x close

Transportatorii dau statul în judecată

0
Autor: Diana Scarlat 12 Ian 2016 - 11:11
Transportatorii dau statul în judecată Dan Marinescu/Intact Images


Protocolul pe care Autoritatea de Supraveghere Financiară l-a semnat la sfârșitul anului trecut, pentru a-i liniști pe transportatori, încă nu este respectat. Firmele de transport se pregătesc să acţioneze în instanţă ASF, dacă nu se vor rezolva problemele care-i falimentează. Poliţele RCA au crescut deja cu peste 120% în primele zile ale acestui an, faţă de finalul anului 2014.

Promisiunea Executivului și a reprezentanţilor ASF a fost că nu va crește cu mai mult de 50% poliţa RCA anul acesta. În acest sens, a fost semnat și un protocol, în ziua protestului organizat de transportatori la sfârșitul anului trecut, la București și în alte orașe din ţară, însă nu s-a realizat nimic din ceea ce ar fi trebuit să se facă până acum, conform protocolului. Astfel, firmele de transport ajung în situaţia de a plăti o asigurare cu până la 25% mai mare decât preţul mașinii asigurate.

„Noi încă așteptăm să se respecte protocolul semnat cu ASF. Asigurătorii pretind că numărul accidentelor a crescut de la 9-10% în ultimii trei ani, la 11% din totalul transporturilor, însă, din statisticile Poliţiei Rutiere reiese că a scăzut numărul accidentelor, fiind de numai 7% în 2015. Pe de altă parte, ei vor să ne taxeze ca și cum ar exista un singur parc auto în România, în loc să calculeze o poliţă RCA în funcţie de fiecare mașină și de fiecare șofer”, a explicat Vasile Ștefănescu, președintele Confederaţiei Operatorilor și Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

Poliţele RCA n-ar trebui să crească anul acesta cu mai mult de 50%, faţă de valoarea de la finalul anului 2014. Firmele de transport marfă cer să se revină asupra obligativităţii de a se încheia poliţe RCA doar în România.

„Dacă nu se pot rezolva problemele așa cum s-a stabilit anul trecut, cerem ASF să revină la posibilitatea de a se plăti asigurarea în oricare altă ţară membră a Uniunii Europene. Nu este normal să încurce mașinile cu șoferii. Un șofer poate sta două luni la firmă, apoi firma plătește asigurarea pentru ce a făcut șoferul, pentru că mașina nu are nicio implicare în accidente. Eu plătesc 9.000 de euro pentru un cap tractor care costă 7.000, iar anul trecut am folosit RCA într-un singur caz, la un accident minor. La firmele din străinătate se poate plăti asigurarea pe o lună sau pe două, dacă atât este nevoie de mașină”, ne-a declarat administratorul firmei Roli Trans, Constantin Scarlat.

Transportatorii mai cer și modificarea legislaţiei, astfel încât să existe un cazier auto al șoferului, iar „bonusmalus” să fie pentru șofer, nu pentru mașină.

IATĂ COMUNICATUL COTAR:

<< În urma negocierilor între reprezentanţii Autorităţii de Supraveghere Financiară, cei ai transportatorilor din România şi companiile de asigurări, de la finalul anului trecut, nu s-a respectat protocolul semnat pe data de 22 decembrie 2015, care prevede limitarea creşterii RCA la maximum 50% faţă de iunie 2015.

În cazul în care se va dovedi că întâlnirea din 22 decembrie 2015 a fost doar o încercare de inducere în eroare a transportatorilor, pentru a se obţine încetarea protestelor, pe lângă acţiunile noastre viitoare, vom deschide o acţiune în instanţă împotriva ASF, care încalcă mai multe legi internaţionale. La întâlnire au participat reprezentanţi de la Ministerul Finanţelor, Consiliului Concurenţei şi preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară, Mişu Negriţoiu. Conform protocolului pe care reprezentanţii autorităţilor şi l-au asumat, până la sfârşitul anului trecut trebuia să se facă modificările pentru normele RCA, în sensul celor discutate, lucru care nu s-a întâmplat, iar firmele de asigurare au crescut deja valoarea poliţelor RCA mai mult decât s-a negociat. Protocolul de înţelegere prevedea şi excluderea Cărţii Verzi de la calculul daunalităţii, pentru transportul local de persoane.

