Jurnalul.ro Ştiri Observator CNAIR: Două asocieri au depus oferte pentru supervizarea proiectării şi execuţiei Podului de la Brăila

CNAIR: Două asocieri au depus oferte pentru supervizarea proiectării şi execuţiei Podului de la Brăila

Două asocieri au depus oferte pentru contractul privind supervizarea proiectării şi execuţiei podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila, cu o valoare estimată de 48,988 milioane de lei, fără TVA, informează miercuri Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). 

Potrivit sursei citate, Asocierea Metroul SA - Italrom Inginerie Internationala SRL - Sistema Ingegneria SRL - Arex Lider Company SRL şi Asocierea SC TPF Inginerie SRL - SC Septembrie Consulting SRL au depus oferte pentru procedura de atribuire a contractului. 

Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 - 2020, Axa Prioritară 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient".

Lungimea totală a proiectului este de 23,413 km şi cuprinde două secţiuni: drumul principal Brăila - Jijila, cu o lungime 19,095 km, şi drumul de legatură cu DN22 Smârdan - Măcin, în lungime de 4,328 km.

Podul suspendat peste Dunăre, structura principală din cadrul proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri şi va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52 pe drumul principal Brăila - Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina). 

Drumul principal Brăila - Jijila va avea o lungime de 19,095 km şi va fi prevăzut cu două benzi de circulaţie pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zonă mediană şi zonă de parapete.

Pe tronsonul cuprins între km 4+486,10 şi km 6+680,30, unde drumul traversează fluviul Dunărea, se vor construi două viaducte de acces în lungime de câte 110,00 metri fiecare. Traseul include o ramificaţie pe direcţia sud, până la intersecţia cu drumul existent Smârdan - Măcin (DN22).

Cu o lungime de 4,328 km, drumul de legătură cu DN 22 Smârdan - Măcin va fi prevăzut cu o bandă de circulaţie pe sens. Drumul de legătură urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila - Jijila) şi se va intersecta cu DN 22 Smârdan - Măcin.

Contractul pentru proiectarea şi execuţia podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila a fost semnat în data de 15 ianuarie 2018 cu Asocierea Astaldi S.p.A. - IHI Infrastructure Systems CO. Ltd, la o valoare de 1,996 miliarde de lei, fără TVA.

AGERPRES

Subiecte în articol: CNAIR podul de la brăila
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri