x close

Transportatorii dau statul în judecată

0
Autor: Diana Scarlat 12 Ian 2016 - 11:11
Transportatorii dau statul în judecată Dan Marinescu/Intact Images


Protocolul pe care Autoritatea de Supraveghere Financiară l-a semnat la sfârșitul anului trecut, pentru a-i liniști pe transportatori, încă nu este respectat. Firmele de transport se pregătesc să acţioneze în instanţă ASF, dacă nu se vor rezolva problemele care-i falimentează. Poliţele RCA au crescut deja cu peste 120% în primele zile ale acestui an, faţă de finalul anului 2014.

Promisiunea Executivului și a reprezentanţilor ASF a fost că nu va crește cu mai mult de 50% poliţa RCA anul acesta. În acest sens, a fost semnat și un protocol, în ziua protestului organizat de transportatori la sfârșitul anului trecut, la București și în alte orașe din ţară, însă nu s-a realizat nimic din ceea ce ar fi trebuit să se facă până acum, conform protocolului. Astfel, firmele de transport ajung în situaţia de a plăti o asigurare cu până la 25% mai mare decât preţul mașinii asigurate.

„Noi încă așteptăm să se respecte protocolul semnat cu ASF. Asigurătorii pretind că numărul accidentelor a crescut de la 9-10% în ultimii trei ani, la 11% din totalul transporturilor, însă, din statisticile Poliţiei Rutiere reiese că a scăzut numărul accidentelor, fiind de numai 7% în 2015. Pe de altă parte, ei vor să ne taxeze ca și cum ar exista un singur parc auto în România, în loc să calculeze o poliţă RCA în funcţie de fiecare mașină și de fiecare șofer”, a explicat Vasile Ștefănescu, președintele Confederaţiei Operatorilor și Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

Poliţele RCA n-ar trebui să crească anul acesta cu mai mult de 50%, faţă de valoarea de la finalul anului 2014. Firmele de transport marfă cer să se revină asupra obligativităţii de a se încheia poliţe RCA doar în România.

„Dacă nu se pot rezolva problemele așa cum s-a stabilit anul trecut, cerem ASF să revină la posibilitatea de a se plăti asigurarea în oricare altă ţară membră a Uniunii Europene. Nu este normal să încurce mașinile cu șoferii. Un șofer poate sta două luni la firmă, apoi firma plătește asigurarea pentru ce a făcut șoferul, pentru că mașina nu are nicio implicare în accidente. Eu plătesc 9.000 de euro pentru un cap tractor care costă 7.000, iar anul trecut am folosit RCA într-un singur caz, la un accident minor. La firmele din străinătate se poate plăti asigurarea pe o lună sau pe două, dacă atât este nevoie de mașină”, ne-a declarat administratorul firmei Roli Trans, Constantin Scarlat.

Transportatorii mai cer și modificarea legislaţiei, astfel încât să existe un cazier auto al șoferului, iar „bonusmalus” să fie pentru șofer, nu pentru mașină.

IATĂ COMUNICATUL COTAR:

<< În urma negocierilor între reprezentanţii Autorităţii de Supraveghere Financiară, cei ai transportatorilor din România şi companiile de asigurări, de la finalul anului trecut, nu s-a respectat protocolul semnat pe data de 22 decembrie 2015, care prevede limitarea creşterii RCA la maximum 50% faţă de iunie 2015.

În cazul în care se va dovedi că întâlnirea din 22 decembrie 2015 a fost doar o încercare de inducere în eroare a transportatorilor, pentru a se obţine încetarea protestelor, pe lângă acţiunile noastre viitoare, vom deschide o acţiune în instanţă împotriva ASF, care încalcă mai multe legi internaţionale. La întâlnire au participat reprezentanţi de la Ministerul Finanţelor, Consiliului Concurenţei şi preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară, Mişu Negriţoiu. Conform protocolului pe care reprezentanţii autorităţilor şi l-au asumat, până la sfârşitul anului trecut trebuia să se facă modificările pentru normele RCA, în sensul celor discutate, lucru care nu s-a întâmplat, iar firmele de asigurare au crescut deja valoarea poliţelor RCA mai mult decât s-a negociat. Protocolul de înţelegere prevedea şi excluderea Cărţii Verzi de la calculul daunalităţii, pentru transportul local de persoane.

La această situaţie se adaugă o nouă încercare de a modifica legislaţia din România, în defavoarea cetăţeanului şi a transportatorilor. La întâlnirea care a avut loc ieri, 11.01.2016, la Ministerul Transporturilor, ne-a fost prezentat proiectul de ordonanţă de urgenţă întocmit de ARR - respectiv DGTR - şi asumat de Minister, prin care era modificată legea 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată în 2012, în care, din primul articol se abrogă auditul pe drumurile judeţene, motivându-se prin faptul că “guvernul nu are bani.”