La această situaţie se adaugă o nouă încercare de a modifica legislaţia din România, în defavoarea cetăţeanului şi a transportatorilor. La întâlnirea care a avut loc ieri, 11.01.2016, la Ministerul Transporturilor, ne-a fost prezentat proiectul de ordonanţă de urgenţă întocmit de ARR - respectiv DGTR - şi asumat de Minister, prin care era modificată legea 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată în 2012, în care, din primul articol se abrogă auditul pe drumurile judeţene, motivându-se prin faptul că “guvernul nu are bani.”

  • La articolul 1, alineatul (2), litera c) și alineatul (5), literele d), e) și f) se abrogă

  • Acest proiect a primit vot negativ din partea partenerilor de Dialog Social, atat din partea patronatelor, cât şi a sindicatelor, dar, cu toate acestea, reprezentanţii Ministerului au afirmat că, în ciuda opoziţiei noatre, o vor trimite la Guvern, pentru aprobare, invocând faptul că votul nostru nu are nicio valoare, pentru că noi suntem doar consultaţi.

      “Nu este corect pentru cetăţenii acestei ţări ,pentru transportatorii care bat zi de zi aceste drumuri, să fie scoase de la audit şi control drumurile judeţene, aceste drumuri care trebuie să fie auditate şi inspectate, ca să întrunească toate criteriile europene. Noi sperăm ca în urma auditării şi inspectării acestor drumuri, atât naţionale, cât şi judeţene, să vedem că apar parcări pentru timpul de odihnă al şoferilor, că vor fi semnalizate conform normelor europene, în niciun caz că se vor trezi unii numiţi ca până acum în funcţii de conducere, iar acum trebuie să răspundă la apel, în defavoarea românilor”, a declarat Vasile Ştefănescu, Preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.).

    Solicităm Ministrului Transporturilor – care, în opinia noatră, vrea să aducă un plus de valoare acestei activităţi, să-i demită din funcţii pe toţi cei care au participat la elaborarea acestei forme de OUG, prin care erau lăsate la latitudinea Consiliilor judeţene, dacă să facă sau nu audit şi control.

    O altă problemă pe care am observat-o este aceea că ARR vrea să-şi asume şi rolul de control pe acest segment, unde nu are nicio experienţă. Părerea noastră este că o altă entitate cu experienţă în infrastructura drumurilor trebuie să şi-o asume, dar credem că şi aceasta este o decizie politică, ţinând cont de faptul că ARR este o entitate care se autofinanţează, din banii transportatorilor.

    Pe de altă parte, angajaţii ARR, deci, implicit cei care vor prin această OUG ca să facă acţiunile de control, nu sunt funcţionari publici şi vor putea în continuare să facă ce vor cu banii. “Numai spre finalul anului trecut, ARR a cumpărat 8 sau 10 autoturisme Opel Insiginia, la un preţ de 22.000-25.000 euro/bucata, pentru ca directorii să se plimbe, cu toate că aveau maşini şi nu erau nici vechi. Aşa se procedează când se confundă o Autoritate a Statului cu propriul SRL şi asta ţi-o poţi permite atât timp cât nu te supui Legii Funcţionarului Public”, a declarat Vasile Ştefănescu (C.O.T.A.R.).

    Transportatorii atrag încă o dată atenţia asupra faptului că românii nu vor putea suporta o creştere a preţului poliţei RCA cu până la 400%, care ar ajunge la valori mai mari decât ale autoturismelor pentru care este plătită asigurarea, iar firmele de transport sunt ameninţate cu falimentul, din cauza deciziilor politice. Toate acţiunile recente ale autorităţilor sunt făcute în defavoarea actorilor de pe această piaţă internă. >>

    Citeşte mai multe despre:   COTAR,   transportatori,   asf,   rca,   polite rca,   preţuri

     

    Ştiri din .ro















    PUBLICITATE
     



    Afisari: 1865


    Mai multe titluri din categorie

    Volkswagen plafonează remuneraţia directorilor

    Volkswagen plafonează remuneraţia directorilor
    Grupul german Volkswagen, cel mai mare constructor auto din lume, a anunţat vineri o restructurare a modului de remunerare a directorilor, în încercarea de a răspunde criticilor venite din partea opiniei pu...

    Daea: Comisie MA - ANSVSA- ANPC pentru depistarea eventualului dublu standard de calitate a produselor vest-europene

    Daea: Comisie MA - ANSVSA- ANPC pentru depistarea eventualului dublu standard de calitate a produselor vest-europene
     Ministrul Agriculturii, Petre Daea, a anunţat vineri, într-o conferinţă de presă susţinută la Târgu Mureş, că a fost constituit un colectiv de muncă format din reprezentaţi ai...

