Duster 2 rupe Dacia de de un handicap istoric. La Frankfurt, marca naţională a reuşit să arate că este în stare să propună un interior demn de noua fază în care a intrat industria auto. Iar lansarea noului Duster a strâns la stand la fel de mulţi ziarişti câţi au fost prezenţi şi la noul Lamborghini. La patru ore de la dezvelirea maşinii, încă se stătea la coadă pentru accesul la bord. O altă prezenţă românească la Salon, dar mai discretă, este noul EcoSport pe care Ford urmează să-l bage în producţie de serie la Craiova.
Un interior total schimbat, aibaguri cortină, sistem de avertizare pentru unghiul mort, senzori cu ultrasunete pentru perimetru sunt câteva dintre noutăţile care sunt prezente pe noul Duster. Maşina ar putea fi cumpărată la finalul anului şi va fi fabricată deocamdată doar pe linia de la Mioveni. Designul interior a fost complet revizuit, dispunerea parbrizului cu zece centimetri mai în faţă mărind spaţiul din habitaclu şi oferind mai multă lumină. În plus, conform producătorului, noul Duster va avea o insonorizare mult mai bună decât modelul precedent. Planşa de bord are o poziţie mai orientată spre şofer şi se completează cu consola centrală pe care există o tabletă sub care au fost montate butoane care permit asistarea la coborârea în pantă, senzorii pentru parcare cu ultrasunete, opţiunea pentru condusul ecologic sau eliminarea temporară a ESP-ului pentru abordarea unor porţiuni off-road mai dificile şi punerea în valoarea a tracţiunii 4x4.
Noul Duster păstreză garda la sol de 21 de cm, iar unghiul de atac este de 30 de grade, iar cel de degajare de 33 de grade. Există şi un sistem multiview alcătuit din 4 camere, care permite atât vizualizarea în off-road cât şi la parcare. Materialele folosite pentru planşa de bord au granulaţie mai fină, dar tot avem de-a face cu plastice destul de tari care ar putea să ducă la diverse sunete nedorite în timp.
Noul Duster dispune de un avertizor de depăşire în unghiul mort. În ceea ce priveşte motorizările, vor exista benzinarele SCe 115 (în versiunea 4X2) şi TCe 125, un diesel de 90 de cai pentru varianta de tracţiune faţă şi o unitate de 110 cai putere care va putea fi combinată atât cu tracţiunea integrală, cât şi cu cutia automată EDCdespre preţ, oficialii Dacia au refuzat să avanseze vreo sumă, dar au dat asigurări că va fi unul convenabil pentru clientul fidel.
Lansat mai sub marca Dacia, Duster este vândut începând din 2011 şi sub marca Renault în America Latină (Brazilia, Argentina, Mexic, Chile şi Columbia), precum şi în Rusia şi în India. Până în prezent, Duster a fost vândut în peste două milioane de exemplare în mai mult de o sută de ţări, sub cele două mărci