x close

Transportatorii dau statul în judecată

0
Autor: Diana Scarlat 12 Ian 2016 - 11:11
Transportatorii dau statul în judecată Dan Marinescu/Intact Images


Protocolul pe care Autoritatea de Supraveghere Financiară l-a semnat la sfârșitul anului trecut, pentru a-i liniști pe transportatori, încă nu este respectat. Firmele de transport se pregătesc să acţioneze în instanţă ASF, dacă nu se vor rezolva problemele care-i falimentează. Poliţele RCA au crescut deja cu peste 120% în primele zile ale acestui an, faţă de finalul anului 2014.

Promisiunea Executivului și a reprezentanţilor ASF a fost că nu va crește cu mai mult de 50% poliţa RCA anul acesta. În acest sens, a fost semnat și un protocol, în ziua protestului organizat de transportatori la sfârșitul anului trecut, la București și în alte orașe din ţară, însă nu s-a realizat nimic din ceea ce ar fi trebuit să se facă până acum, conform protocolului. Astfel, firmele de transport ajung în situaţia de a plăti o asigurare cu până la 25% mai mare decât preţul mașinii asigurate.

„Noi încă așteptăm să se respecte protocolul semnat cu ASF. Asigurătorii pretind că numărul accidentelor a crescut de la 9-10% în ultimii trei ani, la 11% din totalul transporturilor, însă, din statisticile Poliţiei Rutiere reiese că a scăzut numărul accidentelor, fiind de numai 7% în 2015. Pe de altă parte, ei vor să ne taxeze ca și cum ar exista un singur parc auto în România, în loc să calculeze o poliţă RCA în funcţie de fiecare mașină și de fiecare șofer”, a explicat Vasile Ștefănescu, președintele Confederaţiei Operatorilor și Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

Poliţele RCA n-ar trebui să crească anul acesta cu mai mult de 50%, faţă de valoarea de la finalul anului 2014. Firmele de transport marfă cer să se revină asupra obligativităţii de a se încheia poliţe RCA doar în România.

„Dacă nu se pot rezolva problemele așa cum s-a stabilit anul trecut, cerem ASF să revină la posibilitatea de a se plăti asigurarea în oricare altă ţară membră a Uniunii Europene. Nu este normal să încurce mașinile cu șoferii. Un șofer poate sta două luni la firmă, apoi firma plătește asigurarea pentru ce a făcut șoferul, pentru că mașina nu are nicio implicare în accidente. Eu plătesc 9.000 de euro pentru un cap tractor care costă 7.000, iar anul trecut am folosit RCA într-un singur caz, la un accident minor. La firmele din străinătate se poate plăti asigurarea pe o lună sau pe două, dacă atât este nevoie de mașină”, ne-a declarat administratorul firmei Roli Trans, Constantin Scarlat.

Transportatorii mai cer și modificarea legislaţiei, astfel încât să existe un cazier auto al șoferului, iar „bonusmalus” să fie pentru șofer, nu pentru mașină.

IATĂ COMUNICATUL COTAR:

<< În urma negocierilor între reprezentanţii Autorităţii de Supraveghere Financiară, cei ai transportatorilor din România şi companiile de asigurări, de la finalul anului trecut, nu s-a respectat protocolul semnat pe data de 22 decembrie 2015, care prevede limitarea creşterii RCA la maximum 50% faţă de iunie 2015.

În cazul în care se va dovedi că întâlnirea din 22 decembrie 2015 a fost doar o încercare de inducere în eroare a transportatorilor, pentru a se obţine încetarea protestelor, pe lângă acţiunile noastre viitoare, vom deschide o acţiune în instanţă împotriva ASF, care încalcă mai multe legi internaţionale. La întâlnire au participat reprezentanţi de la Ministerul Finanţelor, Consiliului Concurenţei şi preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară, Mişu Negriţoiu. Conform protocolului pe care reprezentanţii autorităţilor şi l-au asumat, până la sfârşitul anului trecut trebuia să se facă modificările pentru normele RCA, în sensul celor discutate, lucru care nu s-a întâmplat, iar firmele de asigurare au crescut deja valoarea poliţelor RCA mai mult decât s-a negociat. Protocolul de înţelegere prevedea şi excluderea Cărţii Verzi de la calculul daunalităţii, pentru transportul local de persoane.

La această situaţie se adaugă o nouă încercare de a modifica legislaţia din România, în defavoarea cetăţeanului şi a transportatorilor. La întâlnirea care a avut loc ieri, 11.01.2016, la Ministerul Transporturilor, ne-a fost prezentat proiectul de ordonanţă de urgenţă întocmit de ARR - respectiv DGTR - şi asumat de Minister, prin care era modificată legea 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată în 2012, în care, din primul articol se abrogă auditul pe drumurile judeţene, motivându-se prin faptul că “guvernul nu are bani.”