  • La articolul 1, alineatul (2), litera c) și alineatul (5), literele d), e) și f) se abrogă

  • Acest proiect a primit vot negativ din partea partenerilor de Dialog Social, atat din partea patronatelor, cât şi a sindicatelor, dar, cu toate acestea, reprezentanţii Ministerului au afirmat că, în ciuda opoziţiei noatre, o vor trimite la Guvern, pentru aprobare, invocând faptul că votul nostru nu are nicio valoare, pentru că noi suntem doar consultaţi.

      “Nu este corect pentru cetăţenii acestei ţări ,pentru transportatorii care bat zi de zi aceste drumuri, să fie scoase de la audit şi control drumurile judeţene, aceste drumuri care trebuie să fie auditate şi inspectate, ca să întrunească toate criteriile europene. Noi sperăm ca în urma auditării şi inspectării acestor drumuri, atât naţionale, cât şi judeţene, să vedem că apar parcări pentru timpul de odihnă al şoferilor, că vor fi semnalizate conform normelor europene, în niciun caz că se vor trezi unii numiţi ca până acum în funcţii de conducere, iar acum trebuie să răspundă la apel, în defavoarea românilor”, a declarat Vasile Ştefănescu, Preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.).

    Solicităm Ministrului Transporturilor – care, în opinia noatră, vrea să aducă un plus de valoare acestei activităţi, să-i demită din funcţii pe toţi cei care au participat la elaborarea acestei forme de OUG, prin care erau lăsate la latitudinea Consiliilor judeţene, dacă să facă sau nu audit şi control.

    O altă problemă pe care am observat-o este aceea că ARR vrea să-şi asume şi rolul de control pe acest segment, unde nu are nicio experienţă. Părerea noastră este că o altă entitate cu experienţă în infrastructura drumurilor trebuie să şi-o asume, dar credem că şi aceasta este o decizie politică, ţinând cont de faptul că ARR este o entitate care se autofinanţează, din banii transportatorilor.

    Pe de altă parte, angajaţii ARR, deci, implicit cei care vor prin această OUG ca să facă acţiunile de control, nu sunt funcţionari publici şi vor putea în continuare să facă ce vor cu banii. “Numai spre finalul anului trecut, ARR a cumpărat 8 sau 10 autoturisme Opel Insiginia, la un preţ de 22.000-25.000 euro/bucata, pentru ca directorii să se plimbe, cu toate că aveau maşini şi nu erau nici vechi. Aşa se procedează când se confundă o Autoritate a Statului cu propriul SRL şi asta ţi-o poţi permite atât timp cât nu te supui Legii Funcţionarului Public”, a declarat Vasile Ştefănescu (C.O.T.A.R.).

    Transportatorii atrag încă o dată atenţia asupra faptului că românii nu vor putea suporta o creştere a preţului poliţei RCA cu până la 400%, care ar ajunge la valori mai mari decât ale autoturismelor pentru care este plătită asigurarea, iar firmele de transport sunt ameninţate cu falimentul, din cauza deciziilor politice. Toate acţiunile recente ale autorităţilor sunt făcute în defavoarea actorilor de pe această piaţă internă. >>

    Citeşte mai multe despre:   COTAR,   transportatori,   asf,   rca,   polite rca,   preţuri

     

    Ştiri din .ro















    PUBLICITATE
     



    Afisari: 1911


    Mai multe titluri din categorie

    România trebuie să plătească 35,8 milioane de euro către Banca Mondială și UE, luna următoare

    România trebuie să plătească 35,8 milioane de euro către Banca Mondială și UE, luna următoare
    România trebuie să plătească 35,8 milioane de euro, în mai, către Uniunea Europeană şi Banca Mondială (BM), din împrumutul stand-by contractat în 2009, întreaga sumă...

    Sfaturi pentru agricultori. 5 metode prin care dezvățăm găinile să își mănânce ouăle

    Sfaturi pentru agricultori. 5 metode prin care dezvățăm găinile să își mănânce ouăle
    Sfaturi pentru agricultori - unele care o să vi se pară curioase, dar... Viața la țară, cu gospodărie, presupune o serie de situații cărora suntem nevoiți să le facem față. Dacă aveți în ograda...

    Grindeanu: Economia românească este din ce în mai atractivă pentru companiile autohtone sau străine

    Grindeanu: Economia românească este din ce în mai atractivă pentru companiile autohtone sau străine
     Economia românească este din ce în mai atractivă pentru companiile autohtone sau străine, afirmă premierul Sorin Grindeanu, precizând că a crescut numărul de salariaţi activi şi de...

