x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Film “Noe”, marketing vs religie

“Noe”, marketing vs religie

de Sebastian S. Eduard    |    27 Mar 2014   •   16:32
“Noe”, marketing vs religie

Unul dintre cele mai controversate filme ale anului intră în acest week-end în sălile de cinema. “Noe/Noah” strânge o distribuţie de zile mari - Russell Crowe, Anthony Hopkins, Emma Watson, Jennifer Connelly, Nick Nolte – şi un regizor (Darren Aronofsky) remarcat în urmă cu 4 ani cu “Lebăda neagră/Black Swan”.

Atunci când faci un film de inspiraţie biblică este clar că “ţi-o cauţi”. Aronofsky chiar asta face. Bulversează destul demulte lucruri din tripla ipostază de regizor-scenarist-producător şi ceea ce este mai grav este că nu ne dăm seama dacă face acest lucru numai din raţiuni de marketing.

Între timp, filmul naşte multe scandaluri. În unele ţări musulmane a fost interzis şi se pare că lumea catolică nu este nici ea prea încântată. Crowe şi Aronofsky au încercat iniţial să obţină o întrevedere cu Papa Francisc, pentru a-şi pleda cauza, însă întâlnirea a fost anulată. Mai mult, se spune, cei doi au trebuit să fie scoşi cu forţa din Catedrala Sf Petru. Ulterior, Russell Crowe l-a abordat pe Suveranul Pontif pe Twitter şi a reuşit să replanifice întrevederea; actorul însă nu a dat amănunte referitoare la cele discutate.

Nu o să mai comentăm prea mult filmul. Lăsăm spectatorul să decidă ce va face timp de două ore şi jumătate - şi aici chiar cădeam de acord cu regizorul: uitaţi tot ceea ce ştiaţi despre acest subiect, pentru că nimic din ceea ce v-aţi închipui nu o să se întâmple.

Publicul pleacă uşor derutat din sală, iar reacţiile sunt diverse şi chiar extreme. Personal, la sfârşit, am simţit o caldă nostalgie după “Cele zece porunci” ale lui Charlton Heston…

×