Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Un astronaut britanic vrea să experimenteze creşterea unor plante în spaţiul cosmic

20 Mai 2015   •   14:32

Astronautul britanic Tim Peake doreşte să experimenteze creşterea unor plante alimentare în spaţiu şi a invitat elevi din Marea Britanie să-l ajute să afle mai multe despre acest lucru. El consideră că găsirea unor modalităţi de cultivare a plantelor în spaţiu va fi esenţială în vederea desfăşurării unor misiuni pe alte planete, informează BBC.

Maiorul Tim Peake, care va începe spre sfârşitul acestui an o misiune de şase luni pe Staţia Spaţială Internaţională (ISS), va lua în misiunea sa peste un milion de seminţe de plante, care la întoarcere vor fi distribuite către peste 10.000 de şcoli, unde elevii vor trebui să studieze dacă în cele şase luni petrecute pe Staţia Spaţială Internaţională seminţele respective au suferit modificări de orice fel.

Testele efectuate în cadrul acestui experiment, numit 'Rocket Science' şi derulat de Societatea Regală de Horticultură în colaborare cu Agenţia Spaţială Britanică, vor ajuta cercetările desfăşurate de agenţiile spaţiale pentru a afla dacă în viitor astronauţii vor putea să îşi cultive alimentele de care au nevoie în spaţiu.