Jurnalul.ro Tech Ştiinţă PREMIERĂ MONDIALĂ. Spermatozoizi creaţi in vitro din celule stem

PREMIERĂ MONDIALĂ. Spermatozoizi creaţi in vitro din celule stem

17 Sep 2015   •   15:59
PREMIERĂ MONDIALĂ. Spermatozoizi creaţi in vitro din celule stem

Cercetătorii din Lyon au reuşit să creeze spermatozoizi in vitro din celulele stem testiculare - o premieră mondială, susţin aceştia, care ar putea revoluţiona tratamentul infertilităţii masculine în câţiva ani, relatează AFP.

Compania de biotehnologie Kallistem, cu sediul la Lyon, îşi făcuse publică descoperirea încă din luna mai, însă miercuri ea şi-a prezentat în detaliu rezultatele, de această dată cu garanţia oferită de Centrul Naţional Francez de Cercetări Ştiinţifice (CNRS, cea mai importantă organizaţie publică franceză de cercetări ştiinţifice, n.red.).

Oamenii de ştiinţă au reuşit să obţină in vitro spermatozoizi de şobolan, maimuţă şi om, iar pentru acest rezultat a fost nevoie de 20 de ani de cercetări, în vederea dezvoltării condiţiilor de cultură a celulelor stem înainte de a permite artificial spermatogeneza, procesul de transformare a spermatogonilor (celulele stem testiculare) în spermatozoizi.

Această tehnică de creare a spermatozoizilor ar putea rezolva "între 30-50%" din problemele de infertilitate ale bărbaţilor, a declarat Philippe Durand, iniţiatorul proiectului, precizând însă că rezultatele vor apărea peste câţiva ani, în condiţiile în care testele clinice nu vor începe înainte de 3-5 ani.

Mai întâi, echipa va trebui să testeze calitatea acestor spermatozoizi creaţi in vitro, urmărind cum se nasc şi se dezvoltă puii de şobolan. "Trebuie să vedem dacă puii sunt normali şi capabili să se reproducă", a adăugat Philippe Durand.

Ulterior, testele vor compara spermatozoizii de om creaţi in vitro cu cei prevalaţi in vivo şi doar ulterior vor putea începe testele clinice, au indicat cercetătorii.