x close

Transportatorii dau statul în judecată

0
Autor: Diana Scarlat 12 Ian 2016 - 11:11
Transportatorii dau statul în judecată Dan Marinescu/Intact Images


Protocolul pe care Autoritatea de Supraveghere Financiară l-a semnat la sfârșitul anului trecut, pentru a-i liniști pe transportatori, încă nu este respectat. Firmele de transport se pregătesc să acţioneze în instanţă ASF, dacă nu se vor rezolva problemele care-i falimentează. Poliţele RCA au crescut deja cu peste 120% în primele zile ale acestui an, faţă de finalul anului 2014.

Promisiunea Executivului și a reprezentanţilor ASF a fost că nu va crește cu mai mult de 50% poliţa RCA anul acesta. În acest sens, a fost semnat și un protocol, în ziua protestului organizat de transportatori la sfârșitul anului trecut, la București și în alte orașe din ţară, însă nu s-a realizat nimic din ceea ce ar fi trebuit să se facă până acum, conform protocolului. Astfel, firmele de transport ajung în situaţia de a plăti o asigurare cu până la 25% mai mare decât preţul mașinii asigurate.

„Noi încă așteptăm să se respecte protocolul semnat cu ASF. Asigurătorii pretind că numărul accidentelor a crescut de la 9-10% în ultimii trei ani, la 11% din totalul transporturilor, însă, din statisticile Poliţiei Rutiere reiese că a scăzut numărul accidentelor, fiind de numai 7% în 2015. Pe de altă parte, ei vor să ne taxeze ca și cum ar exista un singur parc auto în România, în loc să calculeze o poliţă RCA în funcţie de fiecare mașină și de fiecare șofer”, a explicat Vasile Ștefănescu, președintele Confederaţiei Operatorilor și Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

Poliţele RCA n-ar trebui să crească anul acesta cu mai mult de 50%, faţă de valoarea de la finalul anului 2014. Firmele de transport marfă cer să se revină asupra obligativităţii de a se încheia poliţe RCA doar în România.

„Dacă nu se pot rezolva problemele așa cum s-a stabilit anul trecut, cerem ASF să revină la posibilitatea de a se plăti asigurarea în oricare altă ţară membră a Uniunii Europene. Nu este normal să încurce mașinile cu șoferii. Un șofer poate sta două luni la firmă, apoi firma plătește asigurarea pentru ce a făcut șoferul, pentru că mașina nu are nicio implicare în accidente. Eu plătesc 9.000 de euro pentru un cap tractor care costă 7.000, iar anul trecut am folosit RCA într-un singur caz, la un accident minor. La firmele din străinătate se poate plăti asigurarea pe o lună sau pe două, dacă atât este nevoie de mașină”, ne-a declarat administratorul firmei Roli Trans, Constantin Scarlat.

Transportatorii mai cer și modificarea legislaţiei, astfel încât să existe un cazier auto al șoferului, iar „bonusmalus” să fie pentru șofer, nu pentru mașină.

IATĂ COMUNICATUL COTAR:

<< În urma negocierilor între reprezentanţii Autorităţii de Supraveghere Financiară, cei ai transportatorilor din România şi companiile de asigurări, de la finalul anului trecut, nu s-a respectat protocolul semnat pe data de 22 decembrie 2015, care prevede limitarea creşterii RCA la maximum 50% faţă de iunie 2015.

În cazul în care se va dovedi că întâlnirea din 22 decembrie 2015 a fost doar o încercare de inducere în eroare a transportatorilor, pentru a se obţine încetarea protestelor, pe lângă acţiunile noastre viitoare, vom deschide o acţiune în instanţă împotriva ASF, care încalcă mai multe legi internaţionale. La întâlnire au participat reprezentanţi de la Ministerul Finanţelor, Consiliului Concurenţei şi preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară, Mişu Negriţoiu. Conform protocolului pe care reprezentanţii autorităţilor şi l-au asumat, până la sfârşitul anului trecut trebuia să se facă modificările pentru normele RCA, în sensul celor discutate, lucru care nu s-a întâmplat, iar firmele de asigurare au crescut deja valoarea poliţelor RCA mai mult decât s-a negociat. Protocolul de înţelegere prevedea şi excluderea Cărţii Verzi de la calculul daunalităţii, pentru transportul local de persoane.

La această situaţie se adaugă o nouă încercare de a modifica legislaţia din România, în defavoarea cetăţeanului şi a transportatorilor. La întâlnirea care a avut loc ieri, 11.01.2016, la Ministerul Transporturilor, ne-a fost prezentat proiectul de ordonanţă de urgenţă întocmit de ARR - respectiv DGTR - şi asumat de Minister, prin care era modificată legea 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată în 2012, în care, din primul articol se abrogă auditul pe drumurile judeţene, motivându-se prin faptul că “guvernul nu are bani.”

