x close

Transportatorii dau statul în judecată

0
Autor: Diana Scarlat 12 Ian 2016 - 11:11
Transportatorii dau statul în judecată Dan Marinescu/Intact Images


Protocolul pe care Autoritatea de Supraveghere Financiară l-a semnat la sfârșitul anului trecut, pentru a-i liniști pe transportatori, încă nu este respectat. Firmele de transport se pregătesc să acţioneze în instanţă ASF, dacă nu se vor rezolva problemele care-i falimentează. Poliţele RCA au crescut deja cu peste 120% în primele zile ale acestui an, faţă de finalul anului 2014.

Promisiunea Executivului și a reprezentanţilor ASF a fost că nu va crește cu mai mult de 50% poliţa RCA anul acesta. În acest sens, a fost semnat și un protocol, în ziua protestului organizat de transportatori la sfârșitul anului trecut, la București și în alte orașe din ţară, însă nu s-a realizat nimic din ceea ce ar fi trebuit să se facă până acum, conform protocolului. Astfel, firmele de transport ajung în situaţia de a plăti o asigurare cu până la 25% mai mare decât preţul mașinii asigurate.

„Noi încă așteptăm să se respecte protocolul semnat cu ASF. Asigurătorii pretind că numărul accidentelor a crescut de la 9-10% în ultimii trei ani, la 11% din totalul transporturilor, însă, din statisticile Poliţiei Rutiere reiese că a scăzut numărul accidentelor, fiind de numai 7% în 2015. Pe de altă parte, ei vor să ne taxeze ca și cum ar exista un singur parc auto în România, în loc să calculeze o poliţă RCA în funcţie de fiecare mașină și de fiecare șofer”, a explicat Vasile Ștefănescu, președintele Confederaţiei Operatorilor și Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

Poliţele RCA n-ar trebui să crească anul acesta cu mai mult de 50%, faţă de valoarea de la finalul anului 2014. Firmele de transport marfă cer să se revină asupra obligativităţii de a se încheia poliţe RCA doar în România.

„Dacă nu se pot rezolva problemele așa cum s-a stabilit anul trecut, cerem ASF să revină la posibilitatea de a se plăti asigurarea în oricare altă ţară membră a Uniunii Europene. Nu este normal să încurce mașinile cu șoferii. Un șofer poate sta două luni la firmă, apoi firma plătește asigurarea pentru ce a făcut șoferul, pentru că mașina nu are nicio implicare în accidente. Eu plătesc 9.000 de euro pentru un cap tractor care costă 7.000, iar anul trecut am folosit RCA într-un singur caz, la un accident minor. La firmele din străinătate se poate plăti asigurarea pe o lună sau pe două, dacă atât este nevoie de mașină”, ne-a declarat administratorul firmei Roli Trans, Constantin Scarlat.

Transportatorii mai cer și modificarea legislaţiei, astfel încât să existe un cazier auto al șoferului, iar „bonusmalus” să fie pentru șofer, nu pentru mașină.

IATĂ COMUNICATUL COTAR:

<< În urma negocierilor între reprezentanţii Autorităţii de Supraveghere Financiară, cei ai transportatorilor din România şi companiile de asigurări, de la finalul anului trecut, nu s-a respectat protocolul semnat pe data de 22 decembrie 2015, care prevede limitarea creşterii RCA la maximum 50% faţă de iunie 2015.

În cazul în care se va dovedi că întâlnirea din 22 decembrie 2015 a fost doar o încercare de inducere în eroare a transportatorilor, pentru a se obţine încetarea protestelor, pe lângă acţiunile noastre viitoare, vom deschide o acţiune în instanţă împotriva ASF, care încalcă mai multe legi internaţionale. La întâlnire au participat reprezentanţi de la Ministerul Finanţelor, Consiliului Concurenţei şi preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară, Mişu Negriţoiu. Conform protocolului pe care reprezentanţii autorităţilor şi l-au asumat, până la sfârşitul anului trecut trebuia să se facă modificările pentru normele RCA, în sensul celor discutate, lucru care nu s-a întâmplat, iar firmele de asigurare au crescut deja valoarea poliţelor RCA mai mult decât s-a negociat. Protocolul de înţelegere prevedea şi excluderea Cărţii Verzi de la calculul daunalităţii, pentru transportul local de persoane.

La această situaţie se adaugă o nouă încercare de a modifica legislaţia din România, în defavoarea cetăţeanului şi a transportatorilor. La întâlnirea care a avut loc ieri, 11.01.2016, la Ministerul Transporturilor, ne-a fost prezentat proiectul de ordonanţă de urgenţă întocmit de ARR - respectiv DGTR - şi asumat de Minister, prin care era modificată legea 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată în 2012, în care, din primul articol se abrogă auditul pe drumurile judeţene, motivându-se prin faptul că “guvernul nu are bani.”

