Euro Construct Trading '98 a intrat în insolvenţă pe fondul crizei de lichiditate pe care o traversează din semestrul al doilea 2017, generată de neîncasarea la timp a sumelor datorate de beneficiarii lucrărilor pe care compania le-a executat până în prezent.
Potrivit unui comunicat al societatii, beneficiarii Euro Construct Trading '98 sunt în cea mai mare parte companii care administrează infrastructura de transporturi a României, iar întârzierile la plată pentru sumele certe, lichide şi exigibile cuvenite de drept societăţii depăşesc - în unele cazuri - trei ani de la data finalizării lucrărilor.
Lipsa recepţiei finale a lucrărilor respective a condus la imposibilitatea deblocării garanţiilor reale (sume de bani în cash) depuse de societate în conturi speciale de garanţie, deschise la bănci comerciale şi blocate la dispoziţia beneficiarilor lucrărilor, potrivit legii.
În acest sens, un exemplu îl constituie, potrivit Euro Construct Trading '98, lucrările pentru reabilitarea linei de cale ferată Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan European (Tronson 1: Frontiera - Curtici - Arad - km 614), proiect cu finanţare europeană, au fost finalizate de către asocierea al cărei lider este societatea încă din anul 2014, când lucrarea a fost predată integral beneficiarului, însă, până în prezent, procesul verbal de recepţie la finalizarea lucrărilor nu a fost semnat de către compania beneficiară, fapt care a generat blocarea în toată această perioadă a sumei de peste 60 milioane lei în conturile de garanţii deschise potrivit prevederilor legale.
Compania dă asigurări colaboratorilor săi că face toate eforturile, alături de administratorul judiciar pe care l-a ales, respectiv Dinu Urse şi Asociaţii SPRL, pentru redresarea cât mai urgentă a situaţiei sale financiare şi subliniază că este vorba strict la o criză de lichiditate şi nicidecum la o posibilă stare de insolvabilitate. De fapt, Euro Construct Trading '98 are o situaţie financiară stabilă şi pozitivă, înregistrând profit din activitatea sa în mod permanent, pe toată perioada de 19 ani ce a trecut de la înfiinţarea sa, în data de 26 iunie 1998 şi până în prezent.
Sumele pe care compania le are de încasat în prezent depăşesc cu mult toate datoriile sale, astfel încât există certitudinea depăşirii cu bine a acestei crize de lichiditate temporare, creată prin întârzierile nejustificate în efectuarea plăţilor cuvenite de drept Euro Construct Trading '98.
"Pentru evitarea oricărui dubiu, societatea precizează faptul că gradul său de solvabilitate este unul extrem de bun, însă acesta este afectat de întârzierile extrem de mari în plata contravalorii lucrărilor executate pentru companiile beneficiare care administrează infrastructura de transporturi. Acest fapt a condus la imposibilitatea achitării la timp a furnizorilor societăţii, dar a generat în acelaşi timp şi un număr de litigii care se află pe rolul instanţelor de judecată şi care nu pot fi imputate societăţii, managementului acesteia sau strategiei de dezvoltare aplicată pe întreaga perioadă de existenţă a societăţii", se mai spune în document. AGERPRES