Jurnalul.ro Auto Cum îți iei „masteratul” în motociclism

Cum îți iei „masteratul” în motociclism

de Oana Portase    |   

După o iarnă mai friguroasă decât de obicei, vremea dă semne de încălzire și este momentul perfect să ieșim să ne bucurăm de activități în aer liber. Jogging, ciclism sau, de ce nu, motociclism. Nu e niciodată prea târziu să ne testăm limitele și să descoperim noi pasiuni. Iubitorii de două roți au ocazia să se perfecționeze la cursurile moto de la numeroasele cluburi din țară.

 

“M-am apucat de motociclism datorită unui coleg care m-a „injectat”. A greșit doza. A pus mai mult”, povestește Matei Albulescu, fondatorul clubului RideX. Matei s-a îndrăgostit de motociclism încă de la 18 ani, însă nu a reușit să-și urmeze pasiunea la acel moment. Abia la 30 de ani și-a cumpărat o motocicletă și de atunci nu s-a mai despărțit de ea. A renunțat însă la viața de corporatist, s-a dedicat cu totul motociclismului și acum îi învață și pe alții să se perfecționeze. “Nu știam clar în ce direcție voi merge, dar după câteva luni gândurile au început să prindă contur și am fondat programul de traininguri RideX. În paralel am absolvit BMW International Instructor Academy cu două certificări: instructor onroad și offroad. Nu am privit și nu privesc RideX ca pe o afacere. Fac asta din pasiune și o s-o fac mai departe, cât timp îmi va face placere”, mai spune Matei.

 

Motociclist începator fiind, pornești la drum cu un sac gol de experiență și un sac plin cu noroc. Scopul e să îl umpli pe cel cu experiență înainte să-l consumi pe cel cu noroc. Matei Albulescu, fondator RideX

 

De la chopper, la superbike. Ce înveți la cursurile moto

Cei care au deja un permis de conducere pentru motocicletă vor spune că nu au de ce să treacă pragul unei astfel de școli, însă acest hobby trebuie mereu cultivat și îmbunătățit. Astfel de traininguri sunt chiar necesare pentru motocicliști și pot face diferența între viață și moarte. Sunt și niște metode inedite de a închega noi prietenii și de a te distra.  Veți învăța să vă perfecționați atât on-road, cât și off-road, în funcție de modulul ales. Participanții la cursuri trebuie să aibă deja permisul de conducere moto, experiența nefiind importantă în acest caz. Puteți merge cu orice fel de motocicletă, de la chopper până la superbike, important este să aveți echipamentul necesar.

 

CATEGORII DE PERMISE MOTO

AM – Mopede – 16 ani

A1 – putere maximă 11 Kw – 16 ani

A2 – putere maximă 35 Kw – 18 ani

A – orice motocicletă – 24 ani/20 de ani cei care au A2 de 2 ani

 

Durata unui training variază în funcție de modulul dorit și de clubul pe care l-ați ales. La RideX, un training durează aproximativ 6 ore și cuprinde sesiuni teoretice, practice, pauze de discuții și feedback. Un curs pornește de la 450 de lei. Veți învăța exerciții bizare de echilibristică pe loc și în mers, evitări de obstacole, slalomuri sau veți face curse pe circuit. Drumurile aventurii sunt neasfaltate, spun cei de la club, așa că veți avea parte de multă adrenalină la modulul Off-Road Experience sau în tabăra Off-Road Camp.

 

Cât costă pasiunea pentru motor

Este greu de estimat cât costă să faci motociclism, cert este că va fi nevoie să investiți niște sume importante. “Prețurile pot varia foarte mult. Nu aș putea să spun un preț minim pentru care poți porni în această frumoasă pasiune. Personal consider că se poate începe cu orice fel de motocicletă. Fiecare cu gusturile lui. E de preferat, însă, o motocicletă cu ABS! Tot la nivel de siguranță, echipamentul este foarte important și nu trebuie făcut rabat la calitate”, spune Matei.

 

Înainte de a investi bani și timp, trebuie să fiți convinși că vreți să porniți pe drumul aventurii. Important este să lăsați teribilismul deoparte, să vă bucurați de acest sport și să respectați regulile de siguranță. “Mulți oameni se apucă de motociclism, merg un pic după care abandonează pentru că nu mai sunt atrași sau au găsit alte pasiuni. Bine fac! E foarte periculos să ai un motor în garaj cu care să te plimbi o dată pe an 100 de kilometri. Faptul că ai mers la trainingrui e ok! Doar că ceea ce ai învățat acolo trebuie exersat. Altfel se pierde. Atâta timp cât respecți traficul, motocicleta, mergi în limita abilităților tale și îți lași și o marjă de eroare, ai șanse mari să ajungi un motociclist bătrân cu experiență”, explică fondatorul RideX.

 

Motocicliștii sunt tot mai conștienți de importanța trainingurilor moto. În doi ani, peste 500 de participanți au trecut pragul școlii RideX.

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri