Concurenta apriga pe piata MPV-urilor! Cam toti producatorii tind sa vina cu cate ceva in plus pentru a atrage clientii, de la spatiu la multitudinea de gadgeturi si de tehnologie cu care pot fi dotate masinile inca din standard. In ceea ce-l priveste pe Chevrolet Orlando, atuul sau cel mai puternic sta in raportul corect dintre pret si calitate, unde impresioneaza cu adevarat in cazul versiunii de top, respectiv cea dotata cu un diesel de 2.0 litri (163 CP). Iar parerea buna pe care o face este determinata de faptul ca propulsorul lucreaza impreuna cu o transmisie automata cu sase rapoarte. Prin comparatie, oricare alt adversar din gama MPV-urilor care ofera ceva similar costa cu cateva mii bune mai mult.
Masina testata a fost de altfel modelul de top de care vorbeam anterior. Caracterul de automobil de familie este clar: este incapator, iar liniile sale nu socheaza, atragand atentia mai mult prin sobrietate. Respira un aer ferm, de robustete, gratie dreptelor care se intalnesc in unghiuri de 90 de grade, in timp ce bosajele puternic scoase in evidenta contribuie la aceeasi senzatie. La interior, aerul de dur este atenuat de bunul gust al plansei de bord, dar insertiile cromate de pe usi iti amintesc cu cine ai de-a face. Chevrolet Orlando poate primi nu mai putin de sapte pasageri, in conditii mai bune decat alte masini care pot face acelasi lucru. Pasagerii sai din fata si de pe bancheta din mijloc vor sta de-a dreptul confortabil, in timp ce ultimele doua scaune permit o calatorie destul de lejera. Culmea, mai exista si ceva spatiu de bagaje, iar numarul locurile de depozitare este impresionant.
Dieselul de 2.0 litri si 163 CP ofera un cuplu excelent: 360 Nm, care pot fi simtiti de la 2.000 de turatii. Este foarte bine ales pentru o masina de familie, mai ales pentru una cu transmisie automata. In regim extraurban, consumul lui Orlando s-a situat in jurul a 6,1 l la suta de kilometri, adica o valoare apropiata de versiunea din fisa tehnica oficiala, de 5,7 l. Este sprinten si voios, pleaca bine de pe loc si accelereaza la fel de usor, ceea ce contrasteaza cu imaginea sa de monolit. Pretul sau pleaca de la 16.430 de euro, in cazul motorizarii pe benzina de 1.8 litri LS, in timp ce modelul de top testat este 22.500 euro (TVA inclusa), putand urca insa pana la 23.750 euro, cu toate dotarile posibile.
Chevrolet Orlando 2.0D AT LTZ Plus
Capacitate: 1998 cmc
Putere: 163 CP/3.800 rpm
Cuplu maxim: 360 Nm/2.000 rpm
Transmisie: automat`, \n [ase rapoarte
Viteza maxim`: 195 km/h
Locuri: 7
Greutate: 1.659 kg
Volum portbagaj: 458 l
Rezervor: 64 l