  • La articolul 1, alineatul (2), litera c) și alineatul (5), literele d), e) și f) se abrogă

  • Acest proiect a primit vot negativ din partea partenerilor de Dialog Social, atat din partea patronatelor, cât şi a sindicatelor, dar, cu toate acestea, reprezentanţii Ministerului au afirmat că, în ciuda opoziţiei noatre, o vor trimite la Guvern, pentru aprobare, invocând faptul că votul nostru nu are nicio valoare, pentru că noi suntem doar consultaţi.

      “Nu este corect pentru cetăţenii acestei ţări ,pentru transportatorii care bat zi de zi aceste drumuri, să fie scoase de la audit şi control drumurile judeţene, aceste drumuri care trebuie să fie auditate şi inspectate, ca să întrunească toate criteriile europene. Noi sperăm ca în urma auditării şi inspectării acestor drumuri, atât naţionale, cât şi judeţene, să vedem că apar parcări pentru timpul de odihnă al şoferilor, că vor fi semnalizate conform normelor europene, în niciun caz că se vor trezi unii numiţi ca până acum în funcţii de conducere, iar acum trebuie să răspundă la apel, în defavoarea românilor”, a declarat Vasile Ştefănescu, Preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.).

    Solicităm Ministrului Transporturilor – care, în opinia noatră, vrea să aducă un plus de valoare acestei activităţi, să-i demită din funcţii pe toţi cei care au participat la elaborarea acestei forme de OUG, prin care erau lăsate la latitudinea Consiliilor judeţene, dacă să facă sau nu audit şi control.

    O altă problemă pe care am observat-o este aceea că ARR vrea să-şi asume şi rolul de control pe acest segment, unde nu are nicio experienţă. Părerea noastră este că o altă entitate cu experienţă în infrastructura drumurilor trebuie să şi-o asume, dar credem că şi aceasta este o decizie politică, ţinând cont de faptul că ARR este o entitate care se autofinanţează, din banii transportatorilor.

    Pe de altă parte, angajaţii ARR, deci, implicit cei care vor prin această OUG ca să facă acţiunile de control, nu sunt funcţionari publici şi vor putea în continuare să facă ce vor cu banii. “Numai spre finalul anului trecut, ARR a cumpărat 8 sau 10 autoturisme Opel Insiginia, la un preţ de 22.000-25.000 euro/bucata, pentru ca directorii să se plimbe, cu toate că aveau maşini şi nu erau nici vechi. Aşa se procedează când se confundă o Autoritate a Statului cu propriul SRL şi asta ţi-o poţi permite atât timp cât nu te supui Legii Funcţionarului Public”, a declarat Vasile Ştefănescu (C.O.T.A.R.).

    Transportatorii atrag încă o dată atenţia asupra faptului că românii nu vor putea suporta o creştere a preţului poliţei RCA cu până la 400%, care ar ajunge la valori mai mari decât ale autoturismelor pentru care este plătită asigurarea, iar firmele de transport sunt ameninţate cu falimentul, din cauza deciziilor politice. Toate acţiunile recente ale autorităţilor sunt făcute în defavoarea actorilor de pe această piaţă internă. >>

    Citeşte mai multe despre:   COTAR,   transportatori,   asf,   rca,   polite rca,   preţuri

     

    Ştiri din .ro















    PUBLICITATE
     



    Afisari: 1971


    Mai multe titluri din categorie

    Negocierile cu China pentru grupurile 3 și 4 de la Cernavodă vor continua, deși memorandumul a expirat

    Negocierile cu China pentru grupurile 3 și 4 de la Cernavodă vor continua, deși memorandumul a expirat
    Principala investiție aflată în discuție cu China este întârziată. Robert Tudorache, secretar de stat în Ministerul Energiei, a precizat pentru Agerpres că Memorandumul pentru reactoarele 3...

    Primăria care eliberează acte în doar 3 minute

    Primăria care eliberează acte în doar 3 minute
    Cei care vor să-şi deschidă afaceri la Cluj pot cere în doar 3 minute un act important, fără de care nu ar putea demara businessul. E vorba despre acordul de funcţionare, iar Primăria Cluj-Napoca este prima...

