x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Editoriale Telecabina fără frână și deficitul României

Telecabina fără frână și deficitul României

de Dan Constantin    |    30 Mai 2017   •   08:15
Telecabina fără frână și deficitul României

Telecabina care unește Bâlea Lac de Bâlea Cascadă a rămas fără frână. Cele două cabine care funcționează în tandem, pline cu pasageri, au intrat cu viteză în stații și s-au oprit prin izbire de pereți. Câteva persoane au fost rănite; picioare rupte, contuzii, spaimele au intrat în diagnosticele medicilor și sub tratament. Pentru mult timp legătura pe cablu între cele două cabane va fi ocolită de turiști, pierderile pentru afacerea de la Bâlea fiind previzibile. Între cazul din Făgăraș, care putea fi o catastrofă, și situația deficitului bugetar al României, aparent, nu există o legătură. Putem să le asociem într-o analiză jurnalistică, însă, care pleacă de la cazul punctual și ajunge la macroeconomie.

La Bâlea Lac, proprietari sunt soții Franz Gunter și Regina Klingeis. Celebritatea afacerii este asigurată de hotelul de gheață de la Bâlea Lac, aflat în proprietatea lui Arnold Klingeis, frate cu patronul cabanei permanente. Klaus Iohannis, turist montan, vine des la Bâlea Lac, a trecut și în decembrie pe la ghețărie. Linia de telecabină este administrată de Klingeis Consulting, proprietatea lui Arnold, cu sediul la stația de plecare de la Bâlea Cascadă. Afacerea turistică și accesul sunt bine împachetate, răspunderea fiind unitară. Linia de transport pe cablul rămasă sâmbătă fără frână nu este însă la primul incident tehnic. Anul trecut, zeci de turiști au rămas blocați. Cum se fac reviziile, reparațiile, instruirea personalului devin probleme de costuri care trebuie suportate din bugetul gestionat de frații Klingeis. Investițiile mari în reparații micșorează profitul. Ștaiful afacerii este menținut de relațiile politice ale familiei. Arnold a fost primar până în 2016 la Avrig, din partea FDGR, și a avut conexiuni de afaceri cu Fundația Bruckenthal, unde președintele Iohannis are cuvânt decisiv.

România a fost averizată în 22 mai de Comisia Europeană să pună frână la deficitul bugetar. Procedura de avertizare timpurie este menită să dea timp Guvernului să ia măsuri de corecție; mai exact, până în 15 octombrie 2017. Proiectul politic de creștere a salariilor bugetarilor este amenințat și de aici pleacă tensiunile dintre ,,frații” Dragnea și Grindeanu. Dacă nu se pune frână la cheltuieli, deficitul excesiv conduce la sancțiuni din partea UE, care vor fi decontate politic. Cabinele pline de politicieni ale telefericului economiei românești se pot izbi de limitele deficitului, producând pentru PSD avaria de prestigiu în care se află acum frații Klingeis.

 

×
Subiecte în articol: telecabina balea lac