Cititul, scrisul, numărarea sunt abilitățile de bază necesare pentru ca un copil să-și stăpânească cunoștințele, așa că trebuie dezvoltate încă din copilărie, să nu așteptăm ca, copilul să meargă la școală. Învățând un copil să citească, să scrie și să numere, îi vei facilita viața într-o instituție de învățământ. Una dintre cele mai dificile sarcini poate fi învățarea numărării, dar nu vă fie teamă și nu renunțați în caz de eșec: principalul lucru este răbdarea și munca.
Caracteristicile antrenamentului
Este dificil pentru un copil mic să se concentreze asupra a ceva serios. Învățarea ar trebui să înceapă într-un mod jucăuș pentru a interesa copilul. Nu este necesar să stai cu copilul la masă, ca la biroul școlii. Puteți învăța în diferite moduri: în mișcare, așezat pe podea, chiar sărind în loc. Un copil nu il poți da la meditatii matematica, este totusi prea mic să-și concentreze atenția catre meditator.
Cu copiii preșcolari, puteți începe activități mai serioase. Timpul petrecut la numărare poate crește odata cu vârsta copilului. De exemplu, este recomandabil să învățați cu copiii timp de 10 minute de aproximativ trei ori pe zi, iar cu copiii preșcolari circa 20 de minute (în cel mai bun caz, 30 de minute).
Va fi mai ușor să învățați un copil să numere dacă vă bazați pe câteva reguli simple:
Creați o atmosferă primitoare. Nu vei realiza nimic strigând, vei descuraja doar copilul să învețe. Răbdarea și calmul sunt factori importanți în această afacere.
Conectați obiectele din jur la învățare, arătați-i copilului că abilitatea de a conta este vitală. Puteți număra farfuriile pe masă, păsările care zboară în parc, copiii la locul de joacă, fructele, mașinile, jucăriile, treptele de la intrare și multe altele.
Nu cere mai mult de la un copil mic decât poate el. Toți copiii sunt individuali în dezvoltarea lor, fiecare nouă abilitate vine în timp util.
Dacă, copilul tău are probleme, nu te enerva. Așteptați, reveniți la sarcină după un timp (de exemplu, o săptămână, o lună). Gândește-te că nu are un program de meditatii matematica, deci se poate amâna fără probleme.
Încercați să urmați trei pași atunci când predați. Mai întâi, lăsați copilul să se obișnuiască cu numele, termenii și procesul în sine. Apoi, asigurați-vă că înțelege esența a ceea ce este studiat. Memorarea simplă este irațională, este necesar ca, copilul să învețe să înțeleagă, să fie conștient de esența fiecărui fenomen. Când informația este înțeleasă de copil, acesta o poate relata și explica, apoi puteți continua să memorați.
Nu uitați că, atunci când învățați despre matematică, merită să acordați atenție nu numai numărării. De asemenea, învață-l pe copil să recunoască formele geometrice, să navigheze în spațiu, astfel încât să poată arăta unde „sus”, „jos”, „dreapta”, „stânga”. Până la aproximativ trei ani, copilul ar trebui să poată determina ce obiect este mai scurt, mai lung, mai înalt, mai jos, în ce direcție merge.
Având în vedere vârsta
Copiii învață ceva nou mult mai ușor decât adulții. Nevoia de a dobândi noi cunoștințe apare la copii până la vârsta de doi ani. Informații proaspete sunt date copiilor fără efort, astfel încât aceștia să învețe rapid câteva acțiuni. Dar atunci când predați numărarea, ar trebui să țineți cont de vârsta copilului:
Puteți începe să învățați până la vârsta de 2 ani. În această perioadă, copiii sunt capabili să stăpânească numărarea de la 0 la 3. Până la vârsta de 2,5-3 ani, puteți învăța să numărați până la 10. Toate acestea trebuie făcute cu ajutoare vizuale, obiecte, mijloace improvizate (de exemplu, folosind cuburi, bastoane).
La 3-4 ani, un copil este capabil să învețe să numere până la 20. În acest stadiu, este încă nevoie de claritate: merită să folosiți cărți cu numere , obiecte care trebuie numărate.
Dacă un copil are o mentalitate matematică, la 4-5 ani poate învăța să numere până la 100. Principalul lucru este să explice principiul formării numerelor din numere. Nu disperați dacă la această vârstă copilului dumneavoastră nu i se acordă un scor cu zeci. Vă puteți relua studiile la vârsta de 6 ani.
