Butelia în care se înmagazinează gazul este confecţionată cu pereţi dubli din oţel şi este testată să reziste atât la incendii, cât şi la şocuri, mai bine decât rezervorul clasic de benzină montat, de obicei, sub scaunele pasagerilor din spatele maşinii.
Conductele prin care circulă gazul lichefiat la – 40 de grade trec pe sub automobil prin ţevi de oţel învelite într-un cauciuc special. Butelia de gaz este prevăzută cu o valvă electrică, aceasta închizându-se automat dacă presiunea în instalaţie scade brusc – în cazul unor scurgeri de gaz.
Pentru siguranţă, aceasta se poate acţiona şi manual direct de pe butelie. O altă electrovalvă există şi pe sistemul de pe motor. O altă temere este cea legată de mirosul de gaz din habitaclu.
Din cauza faptului că GPL este amprentat cu un soi de mercaptan pentru a avea un miros specific care e uşor detectabil, există posibilitatea ca pentru scurt timp, după alimentare, să existe un miros specific.
Însă el trebuie să dispară, iar o instalaţie GPL corect montată şi funcţională nu trebuie să scape niciun fel de gaz. Uzura suplimentară a motorului este un alt dezavantaj ridicat de adversarii GPL.
Cauza ar fi o cifră octanică mai mare decât cea a benzinei şi pentru că este un combustibil mai uscat decât benzina cauzează o frecare mai mare la nivelul pistoanelor.
Însă ungerea este asigurată de ulei, şi prin folosirea unui ulei specific special pentru GPL şi o schimbarea mai timpurie a acestuia - de exemplu, la 8.000 de km, în loc de 10.000 de km - situaţia uzurii poate fi uşor remediată.
Mai există şi riscul colmatării injectoarelor prin depunerea unor reziduuri existene în GPL, însă un ulei cu o concentraţie mai mică de sulfiţi, cum este cel specific, poate elimina acest neajuns.
Daciile taxi care depăşesc 500.000 de kilometri pe GPL cu banalele motoare de la Renault sunt un răspuns la legendele urbane ale dezavantajelor. Chiar şi în privinţa siguranţei în caz de accident.
Singurul incident în trafic la care instalaţia de gaz a fost un pericol - în august 2009, la Otopeni - a fost cauzat de un sistem artizanal.