x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Interlopi şi politicieni, în afacerea cu maşini ridicate

Interlopi şi politicieni, în afacerea cu maşini ridicate

de Diana Scarlat    |    26 Mai 2015   •   23:31
Interlopi şi politicieni, în afacerea cu maşini ridicate
Sursa foto: Dragos Stoica/Intact Images

„Hingherii de maşini” se plâng de faliment, după ce Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a decis că ridicarea vehiculelor s-a făcut ilegal până în prezent. Mulţi au rămas fără activitate după ce primăriile nu le-au mai prelungit contractele, dar alţii nu vor să renunţe nici acum la afacerile foarte profitabile, bazate pe hotărârilor consiliilor locale.

Aceste firme s-au înfiinţat datorită anomaliei legislative şi au câştigat milioane de euro. Firmele mai pot profita de afacere până la momentul publicării deciziei ÎCCJ în Monitorul Oficial. Chiar şi instanţele de judecată ar mai putea da decizii care să vină în contradicţie cu această hotărâre, până la momentul publicării. După publicare, va fi nevoie de o Hotărâre de Guvern şi de un regulament de aplicare unitară, la nivelul întregii ţări.

Calu din clanul Cămătarilor, tartor în Sectorul 6

Cea mai controversată firmă de ridicări este în Sectorul 6 al Capitalei -de altfel, singura care nu vrea să renunţe la afacere, nici după decizia ÎCCJ. Şi anul trecut, firma a primit o decizie defavorabilă a Tribunalului Bucureşti, dar nu s-a oprit. Este vorba despre Ilcor Auto Eco, cel mai scump “hingher de maşini”, care a încasat peste 1,2 milioane euro doar anul trecut, pentru 6.368 de maşini ridicate. Din această sumă, numai 10% s-au dus către bugetul primăriei.Ilcor Auto Eco a câştigat licitaţia pentru ridicări de maşini în 2010, când primarul Sectorului 6 era Cristian Poteraş(PDL). Firma a fost înfiinţată de Ilie Potecaru (candidat PP-DD la Parlament, patronul restauran¬tului „Bârlogul Lupilor” şi al unei firme de pază numită Wolf Activ Grup) şi Ion Cornel Petruţ. Cei doi -care au sponsorizat campania primarului Poteraş când a fost reales -nu mai apar oficial în acţionariatul firmei, fiind înlocuiţi cu alţi acţionari binecunoscuţi în sector pentru afaceri cu aur şi case de amanet.

Tarifele practicate de firmă sunt cele mai mari din ţară: de la 850 de lei -1.000 de lei pentru „pregătire şi fotografiere-sigilare”, 250 de lei pentru ridicare, 250 de lei pentru transport şi 250 de lei pentru 24 de ore de depozitare. Tariful se aplică dacă maşina cântăreşte sub 2,5 tone, iar şoferul reuşeşte să o recupereze în primele 24 de ore de la ridicare. Orice întârziere sau greutate în plus creşte costurile de recuperare. Cei care nu vor să se supună intră pe mâna „cămătarului”: „La garaj face legea Bocu Iulian, zis Calu, din Militari, un membru al clanului Cămătarilor. Director este Bona Bogdan, nepotul lui Ilie Potecaru”, ne-au declarat surse din Primărie.

Înalta Curte a admis, luni, recursul formulat de Avocatul Poporului, şi a stabilit că ridicarea maşinilor parcate neregulamentar nu poate fi reglementată prin hotărâri ale consiliilor locale.

"Apreciem că hotărârile consiliilor locale adoptate în vederea reglementării procedurii privind ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar depăşesc competenţa ce revine consiliilor locale în această materie, fiind contrare prevederilor actelor normative cu forţă juridică superioară" - Avocatul Poporului
 

×