadă de 4 ani

    Iuliana Andronache, revocată din funcţia de director financiar al Electrica. Mihai Darie numit pe o perioadă de 4 ani
    Consiliul de Administraţie al Electrica SA a aprobat vineri revocarea Iulianei Andronache din funcţia de director financiar al Electrica SA, în locul acesteia fiind numit Mihai Darie, potrivit unui anunţ postat...

    De ce nu poate receptiona CNAIR loturile de autostradă aflate in lucru

    De ce nu poate receptiona CNAIR loturile de autostradă aflate in lucru
    Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va recepţiona lucrările numai dacă proiectele şi rigorile standardelor de calitate sunt respectate de antreprenori, însă...

    CEZ isi vinde aproape toate activele din Bulgaria

    CEZ isi vinde aproape toate activele din Bulgaria
    CEZ AS, cel mai mare producător de energie din fostele state comuniste, astazi membre UE, a primit aprobarea Comisiei antimonopol din Bulgaria pentru a-şi vinde termocentrala din Varna companiei bulgare Sigda....

    Tranzacţia anului în Europa valoreaza opt miliarde de dolari

    Tranzacţia anului în Europa valoreaza opt miliarde de dolari
    Firma americană de private equity KKR & Co a achiziţionat divizia de margarină şi produse tartinabile a grupului anglo-olandez Unilever, pentru 8,1 miliarde de dolari (6,83 miliarde de euro), au anunţat cele...

    Falimentele Astra, Forte, Carpatica au înghiţit 370 mil. lei

     Falimentele Astra, Forte, Carpatica au înghiţit 370 mil. lei
    Până la începutul lunii decembrie, falimentele celor trei companii de asigurări, Astra Asigurări, Forte Asigurări şi Carpatica Asig, au costat 368,9 milioane de lei. Potrivit Fondului de Garantare a...

    Rămânem primitivii Europei, deşi economia duduie

    Rămânem primitivii Europei, deşi economia duduie
    România poate avea economia cu cel mai rapid ritm de creştere din Uniunea Europeană, dar de asemenea nu are rival la cel mai puţin flatant indicator: deprivarea socială, se arată într-o analiză...

    Fondul de rezervă al Guvernului a rămas pe ZERO

    Fondul de rezervă al Guvernului a rămas pe ZERO
    Fondul de rezervă al Guvernului a rămas fără fonduri după ce bugetul Ministerului pentru Românii de Pretutindeni şi cel al Societăţii Române de Radiodifuziune (SRR) au primit cât trei milioane...

    Ungaria vrea să atragă compania Tesla cu reduceri de taxe şi facilităţi

    Ungaria vrea să atragă compania Tesla cu reduceri de taxe şi facilităţi
    Aflat in vizita prin Silicon Valey, ministrul ungar de Externe, Peter Szijjarto, s-a întâlnit cu mai mulţi directori ai producătorului american de vehicule electrice Tesla, carora le-a prezentat reducerile...

    Aproximativ 15.700 de medici români lucrează în străinătate

    Aproximativ 15.700 de medici români lucrează în străinătate
    Aproximativ 15.700 de medici români lucrează în străinătate, conform un studiu realizat de Asociaţia Română pentru Promovarea Sănătăţii (ARPS).   "În sistemul medical,...

    Contracte de milioane fără licitaţie pentru firma fostului senator Ion Toma

    Contracte de milioane fără licitaţie pentru firma fostului senator Ion Toma
    Firma fostului senator Ion Toma a câştigat fără licitaţie un contract de şase milioane de lei pentru modernizarea unor uliţe dintr-o comună teleormăneană. SC SCADT SA din Slatina s-a remarcat în...

    Ministerul pentru Mediul de Afaceri lucrează la Legea Lobby-ului

    Ministerul pentru Mediul de Afaceri lucrează la Legea Lobby-ului
    Ministerul pentru Mediul de Afaceri lucrează la un proiect pentru o lege a lobby-ului, care ar putea fi finalizat în prima perioadă a anului următor, a anunțat Darius Vodă, director adjunct în minister....

    Statele Unite marcheaza sfarsitul „neutralitatii internetului”!

    Statele Unite marcheaza sfarsitul „neutralitatii internetului”!
    Comisia federala americana a comunicatiilor (FCC) a pus capat principiului "neutralitatii internetului", pe motiv ca franeaza investiile si inovatia, decizie care amplifica temerile aparitiei unui...
    Serviciul de email marketing furnizat de