13 septembrie 2005
Moscalu Vasile, Botosani:
"Am fost ucenic al Arsenalului Armatei Romane din 1943 pana in 1947. In 1944 am fost refugiat la Arsenalul Sibiu. La intoarcere, in 1945, am fost accidentat prin explozie. Eram minor si nu am avut cunostinta de obiectele care pot exploda. Desi am ramas fara vedere la ochiul drept si lipsa falangelor la mana dreapta, nu mi s-a facut dosar de invaliditate. In 1999, am aflat ca accidentatii de razboi sunt echivalenti cu invalizii de razboi si conform Legii 49 am incercat sa-mi obtin drepturile. Toate drumurile m-au trimis la Comisia de Expertiza din Botosani, care imi cere foaia de observatie de la spital. Spitalul roman spune ca nu are arhiva. Nu stiu ce sa mai fac".
RASPUNS: Ne-am interesat pentru dumneavoastra la Autoritatea Nationala a Persoanelor cu Handicap, de unde am aflat ca peste ceea ce solicita Comisia de expertiza medicala nu se poate trece. Mai puteti totusi ca, in cazul in care chiar nu mai exista documentul medical respectiv in arhiva, sa faceti rost fie de livretul militar, fie de orice document care sa denote faptul ca accidentul respectiv s-a produs pe front si ca ati ramas cu sechelele respective. In acest sens puteti apela la unitatea militara 02405 din Pitesti, care este Unitatea de Arhiva a Armatei Romane. Pentru falangele lipsa aveti nevoie de referatul de la medicul specialist ortoped la care ajungeti printr-o trimitere de la medicul de familie. Cu acest referat, alaturi de adeverinta de venit si toate rezultatele analizelor medicale detinute trebuie sa va prezentati la Comisia de Expertiza Medicala de pe raza teritoriala de domiciliu".
Spataru Teodor, Bihor:
"Cu ocazia recalcularilor pensiei, multi dintre pensionari nu pot dovedi o anumita perioada din campul muncii din cauza ca nu a fost inscrisa in carnetul de munca. Pensionarii aflati in aceasta situatie sunt obligati sa cerceteze intreprinderile, santierele etc. din perioada anilor 1950-1960-1970 pentru a lua legatura cu arhivele si pentru a obtine adeverintele. Din pacate, unele dintre intreprinderi au dat faliment, s-au demolat si nu se stie de catre cine au fost preluate arhivele. Ministerul Muncii nu a luat nici o masura, nu a pus la dispozitia pensionarilor un birou informativ, nimic.
Ne-am adresat si Ministerului Constructiilor si nu am obtinut nimic. Cine poate sa descopere unde se tin aceste arhive si mai ales cea a fostului Trust 13 Constructii, Santierul Cristea Nicolae din Galati. Ce trebuie sa facem? Va multumesc".
RASPUNS: In general, salariile sunt inscrise in carnetul de munca existent - in original sau copie - , in dosarul de pensie. Daca salariile nu sunt inregistrate, pot fi dovedite cu adeverinte eliberate, in conditiile legii, de fostele unitati angajatoare. In acelasi mod pot fi dovedite si sporurile cu caracter permanent sau majorarile de salarii. In situatia in care salariile nu pot fi dovedite prin inscrisuri, legea prevede ca, pentru perioadele respective, in comparatie cu salariul mediu pe economie avut in vedere la determinarea punctajului mediu anual, se va folosi in mod automat salariul minim pe economie.
Spataru Iulian, Bucuresti:
"In luna iunie 2004, Strada Mos Ioan Roata din Sectorul 3 a fost decopertata de catre o firma in vederea reasfaltarii, lucru nerealizat pana in prezent, din cauze pe care nu le cunoastem. Acum, strada se afla intr-o stare avansata de degradare, canalizarea este partial functionala, iar apa nu se mai duce de saptamani intregi. Gunoiul menajer nu mai poate fi ridicat din cauza strazii. Chiar si masinile Salvarii refuza sa intre pe aceasta strada. Va solicitam sprijinul in a obtine un raspuns din partea Primariei, cu privire la rezolvarea acestei situatii".
RASPUNS: De la Primaria Sectorului 3 am aflat ca Strada Mos Ioan Roata a fost decopertata, iar in urma decopertarii s-a constatat ca reteaua de apa este subdimensionata. In acest an se vor executa lucrarile la reteaua de apa si se va asfalta.
