În ziua de azi tot mai mulți tineri sunt dornici să conducă însă pregătirea pentru susținerea celor două probe, teoretică și practică, pentru obținerea carnetului auto nu este tocmai ușoară. Codul rutier este destul de arid, volumul de informații este mare și necesită multe ore de studiu, iar abilitățile practice se dobândesc pe parcursul a zeci de ore de condus. Este motivul pentru care mulți candidați pică examenul.
Prin urmare, dacă vrei să reușești din prima trebuie să cunoști câteva strategii care te vor ajuta să înțelegi mai repede normele de circulație.
- Învață cele mai importante reguli de circulație și acomodează-te cu particularitățile mașinii de școală.
- Cere explicații instructorului asupra oricărui lucru care îți este neclar și scrie răspunsurile într-un caiet. Este și în interesul instructorului să aibă cât mai mulți elevi care reușesc să treacă examenul, așa încât te va ajuta să-ți clarifici neînțelegerile.
- Nu învăța pe ultima sută de metri pentru că nu vei avea timp să faci conexiunile necesare și vei intra în panică. Încearcă să acumulezi cunoștințele teoretice în paralel cu cele parctice.
- Nu pune persiune pe tine, dă-ți timp să înțelegi regulile de circulație și să dobândești abilitățile practice. În plus, nu spune la toată lumea că faci școala de șoferi pentru că te vei simți jenat în cazul în care vei pica examenul.
- Indiferent dacă progresezi mai repede uneori, sau ți se pare că bați pasul pe loc alteori, păstrează-ți calmul, exersează și ai răbdare.
- Nu asculta poveștile altor persoane despre experiențele lor proprii la examenul de traseu și cel teoretic pentru că îți pot face o impresie greșită.
Exersează testele grilă pentru a-ți evalua cunoștințele teoretice înainte de examen. Astfel vei știi ce capcane cuprind întrebările și cum să răspunzi la ele.
Examenul practic
Programează-ți ședințele cu instructorul astfel încât să conduci în orice moment al zilei. Și atunci când este trafic intens, și seara, când vizibilitatea este redusă, dar și în condiții diferite de vreme, atât cât este posibil. În plus, nu circula doar pe drumuri asfaltate, condu și pe drumuri pietruite, de țară. Așa vei avea acumula mai multă experiență și vei fi mai stăpân pe tine.