La vârsta de 5-6 ani, trebuie să treci de la vizualizare la aritmetică mentală. În această perioadă, copilul trebuie să învețe să numere fără ajutorul bețelor, degetelor, cărților. Trebuie să instruiți numărătoarea inversă și să apelați numerele într-o ordine haotică.
Adunare si scadere
Capacitatea de a adăuga și scădea este de obicei dezvoltată până la vârsta de cinci ani. În primul rând, acest lucru ar trebui făcut cu ajutorul diferitelor obiecte, apoi practică rezolvarea celor mai simple exemple din mintea ta. Când predați numărarea, treptat trebuie să introduceți exemple simple pentru adunare și scădere. Este prea devreme pentru a rezolva exemple în coloane, dar se poate învăța adăugarea de numere dintr-o singură cifră.
Este necesar să faci matematică cu copilul, astfel încât acesta să nu-și piardă interesul. Prin urmare, nu există exemple plictisitoare precum „3 + 5 =? " nu poate fi. Învățăm, ispititor, vizual. Este posibil într-o formă comică.
Trebuie să începi simplu. De exemplu, adăugați câte una la fiecare cifră cunoscută și scădeți-o. Merită să folosiți obiecte care sunt interesante pentru copil sau importante pentru el. Un exemplu este mai bine reprezentat ca o întrebare: „Aveți două cookie-uri. Vei împărți unul cu mama ta. Cât îți va rămâne? „Și totul este în același spirit.
Asigurați-vă că, copilul dvs. este bun cu adunările pentru a trece la scădere. Folosiți exemple de adunare și scădere nu numai la clasă, ci și la o plimbare, într-un magazin, la prânz, când curățați o cameră. Lasă copilul să spună starea problemei după tine. Folosiți ghiduri speciale și materiale didactice cu exerciții ușoare. Acordați atenție ilustrațiilor luminoase. Nu uitați - copilul trebuie atras.
Pentru a adăuga și scădea cu ușurință, copilul trebuie să studieze compoziția numărului . El trebuie să învețe că 5 constă din numerele 2 și 3, 1 și 4, 10 - din numerele 1 și 9, 2 și 8 și așa mai departe. Înainte de a învăța să numere corect în minte, copilul ar trebui să fie bun la rezolvarea problemelor cu materiale vizuale sau pe degete. Este mai bine să începeți să învățați să contați în tăcere de la vârsta de 4 ani, nu mai devreme. Din această epocă, timpul alocat pentru adunare și scădere afectează dezvoltarea generală.
Este important să învățați conceptele de „mai mult”, „mai puțin”. Parcurgând cărțile educaționale, puteți întreba ce animale de pe pagină sunt mai multe, ce culoare este mai mică. De asemenea, trebuie să învățați termenul „în mod egal”. Este imperativ să îi explicăm copilului că suma nu se schimbă dintr-o modificare a locurilor termenilor.
Nu ratați ocazia de a-i cere copilului să numere în capul său. Puteți face acest lucru oricând, oriunde și cu orice: puteți număra acasă, bănci, flori, scaune.
Impactul asupra dezvoltării
La vârsta de 5-6 ani, majoritatea preșcolarilor știu deja să numere decent până la 20, sau chiar până la 100. Predarea numărării în mod specific și matematica în general contribuie la dezvoltarea intelectuală a copilului în ansamblu. Numărarea în minte stimulează creierul, îl tensionează. Memorarea numerelor, compoziția lor dezvoltă memoria .
Rezolvând sarcini simple în care trebuie să numărați, să adăugați sau să scăpați orice obiecte, copilul își conectează imaginația, desenând diverse imagini în cap. Pronunțând cu voce tare condițiile problemei, copilul antrenează vorbirea. Prin urmare, este important ca adulții să pronunțe corect textul, deoarece copilul îl va repeta.
Cunoașterea numerelor îi va oferi copilului posibilitatea de a participa într-o oarecare măsură la viața adulților: el va fi capabil să ajute la pregătirea mesei, știind câte tacâmuri sunt necesare, să îndeplinească sarcini mici de la părinți, care îl vor învăța să fie responsabil și multe altele. Aceasta este o bună pregătire pentru școală. Deja în clasa întâi, copilul va putea să numere câți copii sunt prezenți la lecție, să numească data și va ști ce înseamnă „a pregăti două creioane pentru muncă”.
Odată ce copilul s-a mărit, el poate fi dat fără probleme la meditații matematică, însă pentru început ar fi bine să înceapă cu maxim o oră de pregătire.