Jurnalul.ro Ştiri Educatie 36% dintre cadrele didactice au urmat cursuri de utilizare a instrumentelor digitale

36% dintre cadrele didactice au urmat cursuri de utilizare a instrumentelor digitale

Circa 36% dintre profesorii şi directorii din unităţile de învăţământ din România au urmat cursuri de utilizare a instrumentelor digitale în procesul educaţional, pe durata suspendării cursurilor, iar cele mai folosite resurse au fost platformele Digitaliada, Zoom, WhatsApp, Google Classroom şi Facebook, arată rezultatele unui studiu realizat de Fundaţia Orange și Cult Market Research.

Înainte de suspendarea cursurilor, 22% dintre profesori declară că foloseau laptopurile şi 19% proiectoarele video. În acelaşi timp, doar unul din zece profesori utilizau site-uri şi platforme digitale, iar 7% apelau la manualele digitale în activitatea la clasă.

Pe perioada suspendării cursurilor, cele mai folosite resurse, alături de platforma Digitaliada, sunt platformele de comunicare Zoom (21%), WhatsApp (23%), Google Classroom (13%) şi Facebook (11%).

Cel mai des menţionat curs este CRED, urmat de webinarii şi platforme de învăţare la distanţă.

Elevii sunt cei care intră cel mai des în secţiunea Învăţare şi Testare online Digitaliada, jumătate dintre aceştia accesând-o de câteva ori pe zi. Cel mai frecvent, elevii folosesc platforma pentru Matematică (83%), Limba şi literatura română (75%) şi Limbi străine (51%). Peste 30% dintre cei intervievaţi au afirmat că utilizează platforma la Istorie, Biologie, Geografie sau Fizică.

Profesorii consideră ca fiind cea mai utilă funcţia de creare de teste pentru elevi, urmată de cea de trimitere şi primire a temelor. Circa 4 din 10 profesori participanţi la studiu au creat şi propriile materiale în cadrul secţiunii.

Profesorii apelează şi la resursele disponibile pe www.digitaliada.ro, iar cele mai utilizate materiale sunt testele în format digital (jumătate dintre respondenţi), ghidurile de predare digitală şi materialele înscrise în concursul #Digitaliada (o treime).

Pe perioada suspendării cursurilor, 645 de şcoli şi peste 3.900 de profesori şi 16.500 de elevi continuă procesul educaţional pe secţiunea Învăţare şi testare online, lansată de Digitaliada la sfârşitul anului 2019.

"În perioada vacanţei de primăvară, platforma a fost actualizată cu noi funcţionalităţi şi acum permite încărcarea unui număr mai mare de fişiere şi extragerea de rapoarte ce sumarizează activitatea online a elevilor şi a profesorilor. De asemenea, profesorii pot ataşa, la corectarea temelor, atât feedback individual, cât şi feedback general pentru întreaga clasă", menţionează studiul.

Cercetarea a fost efectuată în perioada 28 martie - 8 aprilie, pe un eşantion de 603 elevi, profesori şi părinţi. O treime dintre cadrele didactice participante predau matematică,  o cincime sunt învăţători, 57% dintre elevi şi 52% dintre profesorii sunt din mediul urban.

 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri