x close

Transportatorii dau statul în judecată

0
Autor: Diana Scarlat 12 Ian 2016 - 11:11
Transportatorii dau statul în judecată Dan Marinescu/Intact Images


Protocolul pe care Autoritatea de Supraveghere Financiară l-a semnat la sfârșitul anului trecut, pentru a-i liniști pe transportatori, încă nu este respectat. Firmele de transport se pregătesc să acţioneze în instanţă ASF, dacă nu se vor rezolva problemele care-i falimentează. Poliţele RCA au crescut deja cu peste 120% în primele zile ale acestui an, faţă de finalul anului 2014.

Promisiunea Executivului și a reprezentanţilor ASF a fost că nu va crește cu mai mult de 50% poliţa RCA anul acesta. În acest sens, a fost semnat și un protocol, în ziua protestului organizat de transportatori la sfârșitul anului trecut, la București și în alte orașe din ţară, însă nu s-a realizat nimic din ceea ce ar fi trebuit să se facă până acum, conform protocolului. Astfel, firmele de transport ajung în situaţia de a plăti o asigurare cu până la 25% mai mare decât preţul mașinii asigurate.

„Noi încă așteptăm să se respecte protocolul semnat cu ASF. Asigurătorii pretind că numărul accidentelor a crescut de la 9-10% în ultimii trei ani, la 11% din totalul transporturilor, însă, din statisticile Poliţiei Rutiere reiese că a scăzut numărul accidentelor, fiind de numai 7% în 2015. Pe de altă parte, ei vor să ne taxeze ca și cum ar exista un singur parc auto în România, în loc să calculeze o poliţă RCA în funcţie de fiecare mașină și de fiecare șofer”, a explicat Vasile Ștefănescu, președintele Confederaţiei Operatorilor și Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

Poliţele RCA n-ar trebui să crească anul acesta cu mai mult de 50%, faţă de valoarea de la finalul anului 2014. Firmele de transport marfă cer să se revină asupra obligativităţii de a se încheia poliţe RCA doar în România.

„Dacă nu se pot rezolva problemele așa cum s-a stabilit anul trecut, cerem ASF să revină la posibilitatea de a se plăti asigurarea în oricare altă ţară membră a Uniunii Europene. Nu este normal să încurce mașinile cu șoferii. Un șofer poate sta două luni la firmă, apoi firma plătește asigurarea pentru ce a făcut șoferul, pentru că mașina nu are nicio implicare în accidente. Eu plătesc 9.000 de euro pentru un cap tractor care costă 7.000, iar anul trecut am folosit RCA într-un singur caz, la un accident minor. La firmele din străinătate se poate plăti asigurarea pe o lună sau pe două, dacă atât este nevoie de mașină”, ne-a declarat administratorul firmei Roli Trans, Constantin Scarlat.

Transportatorii mai cer și modificarea legislaţiei, astfel încât să existe un cazier auto al șoferului, iar „bonusmalus” să fie pentru șofer, nu pentru mașină.

IATĂ COMUNICATUL COTAR:

<< În urma negocierilor între reprezentanţii Autorităţii de Supraveghere Financiară, cei ai transportatorilor din România şi companiile de asigurări, de la finalul anului trecut, nu s-a respectat protocolul semnat pe data de 22 decembrie 2015, care prevede limitarea creşterii RCA la maximum 50% faţă de iunie 2015.

În cazul în care se va dovedi că întâlnirea din 22 decembrie 2015 a fost doar o încercare de inducere în eroare a transportatorilor, pentru a se obţine încetarea protestelor, pe lângă acţiunile noastre viitoare, vom deschide o acţiune în instanţă împotriva ASF, care încalcă mai multe legi internaţionale. La întâlnire au participat reprezentanţi de la Ministerul Finanţelor, Consiliului Concurenţei şi preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară, Mişu Negriţoiu. Conform protocolului pe care reprezentanţii autorităţilor şi l-au asumat, până la sfârşitul anului trecut trebuia să se facă modificările pentru normele RCA, în sensul celor discutate, lucru care nu s-a întâmplat, iar firmele de asigurare au crescut deja valoarea poliţelor RCA mai mult decât s-a negociat. Protocolul de înţelegere prevedea şi excluderea Cărţii Verzi de la calculul daunalităţii, pentru transportul local de persoane.

La această situaţie se adaugă o nouă încercare de a modifica legislaţia din România, în defavoarea cetăţeanului şi a transportatorilor. La întâlnirea care a avut loc ieri, 11.01.2016, la Ministerul Transporturilor, ne-a fost prezentat proiectul de ordonanţă de urgenţă întocmit de ARR - respectiv DGTR - şi asumat de Minister, prin care era modificată legea 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată în 2012, în care, din primul articol se abrogă auditul pe drumurile judeţene, motivându-se prin faptul că “guvernul nu are bani.”

  • La articolul 1, alineatul (2), litera c) și alineatul (5), literele d), e) și f) se abrogă

  • Acest proiect a primit vot negativ din partea partenerilor de Dialog Social, atat din partea patronatelor, cât şi a sindicatelor, dar, cu toate acestea, reprezentanţii Ministerului au afirmat că, în ciuda opoziţiei noatre, o vor trimite la Guvern, pentru aprobare, invocând faptul că votul nostru nu are nicio valoare, pentru că noi suntem doar consultaţi.

      “Nu este corect pentru cetăţenii acestei ţări ,pentru transportatorii care bat zi de zi aceste drumuri, să fie scoase de la audit şi control drumurile judeţene, aceste drumuri care trebuie să fie auditate şi inspectate, ca să întrunească toate criteriile europene. Noi sperăm ca în urma auditării şi inspectării acestor drumuri, atât naţionale, cât şi judeţene, să vedem că apar parcări pentru timpul de odihnă al şoferilor, că vor fi semnalizate conform normelor europene, în niciun caz că se vor trezi unii numiţi ca până acum în funcţii de conducere, iar acum trebuie să răspundă la apel, în defavoarea românilor”, a declarat Vasile Ştefănescu, Preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.).

    Solicităm Ministrului Transporturilor – care, în opinia noatră, vrea să aducă un plus de valoare acestei activităţi, să-i demită din funcţii pe toţi cei care au participat la elaborarea acestei forme de OUG, prin care erau lăsate la latitudinea Consiliilor judeţene, dacă să facă sau nu audit şi control.

    O altă problemă pe care am observat-o este aceea că ARR vrea să-şi asume şi rolul de control pe acest segment, unde nu are nicio experienţă. Părerea noastră este că o altă entitate cu experienţă în infrastructura drumurilor trebuie să şi-o asume, dar credem că şi aceasta este o decizie politică, ţinând cont de faptul că ARR este o entitate care se autofinanţează, din banii transportatorilor.

    Pe de altă parte, angajaţii ARR, deci, implicit cei care vor prin această OUG ca să facă acţiunile de control, nu sunt funcţionari publici şi vor putea în continuare să facă ce vor cu banii. “Numai spre finalul anului trecut, ARR a cumpărat 8 sau 10 autoturisme Opel Insiginia, la un preţ de 22.000-25.000 euro/bucata, pentru ca directorii să se plimbe, cu toate că aveau maşini şi nu erau nici vechi. Aşa se procedează când se confundă o Autoritate a Statului cu propriul SRL şi asta ţi-o poţi permite atât timp cât nu te supui Legii Funcţionarului Public”, a declarat Vasile Ştefănescu (C.O.T.A.R.).

    Transportatorii atrag încă o dată atenţia asupra faptului că românii nu vor putea suporta o creştere a preţului poliţei RCA cu până la 400%, care ar ajunge la valori mai mari decât ale autoturismelor pentru care este plătită asigurarea, iar firmele de transport sunt ameninţate cu falimentul, din cauza deciziilor politice. Toate acţiunile recente ale autorităţilor sunt făcute în defavoarea actorilor de pe această piaţă internă. >>

    Citeşte mai multe despre:   COTAR,   transportatori,   asf,   rca,   polite rca,   preţuri

     

    Ştiri din .ro















    PUBLICITATE
     



     
    Afisari: 1634


    Mai multe titluri din categorie

    Românii şi-au redus depozitele

    Românii şi-au redus depozitele
    Banii ţinuţi de populaţie la bănci, în depozite în lei, s-au redus în luna iulie faţă de iunie 2016, pentru prima dată în ultimele 11 luni, reiese din datele publicate ieri de Banca...

    Oltchim, de vânzare! La bucată

    Oltchim, de vânzare! La bucată
    Cel mai cunoscut combinat chimic din ţară, de care depinde soarta multor oameni din judeţul Vâlcea, este din nou scos la privatizare. De data asta bucată cu bucată la Bursa de la Bucureşti, după mai multe...