  • La articolul 1, alineatul (2), litera c) și alineatul (5), literele d), e) și f) se abrogă

  • Acest proiect a primit vot negativ din partea partenerilor de Dialog Social, atat din partea patronatelor, cât şi a sindicatelor, dar, cu toate acestea, reprezentanţii Ministerului au afirmat că, în ciuda opoziţiei noatre, o vor trimite la Guvern, pentru aprobare, invocând faptul că votul nostru nu are nicio valoare, pentru că noi suntem doar consultaţi.

      “Nu este corect pentru cetăţenii acestei ţări ,pentru transportatorii care bat zi de zi aceste drumuri, să fie scoase de la audit şi control drumurile judeţene, aceste drumuri care trebuie să fie auditate şi inspectate, ca să întrunească toate criteriile europene. Noi sperăm ca în urma auditării şi inspectării acestor drumuri, atât naţionale, cât şi judeţene, să vedem că apar parcări pentru timpul de odihnă al şoferilor, că vor fi semnalizate conform normelor europene, în niciun caz că se vor trezi unii numiţi ca până acum în funcţii de conducere, iar acum trebuie să răspundă la apel, în defavoarea românilor”, a declarat Vasile Ştefănescu, Preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.).

    Solicităm Ministrului Transporturilor – care, în opinia noatră, vrea să aducă un plus de valoare acestei activităţi, să-i demită din funcţii pe toţi cei care au participat la elaborarea acestei forme de OUG, prin care erau lăsate la latitudinea Consiliilor judeţene, dacă să facă sau nu audit şi control.

    O altă problemă pe care am observat-o este aceea că ARR vrea să-şi asume şi rolul de control pe acest segment, unde nu are nicio experienţă. Părerea noastră este că o altă entitate cu experienţă în infrastructura drumurilor trebuie să şi-o asume, dar credem că şi aceasta este o decizie politică, ţinând cont de faptul că ARR este o entitate care se autofinanţează, din banii transportatorilor.

    Pe de altă parte, angajaţii ARR, deci, implicit cei care vor prin această OUG ca să facă acţiunile de control, nu sunt funcţionari publici şi vor putea în continuare să facă ce vor cu banii. “Numai spre finalul anului trecut, ARR a cumpărat 8 sau 10 autoturisme Opel Insiginia, la un preţ de 22.000-25.000 euro/bucata, pentru ca directorii să se plimbe, cu toate că aveau maşini şi nu erau nici vechi. Aşa se procedează când se confundă o Autoritate a Statului cu propriul SRL şi asta ţi-o poţi permite atât timp cât nu te supui Legii Funcţionarului Public”, a declarat Vasile Ştefănescu (C.O.T.A.R.).

    Transportatorii atrag încă o dată atenţia asupra faptului că românii nu vor putea suporta o creştere a preţului poliţei RCA cu până la 400%, care ar ajunge la valori mai mari decât ale autoturismelor pentru care este plătită asigurarea, iar firmele de transport sunt ameninţate cu falimentul, din cauza deciziilor politice. Toate acţiunile recente ale autorităţilor sunt făcute în defavoarea actorilor de pe această piaţă internă. >>

    Citeşte mai multe despre:   COTAR,   transportatori,   asf,   rca,   polite rca,   preţuri

     

    Ştiri din .ro















    PUBLICITATE
     



     
    Afisari: 1835


    Mai multe titluri din categorie

    Transportul fără gaze de eşapament are nevoie de 3 miliarde de euro

    Transportul fără gaze de eşapament are nevoie de 3 miliarde de euro
    Marile oraşe ale României sunt sufocate de maşini şi foarte poluate. Este efectul anilor în care zonele urbane s-au dezvoltat haotic, autorităţiile locale şi centrale ignorând conceptul de mobilit...

    Detalii din contractul Bechtel: cât cereau americanii să deschidă şantierul

    Detalii din contractul Bechtel: cât cereau americanii să deschidă şantierul
    Americanii de la Bechtel cereau între 3 şi 7 euro pe mc doar pentru săparea terenului unde urmau să construiască Autostrada Transilvania. Preţurile apar în anexele din copia scanată a celui mai...

    Darea în plată. Motivarea CCR: Contractele trebuie echilibrate

    Darea în plată. Motivarea CCR: Contractele trebuie echilibrate
    Curtea Constituţională a trimis spre publicare în Monitorul Oficial motivarea privind decizia de neconstituționalitate a legii dării în plată. Aceasta a fost publicată şi pe site-ul...