    Schimburile comerciale cu Marea Britanie au atins un nivel record de peste 4 miliarde euro, anul trecut

      Schimburile comerciale cu Marea Britanie au atins un nivel record de peste 4 miliarde euro, anul trecut
    Volumul schimburilor comerciale bilaterale între România şi Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord a atins un nou nivel record în 2016, de 4,028 miliarde de euro, creşterea faţă de 2015...

    Grătarul, sport naţional al românilor de 1 Mai

    Grătarul, sport naţional al românilor de 1 Mai
    Trei din cinci angajați care vor avea liber de 1 Mai vor petrece minivacanţa din acest weekend acasă, cu familia şi prietenii, sau la un grătar, iar cei mai mulţi dintre ei vor aloca un buget de sub 200 de lei de p...

    Programul instituţiilor de 1 Mai. Băncile vor fi închise. Distracţie la mall şi în parcuri. Magazinele sunt deschise

    Programul instituţiilor de 1 Mai. Băncile vor fi închise. Distracţie la mall şi în parcuri. Magazinele sunt deschise
    Dacă nu v-aţi făcut încă provizii pentru grătarul de 1 Mai, nu vă faceţi griji, hypermarketurile şi supermarketurile vor avea program normal de Ziua Muncii. La fel şi mall-urile şi centrele comerciale...

    „Factura de gunoi” pentru România: 124.000 euro/zi

    „Factura de gunoi” pentru România: 124.000 euro/zi
    Comisia Europeană a dat România în judecată la Curtea de Justiţie a UE pentru neîndeplinirea obligaţiei de a revizui şi adopta planul naţional de gestionare a deşeurilor şi programul de prevenir...

    Ne-am vândut terenul pe 12 miliarde de euro. Am înstrăinat peste 40% din suprafaţa arabilă

    Ne-am vândut terenul pe 12 miliarde de euro. Am înstrăinat peste 40% din suprafaţa arabilă
    Străinii au cumpărat, direct sau prin intermediul unor firme pe care le-au înfiinţat, peste 40% din suprafaţa agricolă a României. Proprietarii români şi-au vândut pe nimic terenurile,...

    Ce trebuie să știm despre MIEREA falsificată. 5 TESTE care nu dau greș niciodată

    Ce trebuie să știm despre MIEREA falsificată. 5 TESTE care nu dau greș niciodată
    Mierea de albine este un produs alimentar complex care poate fi destul de uşor falsificat prin o mulţime de procedee si tehnici clasice sau moderne. Cum să ne asigurăm că mierea este naturală? Mierea este unul...

    Bani europeni pentru satele noastre. Ce s-a schimbat

    Bani europeni pentru satele noastre. Ce s-a schimbat
    Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) a publicat pe pagina oficială de internet versiunile finale ale Ghidurilor solicitantului pentru submăsurile destinate activităților non-agricole realizate...

    Licitaţii de 600 milioane de lei la CNAIR. Modernizarea Centurii Bucureştiului se reia

    Licitaţii de 600 milioane de lei la CNAIR. Modernizarea Centurii Bucureştiului se reia
    Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a demarat ieri procedurile de licitaţii pentru două proiecte a căror valoare estimată depăşeşte 600 de milioane de lei fără TVA. În...

    Excedentul bugetar nu e suficient. Viorel Ştefan a evitat să dea ochii cu senatorii

    Excedentul bugetar nu e suficient. Viorel Ştefan a evitat să dea ochii cu senatorii
    După ce a aruncat pe piaţă conceptul de impozitare a gospodăriilor care va înlocui cota unică începând de anul viitor, ministrul Finanţelor, Viorel Ştefan,  a evitat să dea ochii cu senator...

    Investiţie de 1,4 miliarde lei, fără TVA. Documentaţia privind podul Brăila-Tulcea va fi încărcată pe SEAP

    Investiţie de 1,4 miliarde lei, fără TVA. Documentaţia privind podul Brăila-Tulcea va fi încărcată pe SEAP
    Documentaţia privind podul Brăila-Tulcea va fi încărcată în Sistemul electronic de achiziţii publice (SEAP) în următoarele 24 de ore, a anunţat joi premierul Sorin Grindeanu, precizând că ...

    Români escrocaţi şi părăsiţi în Africa

    Români escrocaţi şi părăsiţi în Africa
    Câţiva zeci de marinari români care lucrează pe platforme petroliere din vestul Africii au fost înşelaţi cu peste 400.000 de euro de un armator din Elveţia, după ce nu au mai fost plătiţi de...

    EximBank si Electrogrup, acord financiar de 11 milioane de euro

    EximBank si Electrogrup, acord financiar de 11 milioane de euro
    EximBank a acordat companiei Electrogrup, unul dintre jucatorii de top din sectorul constructiilor de infrastructura energetica, de telecomunicatii si civila, un pachet financiar in valoare totala de 11 milioane de euro...
    Serviciul de email marketing furnizat de