  • La articolul 1, alineatul (2), litera c) și alineatul (5), literele d), e) și f) se abrogă

  • Acest proiect a primit vot negativ din partea partenerilor de Dialog Social, atat din partea patronatelor, cât şi a sindicatelor, dar, cu toate acestea, reprezentanţii Ministerului au afirmat că, în ciuda opoziţiei noatre, o vor trimite la Guvern, pentru aprobare, invocând faptul că votul nostru nu are nicio valoare, pentru că noi suntem doar consultaţi.

      “Nu este corect pentru cetăţenii acestei ţări ,pentru transportatorii care bat zi de zi aceste drumuri, să fie scoase de la audit şi control drumurile judeţene, aceste drumuri care trebuie să fie auditate şi inspectate, ca să întrunească toate criteriile europene. Noi sperăm ca în urma auditării şi inspectării acestor drumuri, atât naţionale, cât şi judeţene, să vedem că apar parcări pentru timpul de odihnă al şoferilor, că vor fi semnalizate conform normelor europene, în niciun caz că se vor trezi unii numiţi ca până acum în funcţii de conducere, iar acum trebuie să răspundă la apel, în defavoarea românilor”, a declarat Vasile Ştefănescu, Preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.).

    Solicităm Ministrului Transporturilor – care, în opinia noatră, vrea să aducă un plus de valoare acestei activităţi, să-i demită din funcţii pe toţi cei care au participat la elaborarea acestei forme de OUG, prin care erau lăsate la latitudinea Consiliilor judeţene, dacă să facă sau nu audit şi control.

    O altă problemă pe care am observat-o este aceea că ARR vrea să-şi asume şi rolul de control pe acest segment, unde nu are nicio experienţă. Părerea noastră este că o altă entitate cu experienţă în infrastructura drumurilor trebuie să şi-o asume, dar credem că şi aceasta este o decizie politică, ţinând cont de faptul că ARR este o entitate care se autofinanţează, din banii transportatorilor.

    Pe de altă parte, angajaţii ARR, deci, implicit cei care vor prin această OUG ca să facă acţiunile de control, nu sunt funcţionari publici şi vor putea în continuare să facă ce vor cu banii. “Numai spre finalul anului trecut, ARR a cumpărat 8 sau 10 autoturisme Opel Insiginia, la un preţ de 22.000-25.000 euro/bucata, pentru ca directorii să se plimbe, cu toate că aveau maşini şi nu erau nici vechi. Aşa se procedează când se confundă o Autoritate a Statului cu propriul SRL şi asta ţi-o poţi permite atât timp cât nu te supui Legii Funcţionarului Public”, a declarat Vasile Ştefănescu (C.O.T.A.R.).

    Transportatorii atrag încă o dată atenţia asupra faptului că românii nu vor putea suporta o creştere a preţului poliţei RCA cu până la 400%, care ar ajunge la valori mai mari decât ale autoturismelor pentru care este plătită asigurarea, iar firmele de transport sunt ameninţate cu falimentul, din cauza deciziilor politice. Toate acţiunile recente ale autorităţilor sunt făcute în defavoarea actorilor de pe această piaţă internă. >>

    Citeşte mai multe despre:   COTAR,   transportatori,   asf,   rca,   polite rca,   preţuri

     

    Ştiri din .ro















    PUBLICITATE
     



     
    Afisari: 1536


    Mai multe titluri din categorie

    Cum vrea Guvernul să îngroape jaful de la autostrăzi şi ce se va întâmpla cu CNADNR

    Cum vrea Guvernul să îngroape jaful de la autostrăzi şi ce se va întâmpla cu CNADNR
    Guvernul a luat o decizie radicală: vrea să desființeze CNADNR. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) urmează, potrivit unui proiect de Ordonanță de urgență, să fie spartă...

    Argo Group şi JLL anunţă vânzarea Shopping City Sibiu într-o tranzacţie record pe piaţa din afara Bucureştiului

    Argo Group şi JLL anunţă vânzarea Shopping City Sibiu într-o tranzacţie record pe piaţa din afara Bucureştiului
    JLL și Argo Group anunță vânzarea parcului de retail Shopping City Sibiu (79.100 mp închiriabili) către NEPI, tranzacţia în valoare de 100 de milioane de euro fiind cea mai mare încheiată pe...