    Începe plata subvenţiilor agricole aferente lui 2016

    Începe plata subvenţiilor agricole aferente lui 2016
    Fermierii vor primi astăzi primele plăţi aferente subvenţiilor anului 2016 din sectorul vegetal. Până în prezent au fost autorizaţi la plată un număr de 253.071 fermieri, cu suma totală de 25,53...

    IMM-urile pot accesa 74 milioane de euro

    IMM-urile pot accesa 74 milioane de euro
    În şedinţa sa de ieri, Guvernul a aprobat alocarea temporară a sumei de 74 de milioane de euro în vederea asigurării necesarului de finanțare aferent lunii februarie 2017 a Programului Operațional...

    Cum ştim dacă un POS este mânărit sau nu

    Cum ştim dacă un POS este mânărit sau nu
    Există încă oameni care devin victime ale infractorilor care le scanează informațiile de pe card cu ajutorul unor dispozitive speciale, numite skimming-uri, și apoi le fură banii. Chiar și atunci când...

    Supermarketurile Billa dispar din România

    Retailerul francez Carrefour a demarat procesul de rebranding al supermarketurilor Billa, preluate anul trecut de la concurentul german Rewe. Primul magazin de pe care francezii vor înlătura sigla Billa este cel...

    BNR l-a plătit pe denunţătorul Liei Olguţa Vasilescu

    BNR l-a plătit pe denunţătorul Liei Olguţa Vasilescu
    Banca Naţională a României (BNR) va cheltui peste 11 milioane de lei pentru construirea unei clădiri de birouri în Târgu Jiu. Lucrările vor fi efectuate de Recon SA, firmă patronată de unul din...

    Garanti Bank trece de la turci la spanioli

    Garanti Bank trece de la turci la spanioli
    Banca spaniolă Banco Bilbao va deține 49,85% din Garanti Bank, după ce grupul turc Dogus a ajuns la un acord pentru vânzarea ultimului pachet de aproape 10% din titlurile băncii. În urma tranzacției,...

    Prejudiciul produs de Bechtel se ridică la 526 milioane de euro

    Prejudiciul produs de Bechtel se ridică la 526 milioane de euro
    ANAF anunţă că prejudiciul produs de Bechtel este de 526 milioane de euro. Fostul ministru al Finanţelor Anca Dragu a confirmat pentru Capital existenţa acestui raport şi prejudiciul de 526 de milioane de euro....

    eRomania şi eAcademie, ţepe la buget

    eRomania şi eAcademie, ţepe la buget
    Studiile de fezabilitate pentru proiectele eRomania şi eAcademie au fost viciate, fiind făcute pe genunchi, fără a ţine cont de realităţile pieţei şi fără a evalua cererea din piaţă, a declarat ministrul...

    Investitorii, atraşi de dividendele date de companiile de utilităţi

    Investitorii, atraşi de dividendele date de companiile de utilităţi
    Intreprinzătorii de la Bursa din Bucureşti sunt atraşi de dividendele mari pe care companiile importante ale statului sunt obligate să le ofere în acest an. Indicele de referină al pieţei locale de capital, B...

    Aerogara Băneasa, la concurenţă cu performanţele ultimei autogări

    Aerogara Băneasa, la concurenţă cu performanţele ultimei autogări
    Cu o creştere a traficului aeriană de 121,8% anul trecut, Aeroportul  Bucureşti Băneasa-Aurel Vlaicu a reuşit o performanţă greu de egalat. El a fost inclus de statistica realizată de Airports Council...

    Legea care limita exportul de lemne, respinsă

    Camera Deputaţilor a respins proiectul de lege care ar fi limitat exportul de lemne. Parlamentarii au votat în unanimitate împotrivă, în ciuda retoricii politice din ultimul timp cu privire la...

    Saudi Aramco favorit la preluarea Petrol Ofisi, divizia din Turcia a OMV

    Saudi Aramco favorit la preluarea Petrol Ofisi, divizia din Turcia a OMV
    Gigantul petrolier Saudi Aramco este considerat favorit la preluarea distribuitorului de combustibili Petrol Ofisi, divizia din Turcia a grupului energetic austriac OMV, au declarat miercuri pentru Reuters surse din...

    De ce nu poate, de trei ani, Hidroelectrica să se listeze la Bursă 

    De ce nu poate, de trei ani, Hidroelectrica să se listeze la Bursă 
    Hidroelectrica va putea fi listată în acest an la Bursa de la Bucureşti numai dacă se va rezolva până la finele lunii martie problema investiţiilor nerentabile ale companiei, care se ridică la 2...