x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Educatie IAȘI. Profesori de liceu și de la penitenciar învață școlarii cum să nu ajungă la pușcărie

IAȘI. Profesori de liceu și de la penitenciar învață școlarii cum să nu ajungă la pușcărie

de Cristinel C. Popa    |    30 Noi 2016   •   18:17
IAȘI. Profesori de liceu și de la penitenciar învață școlarii cum să nu ajungă la pușcărie

“Împreună împotriva violenței”- un proiect prin care profesori de liceu și inspectori de la Penitenciarul Iași îi învață pe liceenii cum și de ce trebuie să evite faptele antisociale pentru a nu ajunge la pușcărie. Pentru a conștientiza pericolul, școlarii au vizionat un film în care este descrisă viața grea din penitenciare.

 

Activitatea educativă specială a avut loc la Liceul de Mecatronică și de Automatizări din Iași. Circa 60 de elevi, alături de 10 cadre didactice și doi inspectori de la Penitenciarul Iași au discutat despre violența în societate, au vizionat mai multe materiale video (despre viața în penitenciar) și o prezentare, activitatea încheindu-se prin completarea de către liceeni a unui formular tip feedback. În pelicula realizată de TVR, elevii au putut constata viața aspră din penitenciare, dezavantajele și suferințele pe care le îndură copii de aceeași vârstă (sau mai mari) care au apucat deja să calce pe un drum greșit și au ajuns la închisoare. Un murmur de indignare a cuprins rândurile de școlari când pe ecran se vedea cum un angajat al penitenciarului introducea o jumătate de pâine printre zăbrelele groase, dincolo de care elevii și-au dat seamă că se desfășoară viața celor închiși.  “Chiar dacă ar fi și o colovie aurită, este o celula, una în care nimeni dintre dv nu ați vrea și nu trebuie să ajungeți”, a spus comisar-șef Carmen Matei, director adjunct Serviciul Educație și Asistență Psihosocială din cadrul Penitenciarului Iași. Liceenii mecatroniști s-au arătat solidari cu ideea că este necesară reducerea fenomenului de violență atât în școală, cât și în afara ei, și au conștientizat propriul lor rol în această privință “prin promovarea spiritului de încredere, a respectului față de ceilalți și a sprijinului reciproc”. Câțiva dintre elevi au scris într-o agendă mare, vizibilă în toată sala: “Respectul față de persoanele din jur este respectul față de sine!”, “Iubește-ți aproapele!”.

 

Reacții elevi, chestionar: “Nu mi-a plăcut că nu am avut pauză (la întâlnire)”, “Am învățat că violența nu este doar fizică, ci și emoțională”, “Violența naște monștri”, “Nu fi pasiv, violența dăunează grav societății

×