    Nota de plată a Brexit-ului a ajuns în România

    Nota de plată a Brexit-ului a ajuns în România
    Exportatorii români care au contracte în Marea Britanie pierd zilnic 1,5 milioane de euro ca urmare a deprecieri lirei sterline cu 15%. Dacă situaţia se va menţine mult timp, firmele vor fi în...

    Start pentru pepeniada românească de Dăbuleni

    Start pentru pepeniada românească de Dăbuleni
    Anul acesta, din cauza temperaturilor ridicate, pepenii s-au copt un pic mai repede. Din start, însă, lubenițele de Dăbuleni, acolo unde este patria lor, duc războiul cu importurile. Toată primăvara,...

    Vrei o carieră în industria ospitalității? Grupul City Grill îți oferă cele mai interesante programe de training

    Vrei o carieră în industria ospitalității? Grupul City Grill îți oferă cele mai interesante programe de training
    Grupul City Grill, cea mai mare companie din industria ospitalității cu capital 100% românesc și cel mai important jucător de pe piața restaurantelor, oferă unele dintre cele mai atractive programe de...

    Tramvaiele tomitane, trimise pe mare

    Tramvaiele tomitane, trimise pe mare
    Galerie Foto Eliminarea totală a transportului ecologic în comun din oraşul Constanţa a fost una din cele mai ciudate decizii luate de fostul primar Radu Mazăre. Asta în condiţiile în care urbea tomitană este oricum una din...

    Andreea Paul, PNL: Piaţa românească de RCA, o bombă cu ceas

    Andreea Paul, PNL: Piaţa românească de RCA, o bombă cu ceas
     Piaţa românească de RCA este o bombă cu ceas, iar Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) amână nejustificat intervenţiile pe care le impune legea pentru protecţia pieţei şi a...

    Directorul CNADNR, consiliat de fin pe bani grei

    Directorul CNADNR, consiliat de fin pe bani grei
    Directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale este cel mai bine sfătuit bugetar din țară. Cătălin Homor are nu mai puțin de şase consilieri, plătiți regeşte, fiecare cu...

    România post-brexit. Şapte efecte care ne dau bătăi de cap

    România post-brexit. Şapte efecte care ne dau bătăi de cap
    Galerie Foto În ciuda declaraţiilor liniştitoare date de mai marii vremii din UE şi din România, Uniunea Europeană nu va mai fi niciodată cum a fost înaintea Brexit-ului. Efectele votului din Regat se vor...

    Bancherii nu au ce face cu 2,5 miliarde de euro

    Bancherii nu au ce face cu 2,5 miliarde de euro
    Băncile au dus în luna mai la BNR, prin facilitatea de depozit, 11,2 miliarde de lei zilnic (2,5 miliarde de euro), la o dobândă de 0,25% pe an. Suma este de 12 ori peste nivelul din mai 2015, când...

    România impune restricţii în comerţul cu lapte şi produse lactate provenite din Bulgaria

    România impune restricţii în comerţul cu lapte şi produse lactate provenite din Bulgaria
    România impune restricţii în comerţul cu lapte şi produse lactate provenite din Bulgaria din cauza evoluţiei dermatozei nodulare contagioase a bovinelor, a anunţat, vineri, Autoritatea Naţională...

    Brexit - Aurul la cea mai ridicată valoare din ultimele 27 de luni

    Brexit - Aurul la cea mai ridicată valoare din ultimele 27 de luni
    Cotaţia aurului a crescut vineri în urma victoriei partizanilor ieşirii Marii Britanii din Uniunea Europeană, ajungând la cel mai ridicat nivel din ultimele 27 de luni graţie statului său de valoare de...

    Noua Lege RCA, fiecare cu proiectul lui

    Noua Lege RCA, fiecare cu proiectul lui
    Apariţia noii Legi RCA s-a transformat într-o saga pur dâmboviţeană. După pretestele stradale ale transportatorilor de la sfârşitul anului trecut, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF)...

    Bancnota de 100 de lei e cea mai falsificată

    Bancnota de 100 de lei e cea mai falsificată
    Aproape 4.500 de bancnote româneşti au fost depistate de către Banca Naţională a României ca fiind false, pe parcursul anului trecut. Numărul este cu 70% mai mare decât în anul 2014, ceea ce...

    Care vor fi efectere BREXIT-ului asupra industriei românești

    Care vor fi efectere BREXIT-ului asupra industriei românești
    Industria românească nu va resimţi în mod direct efectele unei ieşiri din Uniunea Europeană a Marii Britanii, întrucât nu există la ora actuală investiţii majore britanice, a declarat,...