Elena Udrea este în căutare disperată de poziţionare ca lider PDL de Bucureşti. Noua funcţie o împinge spre mesaje direcţionate către electoratul Capitalei, ea încercând să recupereze catastrofala cădere a partidului în Bucureşti, ca şi în întreaga ţară.
Elena Udrea a avut un eşec total în lansarea brandului turistic de ţară, operaţiune costisitoare şi fără efect. În momentul de faţă, scandalul explorării Carpaţilor a făcut-o pe Elena Udrea să se "manifeste" mult mai discret ca ministru al Dezvoltării Regionale şi Turismului, poziţia în care este asociată cu eşecul guvernării Boc. De aceea, Elena Udrea îşi pune toate forţele şi speranţele în bătălia pentru Capitală. Deja şedinţele săptămânale sunt urmate de declaraţii televizate în care Elena Udrea lansează un noian de propuneri pentru modernizarea Bucureştilor, dar şi pentru atragerea oamenilor spre partid.Ţinta - creionarea unui candidat în persoana ei la Primăria Capitalei, pierdută de PDL în urma mandatului cu cântec al lui Adriean Videanu.
Pentru câştigarea Bucureştiului, Udrea propune un pachet de măsuri eco. Săptămâna trecută, am văzut-o pe lidera interimară dedicată unor proiecte pentru înverzirea Bucureştiului - plantarea de pomi, care să oprească praful, şi un program de extindere a mersului pe bicicletă. De aici au apărut imediat ironii acide şi a fost redescoperit personajul divei de acum 100 de ani, Miţa Biciclista.
Faptul că Elena Udrea a fost asociată instantaneu cu Miţa i-ar aduce actualului ministru o serie de avantaje. În primul rând, pentru cunoscători, povestea Miţei Biciclista, supranumită şi "Miţa Cotroceanca", nu este deloc ceva care să arunce în derizoriu asemănările cu prezentul.
În al doilea rând, în asocierea cu Miţa Biciclista, personaj legat de istoria Bucureştilor şi a Palatului Cotroceni, Elena Udrea scapă de incomodele "Elena din Pleşcoi" sau "Sexy buzoianca".
De aceea, pledăm că suntem de toată bună-credinţa atunci când îi propunem Elenei Udrea sintagma de "Nuţi Biciclista". Este un nume tineresc, este o firmă "eco", producătoare de simpatie şi îi aduce unei persoane fără trecut o legătură cu istoria bucureşteană. Acestea îi pot aduce un spor de notorietate şi o posibilă recuperare a procentelor de încredere pierdute prin asocierea ei, prea apăsată, cu Traian Băsescu.
Iată de ce, pentru susţinerea celor de mai sus, vă prezentăm povestea Miţei Biciclista.
Pe numele său adevărat Maria Mihăescu, Miţa s-a născut în 1885 la Diţeşti, în judeţul Prahova, şi a încetat din viaţă în anul 1968. Datorită frumuseţii şi a imaginii sale nonconformiste, este cunoscută în istorie ca fiind prima femeie din România care a mers cu bicicleta pe Calea Victoriei din Bucureşti. Renumele de Miţa Biciclista l-a căpătat în anul 1898, când redactorul-şef al revistei Furnica, George Ranetti, amorezat de aceasta, a observat-o în una dintre plimbările sale cu bicicleta.
Maria Mihăescu era o femeie mică de statură, cam de 1,60, avea părul vopsit blond şi ochii verzi sau albaştri. Bărbaţii erau fascinaţi când Miţa apărea pe Calea Victoriei, călare ca o amazoană pe... "biţiclu". Miţa Biciclista a fost curtată de oameni celebri, printre "victimele" ei numărându-se pictorul Nicolae Grigorescu, poetul Octavian Goga, precum şi doctorul Nicolae Minovici. Despre Miţa Biciclista se spune că a fost amanta Regelui Ferdinand, care obişnuia să se deghizeze pentru a apela la serviciile ei. Regele Ferdinand i-a dăruit o casă lângă Piaţa Amzei, pe Strada Cristian Tell, care şi astăzi îi poartă numele. Porecla de "Miţa Cotroceanca" a obţinut-o datorită presupusei legături cu Regele Ferdinand şi a bârfelor de la Curtea Regală din Cotroceni.
Casa în care a locuit Miţa Biciclista a fost declarată monument naţional, însă, din păcate, actualii proprietari au lăsat-o în paragină.
