Președintele Macron a lansat un plan revoluționar pentru modernizarea industriei auto franceze care cuprinde circa 900 000 de locuri de muncă,inclusiv furnizorii. VECTORUL ELECTRIC este dominanta care trasează planurile de dezvoltare incluzând și transformarea spre energie verde și a industriilor conexe. Macron a precizat că sunt promovate investițiile pentru automobilele hibride și integral electrice, cu dezvoltarea capacităților pentru baterii . Filiera combustibilului hidrogen este de asemenea stimulată. ACHIZIȚIILE DE AUTOMOBILE NOI DIN CATEGORIA „ELECTRO” SUNT STIMULATE CU PRIME.
Ajutoarele financiare substanțiale date de stat companiilor franceze vor fi utilizate exclusiv pentru modernizarea și dezvoltarea producției de mașini hibrid sau integral electrice. Compania RENAULT, care este în situația financiară cea mai sensibilă negociază cu guvernul francez un amplu plan restructurare în care noile capacități pentru filiera electrică vor fi plasate exclusiv în Franța.
În aceste condiții, care este viitorul uzinei DACIA de la Mioveni? În planul menționat de restructurare presa din hexagon nu a făcut referiri la marca DACIA, care este cea mai rentabilă prin profilul automobilelor fabricate. Recent a fost prezentat prototipul unui automobil electric DACIA, dar nu există informații că fabricația se va plasa în România.
Sunt vizate însă analize stricte de rentabilitate la tipurile SCENIC, SAFRAN, KOLEOS, potrivit publicației Les Echos. Restructurarea Renault privește și reducerea costurilor în sectorul ingineriei.