x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe Teste auto falsificate pentru compromiterea Daciei în Germania

Teste auto falsificate pentru compromiterea Daciei în Germania

de Istvan Deak    |    20 Ian 2014   •   16:57
Teste auto falsificate pentru compromiterea Daciei în Germania
Clubul german ADAC, acuzat că truchează testele şi rezultatele privind câştigătorii mai multor premii, în funcţie de interesele conducerii
Cel mai mare club automobilistic din Germania şi Europa (circa 19 milioane de membri), ADAC, foarte respectat şi puternic, de altfel,  este acuzat de mai multe publicaţii din Germania, printre care şi Frankfurter Allgemeine Zeitung şi Suddeutsche Zeitung, că truchează teste auto şi rezultatele  privind câştigătorii mai multor premii, în funcţie de interesele conducerii.

Au recunoscut
În plus, ADAC a trebuit să recunoască, duminică, falsificarea cifrelor unui recent sondaj despre “maşina preferată” a germanilor.
“În 2005, când la un test auto ADAC, Dacia Logan s-a răsturnat, clubul a dat un comunicat de presă către lumea întreagă: 'Zburător ieftin din România'. Realitatea este că testerii au distrus pneurile, apoi au tras unele de rezervă deasupra lor şi au forţat maşina până s-a răsturnat. Când am relatat asta într-un articol intitulat 'Clubul de trucaje ADAC', au venit înjurături dinspre Munchen. Până la urmă, fără prea multe ecouri, au confirmat informaţiile noastre. Conducerea ADAC nu a zburat la rândul ei, doar fiindcă producătorul ieftin român era mulţumit de intrarea bună pe piaţa auto germană”, scrie FAZ.

De vină, un singur om
ADAC a imputat eroarea privind “maşina preferată” unei singure persoane, directorul său pentru comunicare, Michael Ramstetter, care a demisionat duminică din toate funcţiile.
Ramstetter era redactor-şef al revistei destinate membrilor asociaţiei, ADAC Motorwelt. Având un tiraj de aproape 14 milioane de exemplare, ceea ce face din ea - potrivit propriilor afirmaţii - cea mai mare publicaţie de gen din Europa - revista este foarte influentă în domeniul automobilistic în special datorită bancurilor sale de probă pentru noile modele.

Cum s-au jucat cu cifrele

În fiecare an, cititorii săi sunt invitaţi să aleagă “Maşina preferată a germanilor”. Distincţia a revenit în ultima ediţie modelului Golf Volkswagen.
Dar “cifrele absolute au fost aranjate nu chiar în ordinea preferinţelor”, mărturiseşte ADAC într-un comunicat. Golf este deci efectiv maşina preferată a cititorilor, dar mult mai puţini dintre aceştia s-au exprimat în modul în care pretindea ADAC.
Potrivit cotidianului Suddeutsche Zeitung, care a dezvăluit cazul în cursul săptămânii trecute, numărul sufragiilor ar fi fost multiplicat de 10 ori.
Pentru viitoarea ediţie a votului, ADAC promite “să elaboreze un proces sub control notarial”. Conducerea asociaţiei nu era la curent cu această manipulare, mai asigură comunicatul.

Imagine afectată
Totuşi, răul este făcut. “Un club cu 19 milioane de membri nu-şi poate permite o astfel de fraudă”, a reacţionat Anton Hofreiter, şeful partidului din opoziţie Verzii şi specialist în problemele transporturilor. ADAC are “o mare responsabilitate” inclusiv în sfera politică, a subliniat el.
ADAC are 8.600 de salariaţi şi se defineşte drept “o asociaţie care funcţionează ca o întreprindere”, care oferă numeroase servicii, în special de depanare şi vânzare de produse. Organizaţia apără cu încrâncenare interesele automobiliştilor în discuţiile politice, ca de exemplu în acest moment în cele despre introducerea unei taxe pe autostrăzi.
Expertul în automobile Ferdinand Dudenhoffer a estimat în ediţia online a revistei Der Spiegel că “sistemul ADAC” în ansamblul său este repus în discuţie şi că verdictul “maşina preferată” nu mai este de acum înainte un argument publicitar pentru constructori.

×
Subiecte în articol: Dacia teste auto