x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Captiva facelift, ultima debarcare americană

Captiva facelift, ultima debarcare americană

de Dragos Stoica    |    25 Feb 2011   •   19:18
Captiva facelift, ultima debarcare americană

Conştient de interesul crescând al europenilor pentru zona SUV, Chevrolet n-a stat prea mult pe gânduri şi a realizat un facelift pentru Captiva.

Constructorul din Detroit propune acum o altă înfăţişare, un interior schimbat în bine, dar mai ales o gamă cu totul nouă de motorizări.
Vor exista la vânzare două motoare pe benzină, de 2.4 litri (167 CP) şi 3.0 litri (258 CP), precum şi două unităţi diesel, cu aceeaşi cilindree de 2.2 litri, dar cu două versiuni de putere, de 163 CP şi 184 CP.

În ceea ce ne priveşte, ne vom referi la varianta mai puternică a dieselului, deoarece aceasta a fost cea pe care am avut-o la dispoziţie de-a lungul a două zile de test în Alpii austrieci din vecinătatea Innsbruckului.

Faţă de modelul de bază, designul a primit modificări importante. Toată faţa este lucrată, cu capota, grila fron­ta­lă, gurile laterale şi farurile redesena­te. Captiva poate fi dotată cu jante între 17 şi 19 inch, în timp ce în spate se disting cele două ţevi de eşapament cromate. Schimbările de mai sus fac acum modelul mai agresiv, mai ales în partea frontală. În orice caz, maşina arată mai bine, aşa că scopul echipei de pro­iec­tanţi a fost atins. Odată pătruns la interior, senzaţia de progres se amplifică. Modificările sunt numeroase şi bi­nevenite: planşa de bord rede­senată, afişaj nou, inserţii cromate la nivelul ventilaţiilor, plastice noi, toate formând un ansamblu bine realizat şi echilibrat estetic. Mai pe scurt, e o maşină în care îţi face plăcere să te afli, mai ales că a primit şi o avalanşă de tehnologie. Din standard, faceliftul vine cu conexiune auxiliară pentru iPod şi pentru USB, Bluetooth şi comenzi pe volan. Toate aceste funcţii pot fi acţio­nate prin intermediul unui touchscreen de şapte inci, ce înglobează şi navigaţia prin satelit, fără pic de eroare pe şoselele tiroleze. Totodată, nu lipsesc scaunele încălzite, senzorii de ploaie şi de lumină, geamurile şi oglinzile electrice, care devin însă tot mai mult nişte lucruri absolut obişnuite la acest nivel.

Motorizarea diesel de 2.2 litri şi 184 CP oferă un cuplu impresionant, de 400 Nm. Ca atare, SUV-ul se poate conduce sportiv, însă nu i-ar fi stat rău cu cuplul disponibil la turaţii mai joase şi pe o plajă mai lungă, mai ales pentru momentele în care se efectuează depăşiri. Modelul testat a fost dotat cu o transmisie manuală în şase trepte, bine încadrată pe oferta motorului. Versiunea diesel de 184 CP vine cu tracţiune integrală în standard, constructorul avansând în fişa tehnică un consum de 8,5 urban şi 5,5 în extra, cu o medie de 6,6 în regim mixt de exploatare. În timpul testului, consumul s-a situat puţin mai sus, pe la 7 l/100 km, în condiţiile în care s-a rulat aproape exclusiv pe serpentine. Acce­leraţia 0-100 km se face în 9,4 secunde, iar viteza maximă este de 200 km/h.

De-a lungul unui drum virajat, faceliftul Captiva s-a comportat bine, având o ţinută de drum evident superioară celei existente la modelul de bază. Tracţiunea integrală şi-a făcut excelent treaba indiferent de gradul de dificultate al curbelor sau de înclinarea drumului, ruliul nu s-a prea simţit, dar cireaşa de pe tort a reprezentat-o un traseu off-road pe zăpadă, în lungime de 1,5 kilometri, cu diferite provocări: rampe, gheaţă, înclinare laterală. De fiecare dată, maşina s-a comportat neaş­teptat de bine, mai ales că la în­ce­put nu eşti tentat să o vizualizezi tocmai străbătând munţii. Foarte bun a fost răspunsul funcţiei DCS, care coboară faceliftul pe pante dificile acoperite de zăpadă fără ca şoferul să fie nevoit să recurgă la frână ori accele­raţie.

Versiunea testată în Austria a fost dotată cu şapte locuri, fiind disponibilă în România cu un preţ de lansare de 25.980 de euro (TVA inclus). Pe lângă cele enumerate mai sus, la acest preţ primiţi aer condiţionat automat, ESC, TCS, HBA (asistare hidraulică la frânare), TSA (asistenţă pentru stabilitatea remorcii), şase airbaguri, jante aliaj 17 inci, direcţie reglabilă pe înălţime şi profunzime, volan îmbrăcat în piele, RadioCD MP3 cu şase boxe, antenă încorporată în lunetă, control infotainment pe volan, faruri ceaţă, senzori de parcare spate, frână de mână electro­nică, computer de bord şi cruise control.

×