    Bucureştiul, noul Silicon Valley pe harta lumii

    Bucureştiul, noul Silicon Valley pe harta lumii
    Educaţia axată pe ştiinţe exacte şi internetul de mare viteză fac din Bucureşti un hub de start-up-uri în IT, scrie publicaţia online Quartz. Tinerii educaţi în domenii precum ştiinţă,...

    Top 10 cele mai mari salarii din Romania. Datele oficiale

    Top 10 cele mai mari salarii din Romania. Datele oficiale
    Galerie Foto Fotbaliştii, programatorii şi inginerii IT, managerii de companii şi specialiştii în comunicare şi formare profesională sunt cei mai bine plătiţi salariaţi români ai momentului. Ei câştigă...

    Sume recuperate de la datornici

    Sume recuperate de la datornici
    Piaţa de recuperare creanţe va atinge 2,7 miliarde de euro şi va înregistra un avans  cu opt procente peste nivelul de anul trecut. “Având în vedere evoluţia din primul semestru, ne...

    The Guardian. Salarii mici si conditii proaste pentru romanii care produc pantofii de lux italieni

    The Guardian. Salarii mici si conditii proaste pentru romanii care produc pantofii de lux italieni
    Românii saraci muncesc pe salarii mizerabile în fabrici care produc pantofi de lux pentru marile firme de încălţăminte, scriu jurnalistii de la Guardian. Ancheta, pornita din Marea...

    Producătorii cer reintroducerea "taxei pe raft"

    Producătorii cer reintroducerea "taxei pe raft"
    Mai mulți producători au solicitat parlamentarilor să modifice legea supermarketurilor, care obligă marile magazine să vândă în proporție de 51% alimente româneşti, pentru a le permite să...

    Românii dau un miliard de euro pe medicamente

    Românii dau un miliard de euro pe medicamente
    Aproape 4,89 miliarde de lei, echivalentul unui miliard de euro, au lăsat românii în farmacii, anul trecut. În plus, statul a mai plătit încă o dată şi jumătate această sumă pentru...

    Băncile au făcut jumătate de miliard de euro profit

    Băncile au făcut jumătate de miliard de euro profit
    Sistemul bancar din România a obţinut, în prima jumătate a acestui an, un profit net de peste o jumătate de miliard de euro (531 milioane de euro). Suma este cu aproape 17 miliarde de lei peste valoarea di...

    Plăţile “fără contact” ating 12 miliarde de lei pe an

    Plăţile “fără contact” ating 12 miliarde de lei pe an
    Doar zece la sută din plăţile de la ATM-urile din România sunt contactless, dar asta înseamnă că aproape un miliard de lei trece, lunar, prin acest tip de carduri. Este puţin, dar,...

    Țăranii, găsiți vinovați pentru întârzierea banilor de la UE

    Țăranii, găsiți vinovați pentru întârzierea banilor de la UE
    Şefii de la APIA dau vina pe agricultorii români că nu ştiu să completeze corect cererile de plată, deşi instituţia are o armată de mii de bugetari plătiţi cu salarii de nababi, angajaţi pentru a-i...

    Producătorii de legume şi fructe primesc ajutor financiar din cauza embargoului impus Rusiei

    Producătorii de legume şi fructe primesc ajutor financiar din cauza embargoului impus Rusiei
    Organizaţiile şi producătorii din sectorul de legume şi fructe din România vor primi un sprijin financiar european pentru retragerea de pe piaţă a unei cantităţi de 3.000 de tone de astfel de produse,...

    Record la producţia de grâu

    Record la producţia de grâu
    România va recolta 8,413 milioane de tone de grâu în acest an, cu 7% mai mult decât anul trecut, înregistrând o medie de peste 4 tone la hectar, a declarat ministrul Agriculturii şi...

    Haina face pe om. Românii au dat în boala “ţoalelor” de marcă

    Haina face pe om. Românii au dat în boala “ţoalelor” de marcă
    România este raiul retailerilor de modă care înregistrează aici vânzări record, mai mari decât în majoritatea ţărilor din zonă. Românii dau lunar peste 20 de lei pe haine şi 16...

    Ministrul Ghinea: Statul toacă bani pe nevoi fictive

    Ministrul Ghinea: Statul toacă bani pe nevoi fictive
    Guvernul analizează posibilitatea să introducă o “listă neagră”a firmelor care au prejudiciat statul și care nu ar mai avea dreptul să participe la licitații publice. Anunţul a fost făcut de Ministr...