Popescu Maria, Bucuresti:
"Sunt pensionara, iar in perioada 17.06.1957 - 7.10.1964 am lucrat ca asistenta medicala la un sanatoriu din Bucuresti. Problema este ca salariul meu nu este trecut in cartea de munca. M-am adresat atat la unitatea la care am lucrat, cat si la un alt spital din Bucuresti si mi s-a spus ca nu detin arhiva. Va rog sa ma ajutati sa aflu de soarta acelor documente pentru a putea solicita adeverintele de salariu necesare recalcularii pensiei. Mentionez ca sunt pensionata la data de 1.01.1997, cu vechime de 40 de ani".
RASPUNS: Trebuie sa va adresati la Inspectoratul Teritorial de Munca Bucuresti cu adresa in Strada Radu-Voda 26-26A, Sector 4, tel.: 331.76.14, 331.13.30, 331.76.15.
Faraon Virgil, Bucuresti:
"In noiembrie 1999 am inceput actiunea de transfer a pensiei de la Casa de Pensii Bucuresti la Casa de Pensii Vaslui. Acest transfer a durat pana in data de 29.05.2000, prin decizia nr. 67948. In luna iunie 2004, am facut o cerere catre Casa de Pensii Vaslui, pentru recalcularea pensiei, deoarece majoritatea recorelarilor si indexarilor date pana in luna respectiva nu le-am primit. In iulie 2004, am facut aceeasi cerere si catre Casa de Pensii Husi, pe atunci recent infiintata. Pana in prezent, nu am primit nici un raspuns".
RASPUNS: Va indrumam sa va adresati la Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, telefon Infoline - 021-250.91.11 pentru a afla ce se intampla.
FONDUL DE COMERT (partea I)
|
Constituie fond de comert ansamblul bunurilor mobile si imobile, corporale si necorporale (marci, firme, embleme, brevete de inventii, vad comercial), utilizate de un comerciant in vederea desfasurarii activitatii sale. Din aceasta definitie desprindem urmatoarele:
|
DRAGA REDACTIE...
|
Vrem parcari!
"Ne luam masina. La inceput ne bucuram, dar urmeaza calvarul. Dupa prima plimbare o aducem mandri acasa si surpriza! Nici un loc liber! Pandim pana pleaca un vecin si tust cu masina pe locul lui. Incuiem si fugim in casa fericiti si putin rusinati. A doua zi dimineata gasim pe parbriz un bilet, primul dintr-o lunga serie. Tonul de adresare pleaca de la «draga vecine...» si sfarseste prin termeni neortodocsi. Ridicam din umeri si privim in jur. Am vrea sa actionam normal, sa gasim un loc de parcare sau eventual sa ne facem un garaj, sa fie totul legal, sa nu ne certam cu nimeni si sa platim o chirie pe spatiul respectiv, asa ca sunam la Primarie. «Nu sunt spatii», ni se spune acru. «Da, dar eu vreau sa fiu legal, ce sa fac? Unde sa imi parchez proaspata odrasla?» Orizontul se arata din ce in ce mai sumbru si in final, cireasa de pe tort: «Puneti-o si dumneavoastra pe spatiul verde, pe trotuar sau unde gasiti un locsor. La revedere!». Pe strazi incomodeaza ca sunt din ce in ce mai multe, in «parcari» incomodeaza ca sunt puse, cum altfel, aiurea, daâ cu «acordul» Primariei. Dupa ce ca orasele se autosufoca, nu mai ai loc, ca pieton, nici pe trotuare din cauza masinilor - multe din ele niste epave. Bine ca se dau amenzi!... Domnilor care reprezentati autoritatea, credeti ca vrem sa primim amenzi, ca ne e rau cu banii in buzunare? Noi am vrea sa parcam legal, dar unde? Aveti grija sa dati autorizatii de constructie pentru tot mai mult cladiri de birouri, dar nu ii obligati pe constructori ca acestea sa fie prevazute cu parcari, ca in alte tari mult mai civilizate. Si atunci, a cui e vina? A soferului sau a autoritatilor? Cine ar trebui sa ia amenda?"
Tatiana Popescu, Bucuresti
|
APEL UMANITAR
| ||
|