    Viorel Ştefan: "Nu avem nevoie de împrumuturi”

    Viorel Ştefan: "Nu avem nevoie de împrumuturi”
    Ministrul Finanţelor, Viorel Ştefan, a declarat la Antena 3 că există bani pentru a susţine toate măsurile din programul de guvernare fără a fi nevoie să se mărească alte taxe sau impozite. Acesta a adăugat...

    Acestea sunt domeniile care vor câştiga cel mai bine în 2017

    Acestea sunt domeniile care vor câştiga cel mai bine în 2017
    A fost lansat Morgan McKinley's 2017 Irish Salary Guide şi indică anumite domenii în care oamenii vor putea primi creşteri salariale. Potrivit her.ie, domeniile IT, ştiinţă, contabilitate şi...

    Cine este Bogdan Nicolae Ştefan, noul şef al ANAF

    Cine este Bogdan Nicolae Ştefan, noul şef al ANAF
    Bogdan Nicolae Ştefan, noul preşedinte al Agenţiei Naţionale de Administare Fiscală (ANAF) a deţinut în 2014 funcţia de director general adjunct în cadrul ANAF, la Direcţia Generală de Administrare...

    Succes story: şi bugetar, şi furnizor de boscheţi la stat

    Succes story: şi bugetar, şi furnizor de boscheţi la stat
    Georgeta Gavrilă este secretar general în Ministerul Energiei şi unul dintre bugetarii descurcăreţi ai ultimilor ani. Alexe Gavrilă, soţul, a ajuns director la Romgaz, companie din subordinea ministerului pe...

    O misiune a FMI începe, miercuri, o vizită la Bucureşti

    O misiune a FMI începe, miercuri, o vizită la Bucureşti
    O misiune a Fondului Monetar Internaţional (FMI) efectuează, în această săptămână, o vizită la Bucureşti pentru un prim contact cu noua echipă guvernamentală, potrivit ministrului Finanţelor...

    Ministerul Finanţelor Publice a împrumutat de la bănci, mai mult decât dublu faţă de suma programată

    Ministerul Finanţelor Publice a împrumutat de la bănci, mai mult decât dublu faţă de suma programată
    Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a împrumutat, luni, 730,4 milioane de lei de la bănci, mai mult decât dublu faţă de suma programată, printr-o emisiune de obligaţiuni de stat pe şase ani, la un rand...

    Aeroportul Otopeni ar trebui listat la Bursă

    Aeroportul Otopeni ar trebui listat la Bursă
    Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti ar trebui listată la Bursă deoarece traficul aerian creşte şi capacitatea actuală este insuficientă, consideră directorul general al Bursei de Valori Bucureşti....

    Numărul obiectelor de activitate ale PFA-urilor şi Întreprinderilor Individuale se limitează de luni

    Numărul obiectelor de activitate ale PFA-urilor şi Întreprinderilor Individuale se limitează de luni
    Numărul obiectelor de activitate potrivit Nomenclatorului CAEN, precum şi numărul angajaţilor pe care îi poate avea o persoană fizică autorizată (PFA) sau o întreprindere individuală (II) se vor...

    Enel vrea să-și extindă afacerile în Arabia Saudită

    Enel vrea să-și extindă afacerile în Arabia Saudită
    Grupul italian de utilităţi Enel are ca obiectiv dezvoltarea unor proiecte de energie regenerabilă în Arabia Saudită şi Emiratele Arabe Unite (UAE) deoarece aceste state bogate în petrol profită de...

    Veşti proaste pentru cei care stau în apartamente ANL. Chiria se triplează

    Veşti proaste pentru cei care stau în apartamente ANL. Chiria se triplează
    Chiria apartamentelor ANL se triplează, deoarece metoda de calcul se schimbă şi ia în considerare veniturile, vârsta locatarului şi suprafaţa locuinţei. Spre exemplu, cine locuiește într-un...

    Dezvoltatorii sunt nevoiţi să dea ilegal credite

    Dezvoltatorii sunt nevoiţi să dea ilegal credite
    Începând din acest an, pot să acorde credite doar dezvoltatorii imobiliari înregistrați la ANPC. Deşi obligaţia este stabilită într-o ordonanţă de urgenţă publicată în Monotorul...

    Angajaţii, concediaţi prin e-mail

    Angajaţii, concediaţi prin e-mail
    Angajatorul poate să-şi concedieze un salariat și prin intermediul e-mail-ului, a stabilit Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) printr-o decizie apărută recent în Monitorul Oficial....