Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Păianjen de Sahara pentru roboţi marţieni

Păianjen de Sahara pentru roboţi marţieni

de Anca Aldea    |    24 Ian 2009   •   00:00

Oamenii de ştiinţă sunt la un pas de a descoperi soluţia pentru construirea unui vehicul special pentru explorarea Planetei Roşii. un cercetător german le propune o potenţială soluţie – un păianjen descoperit recent în deşertul Sahara.

Arahnida a cucerit imediat mintea profesorului Ingo Rechenberg. El a observat, timp de trei săptămâni, comportamentul şi personalitatea micuţului cu opt picioare: se deplasează cu o viteză impresionantă şi este capabil să execute tumbe în aer. Are o alură atletică - de altfel este mult mai atletic decât “verii” săi acrobaţi din Namibia şi statul american Florida.

Păianjenul descoperit în Sahara în urmă cu câteva luni are aproximativ mărimea podului unei palme de om. Este de culoare alb-gălbuie şi poate fi văzut după apusul Soarelui. În timpul zilei, cpăianjenul se odihneşte în stratul gros de nisip, înfăşurat în plasa sa. Spre seară, iese la suprafaţă şi face tumbe în aer înainte să o ia la fugă pe nisipul fierbinte al Saharei. Profesorul Ingo Rechenberg, directorul Departamentului de Bionică de la Universitatea Tehnică din Berlin, a analizat cu atenţie arahnida şi a observat că poate atinge viteza de doi metri pe secundă.

ROBOTUL... Cercetătorul german a declarat pentru pagina de internet a cotidianului Der Spiegel că descoperirea lui i-ar putea inspira pe oamenii de ştiinţă pentru a construi un vehicul spaţial special pentru solul şi atmosfera marţiană. Rechenberg urmează să perfecţioneze un robot care imită stilul de deplasare a păianjenului descoperit de profesorul german.

Subiecte în articol: special