UDREA S-A PLIMBAT PE FALEZĂ CU BICICLETA
În 2009, la Târgul meşteşugarilor din staţiunea Mamaia, organizat cu ocazia Sărbătorilor Pascale, Elena Udrea şi-a făcut apariţia pe bicicletă, purtând ie şi traistă bucovineană. În plus, chiar în prima zi de Paşti, anul trecut, Udrea a încălecat pe-o şa, demarând promovarea cicloturismului pe litoral. Îmbrăcată într-o ţinută sport, s-a plimbat pe faleza din Mamaia, declarându-se fericită să vadă că sunt turişti pe litoral. "Dimineaţa am mers cu bicicleta. Se spune că nu uiţi să mergi cu bicicleta, este adevărat, dar mi-a fost greu. M-am plimbat vreo trei ore pe faleză, şi la vară vom promova cicloturismul pe litoral", declara Udrea anul trecut.
De unde atâţia bani pentru Bucureşti?
Elena Udrea este adepta mersului pe bicicletă. În acest sens, ea a notat pe blogul personal că va susţine proiectul privind închirierea bicicletelor în Capitală. "Şi mie mi se pare foarte bun programul de închiriere a bicicletelor în Bucureşti. E un mijloc sănătos de a te deplasa şi de multe ori chiar mai rapid decât cu maşina. Voi susţine acest demers şi vom vedea în ce măsură se poate atinge magnitudinea proiectului anunţat acum două săptămâni la Londra (6.000 de biciclete)", a precizat Elena Udrea, răspunzând unui cititor.
Blonda de la Turism face referire la proiectul demarat la Londra la data de 30 iulie, potrivit căruia locuitorii capitalei britanice pot utiliza bicicletele puse la dispoziţie de Primărie în cadrul unui serviciu sponsorizat de banca Barclays, în valoare de 25 milioane de lire sterline. Pentru prima jumătate de oră, folosirea bicicletei este gratuită, tariful crescând apoi progresiv până la 50 de lire pentru 24 de ore. Un serviciu similar funcţionează cu succes şi la Paris.
Probabil Elena Udrea nu ştie că în Capitală există doar 10 trasee amenajate special pentru circulaţia bicicletelor, care însumează circa 70 de kilometri. În plus, şoferii nu prea respectă pistele pentru biciclete, de cele mai multe ori parcând neregulamentar pe pistă. Este perfect adevărat că, într-un oraş sufocat de maşini, folosirea bicicletei poate reprezenta o alternativă la transportul actual, mai ales pentru călătoriile către locul de muncă, şcoală sau parcuri, însă în Capitală nu există momentan infrastructură necesară.
Un alt proiect important susţinut de Elena Udrea este cel cu privire la plantarea arborilor în Capitală. "Sunt de acord că praful din Bucureşti este o reală problemă.
Vom încerca să demarăm un proiect de plantare de pomi, pentru că am înţeles că un arbore matur reţine peste 20 de kilograme de praf. «Centura verde a Capitalei» este un proiect care trebuie neapărat pus în practică. Îmi pare rău că a fost tras pe dreapta în ultimii ani", notează Udrea pe blog. De asemenea, Udrea mai scrie că "reţeaua de cabluri care acoperă cerul Bucureştiului trebuie să dispară", deoarece aşa ceva nu există în nici o capitală europeană pe care a vizitat-o.
Trasee incerte pentru biciclişti
● Piaţa Constituţiei - Piaţa Muncii (bd. Libertăţii, Piaţa Constituţiei, Bd. Unirii, Piaţa Alba Iulia, bd. Decebal, piaţa Muncii) - 12 km
● Parc Herăstrău - Piaţa Romană (pţa Presei Libere, Campus Agronomie, Bd. Kiseleff, Bd. L. Catargiu, Piaţa Romană) - 9,44 km
● Parcul Titan (bd. Liviu
Rebreanu, Nicolae Grigorescu, bd. Camil Ressu) - 9 km
● Politehnica - Splaiul Independenţei (bd. Iuliu Maniu, bd. Vasile Milea, Şos Cotroceni, Splaiul Independenţei) - 8,65 km
● Piaţa Muncii - Parc IOR (bd. Basarabia, Str Bucovina) - 6 km
● Piaţa Unirii - Piaţa Sudului (bd. Dimitrie Cantemir, bd. Tineretului, Calea Văcăreşti) - 6,8 km
● Parc Herăstrău - Piaţa Romană (bd. Constantin Prezan, bd. Aviatorilor) - 6 km
● Piaţa Operei - Piaţa Unirii (Splaiul Independenţei) - 5 km
● Campus Regie - Universitate (Splaiul Independenţei, bd. Mihail Kogălniceanu, bd. Regina Elisabeta) - 2,95 km
● Parc IOR (Str. Câmpia Liber-tăţii, bd. Baba Novac, bd. Constantin Brâncuşi, Bd. Nicolae Grigorescu, bd. Liviu Rebreanu) - 2,8 km