    Vești bune pentru industria IT, de la 1 iulie dispare impozitul pe salariu

    Vești bune pentru industria IT, de la 1 iulie dispare impozitul pe salariu
    Angajații companiilor IT beneficiază de scutirea pe impozitul pe veniturile din salarii și cele asimilate salariilor, începând cu 1 iulie, conform unui ordin publicat joi, 22 iunie, în Monitorul...

    Avantajate fiscal, importurile de gaze au explodat

    Avantajate fiscal, importurile de gaze au explodat
    Suprataxarea aplicată producătorilor autohtoni de gaze pentru profitul obţinut în urma liberalizării pieţei crează mari nemulţumiri în piaţă, mai ales că în cursul acestui an impozitul...

    Energia electrică se SCUMPEȘTE cu 8% de la 1 iulie 2017

    Energia electrică se SCUMPEȘTE cu 8% de la 1 iulie 2017
    Calculele companiilor energetice privind preţul energiei electrice de la 1 iulie arătau că este necesară o scumpire mai mare de 1 - 2% cum au declarat iniţial reprezentanţii Autorităţii Naţionale de...

    Top 5 greşeli care nu trebuie repetate de noul Guvern

    Top 5 greşeli care nu trebuie repetate de noul Guvern
    Un nou Guvern e pe cale să se formeze în aceste zile, după ce Cabinetul Grindeanu a picat în urma crizei politice care s-a declanşat în ultima săptămână. Guvernanţii care vor veni vor avea...

    Israelul taie din nou importurile de animale din România

    Israelul taie din nou importurile de animale din România
    Importurile de bovine şi ovine vii din România au fost din nou interzise de către  Serviciul Veterinar al Ministerului Agriculturii din această ţară. Este a doua măsură de acest fel luată de...

    Fondurile de pensii ar putea cumpăra şi mall-uri

    Fondurile de pensii ar putea cumpăra şi mall-uri
    Banii adunaţi în pilonul doi ar putea ajunge pe piaţa imobiliară. Fondurile de pensii ar putea să investească în mall-uri sau în clădiri de birouri în loc să bage banii strânşi de la...

    DIICOT cumpără la suprapreţ calculatoare de la un client DNA

    DIICOT cumpără la suprapreţ calculatoare de la un client DNA
    Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT) a cumpărat calculatoare, fără licitaţie, de la un om de afaceri trimis în judecată de Direcţia Naţională...

    Recomandări şi trucuri pentru a vinde mai scump o locuinţă

    Recomandări şi trucuri pentru a vinde mai scump o locuinţă
    Dacă planificaţi să vindeţi locuinţa pe care o deţineţi, există câteva trucuri pentru a ridica preţul casei respective. Primul dintre acestea este să vopsiţi fiecare încăpere într-o...

    Fiscul a cerut executarea lui Grindeanu

    Fiscul a cerut executarea lui Grindeanu
    Premierul în funcție al României, Sorin Grindeanu, era cât pe ce să fie executat de Fisc, în timpul unui proces privind insolvența unei firme pe care acesta o administra. Evenimentul s-a...

    Consilierii, bancherii şi avocaţii care oferă mecansime de evaziune fiscală au intrat în vizorul Comisiei Europene

    Consilierii, bancherii şi avocaţii care oferă mecansime de evaziune fiscală au intrat în vizorul Comisiei Europene
    Comisia Europeană a trecut miercuri la ofensivă împotriva bancherilor, avocaţilor şi consilierilor financiari care îşi ajută clienţii să evite plata taxelor, aşa cum a scos la lumină recentul...

    BNR se teme că românii vor suferi un şoc la adoptarea euro

    BNR se teme că românii vor suferi un şoc la adoptarea euro
    România trebuie să adere la zona euro, însă pentru a face acest lucru este nevoie să ne apropiem de nivelul de dezvoltare din Uniunea Europeană. Nu trebuie subestimat impactul psihologic asupra...

    Cultivarea cerealelor, o afacere prosperă. România, lider european. Topul firmelor cu cele mai tari business-uri

    Cultivarea cerealelor, o afacere prosperă. România, lider european. Topul firmelor cu cele mai tari business-uri
    Afacerile cu cereale s-au dublat în ultimii şapte ani, de la 8,34 miliarde de lei în 2009 au ajuns la 16,1 miliarde de lei în 2015, potrivit unei analize KeysFin. România a devenit principalul...

    Directorul Uber a demisionat la presiunile investitorilor

    Directorul Uber a demisionat la presiunile investitorilor
    Co-fondatorul şi directorul general de la serviciul de rezervări de automobile Uber, Travis Kalanick, şi-a anunţat miercuri demisia din funcţie, în urma presiunilor venite de la investitorii companiei,...
    Serviciul de email marketing furnizat de