Se confirmă previziunile negative în legătură cu piaţa echipamentelor foto-video din România, lansate încă de la sfârşitul anului trecut. După un an 2013 în care scăderea a fost în jur de 20% (faţă de anul anterior), iată că 2014 s-ar putea încheia cu o statistică şi mai drastică. Potrivit lui Marian Alecsiu, co-fondator F64 (cel mai mare retailer foto-video din Europa de Est), pentru 2014 se estimează un minus de 30% faţă de anul anterior.
Această scădere a pieţei foto-video din România afectează şi estimările de business ale F64, totuşi retailerul speră să încheie anul cu o creştere de 10% a cifrei de afaceri, faţă de o estimare iniţială de 15-20%. Potrivit lui Alecsiu, în 2013 compania a înregistrat o cifră de afaceri de 19,5 milioane de euro.
În ceea ce priveşte categoriile de produse afectate de vânzări, se remarcă în acest an modelele DSLR entry-level, cea mai mare scădere, alături de camerele foto compacte. Pe de altă parte, o creştere importantă s-a remarcat la camerele foto mirrorless, de peste 60%, ne-a precizat oficialul F64.
După un început foarte greu în 2014, al doilea trimestru a continuat panta negativă pentru piaţa foto, dar scăderea a fost mai redusă. Astfel, sectorul a scăzut cu 18%, piaţa ajungând la 7 milioane de euro – 2 milioane de euro mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit raportul GfK Temax România.