Instrumentul Google Ads s-a dovedit a fi, de-a lungul anilor, o soluție remarcabilă și eficientă, care oferă agenților de publicitate oportunitatea de a licita pentru anumite cuvinte cheie relevante în campanii dedicate de promovare.
Tehnica aceasta de promovare se poate folosi pentru aproape orice domeniu de activitate, în scopul de a mări numărul de click-uri și afișări ale site-ului companiei, astfel încât aceasta să câștige clienți și în final să înregistreze vânzări. Atunci când campaniile devin lente și nu mai generează rezultatele așteptate, poți urma ghidul de mai jos pentru a le oferi un mic boost. Iată care sunt etapele acestui ghid!
Simulează o licitație Google Ads
După ce ai configurat reclama și ești sigur că aceasta poate ajunge online, următorul pas este licitația publicitară, în care poți determina dacă anunțul tău se afișează și pe ce poziție urmează să apară pe pagina de rezultate. Este recomandat să nu faci aceste setări în regie proprie, ci să apelezi la o agenție specializată, care să îți ofere suport și idei de realizare a anunțurilor.
Cu ajutorul acestui sistem vei găsi toate anunțurile care se potrivesc cuvintelor cheie și din aceste anunțuri sistemul ignoră tot ce nu consideră relevant, așa cum sunt cele care au fost concepute pentru o țară străină, sau cele care au fost respinse pentru că încalcă anumite politici.
Astfel, vor apărea în rezultate doar cei care au o clasare suficient de bună a anunțului de promovare, clasare care este o combinație dintre suma pe care o licitezi și contextul căutării, la care se adaugă impactul extensiilor și pragul de clasare al anunțului.
Acordă atenție costului pe achiziție vizat
Atunci când licitezi CPA vei putea optimiza conversiile și dacă acestea sunt obiectivul campaniei tale, atunci selectând CPA vizat, campania ta se va concentra pe conversii, pentru un cost specific. Utilizând această metodă, vei seta sumele licitate ținând cont de suma CPA și chiar dacă sunt și conversii care costă mai mult, vei observa că în timp vei ajunge la o egalizare a costurilor.
Analizează rentabilitatea vizată a cheltuielilor publicitare
ROAS sau rentabilitatea vizată a cheltuielilor publicitare reprezintă o strategie importantă atunci când rulezi campanii în buclă, deoarece sumele licitate vor fi setate de către Google Ads astfel încât valoarea conversiilor să fie maximizată, ținând cont de randamentul dorit, determinat de cheltuielile publicitare.
ROAS se bazează pe procente și spre exemplu, atunci când vrei să generezi 10 dolari pentru fiecare 2 dolari cheltuiți va trebui să urmărești o formulă specifică: vânzări / cheltuieli publicitare * 100% = ROAS. Calculând astfel, vei determina valoarea în procente a ROAS, iar dacă nu știi că să alegi, poți opta pentru valorile unei campanii anterioare, care a avut succes.
Maximizează conversiile
Dacă vrei să aplici o strategie simplă, dar de efect, ai nevoie doar de maximizarea conversiilor, pentru că, utilizând bugetul stabilit zilnic, Google va ști singur cum să ruleze campania astfel încât să fie determinate cele mai bune conversii. Pentru asta, trebuie doar să setezi o sumă zilnică rezonabilă, astfel încât campania să se poată derula corect.
Maximizează valorile conversiilor
Aceasta strategie este una dintre cele mai noi și funcționează similar cu ROAS, algoritmul Google Ads fiind cel care încearcă să mărească rentabilitatea cheltuielilor. Spre deosebire de ROAS, nu va trebui să specifici tu valoarea ROI ci doar să lași algoritmul să lucreze și să încerce să mărească rezultatele, crescând în limitele specificate, costurile campaniei.
Îmbunătățește costul pe click
Campaniile de tip CPC, care au rolul de a îmbunătăți costul pe click sunt o combinație dintre licitațiile manuale și cele inteligente. Va trebui să setezi o sumă CPC pentru grupurile de anunțuri și pentru cuvintele cheie, dar cel care le optimizează este algoritmul.
În cadrul unei astfel de campanii, Google este cel care poate mări sau micșora suma licitată pe baza modului în care se desfășoară vânzările. Sumele licitate vor fi calculate ținând cont de setările tale de CPC maxim.
Strategia de promovare prin maximizarea click-urilor
Maximizarea click-urilor este o strategie automată, care se bazează pe bugetul maxim alocat pe zi. Ținând cont de această valoare, Google ADS va încerca să obțină un număr cât mai mare de clickuri posibile în fiecare zi.
O astfel de strategie nu este utilă atunci când scopul este acela de a genera vânzări sau de a crea conversii, deoarece nu se va ține cont de relevanța traficului și nici de calitatea acestora, dar dacă ai un buget limitat și un volum de căutare mic, poți implementa cu succes această strategie, pentru că nu este scumpă și generează trafic.
Poți licita CPC manual dacă vrei să ai control asupra campaniilor
Atunci când alegi varianta cu CPC manual, vei avea mai mult control asupra strategiei de licitare, dar vei petrece și mai mult timp monitorizând costurile astfel încât să faci ajustări corecte.
În cazul în care nu ești încă foarte familiarizat cu acest sistem de promovare, cel mai bine este să rămâi cu variantele de licitare automată, pentru că nu vei ști cum să selectezi costurile manual, corect, astfel încât campania ta să genereze rezultate.
Licitează costul pe o mie de afișări
CPM se poate utiliza doar atunci când licitezi pe baza afișărilor și opțiunea se poate utiliza doar în rețeaua de display și YouTube, dar nu poate fi folosită în rețeaua de căutare.
Licitează costul pe mii de afișări
Tehnica de licitare vCPM este manuală și este utilizată de obicei pentru campaniile de popularizare a brandului. La fel ca și în cazul CPM, această campanie este doar pentru YouTube și pentru rețeaua de display, dar nu poate fi utilizată în rețeaua de căutare.
În cadrul acestui tip de licitare îți va fi stabilit un cost maxim pe 1000 de afișări vizibile, o afișare vizibilă fiind cea care a redat un anunț 2 secunde pe YouTube sau o secundă în rețeaua de display.
Licitează pe vizionări
Licitația de tip CPV sau cost pe vizionare este special concepută pentru publicitatea video și se poate folosi pe YouTube Ads. În timpul unei astfel de campanii vei plăti pentru vizionările și pentru interacțiunile utilizatorilor cu videoclipurile.
Vizualizarea este măsurată în funcție de timpul în care o persoană urmărește materialul video utilizat în campanie. Atunci când clipul este vizionat pentru 30 de secunde, vizionarea este considerată completă. În prezent, CPV este o setare implicită pentru reclamele YouTube Ads.
Acestea sunt o parte din metodele cu ajutorul cărora poți da viață campaniilor tale de promovare pe Google Ads și le poți face mai eficiente. Tot ce trebuie să faci este să identifici care metode de licitare funcționează cel mai bine pentru tine.