Jurnalul.ro Special Anchete Kogălniceanu repetă istoria de la Aeroportul Otopeni

Kogălniceanu repetă istoria de la Aeroportul Otopeni

de Diana Scarlat    |   

Deschiderea noilor linii de transport aerian spre Aeroportul Kogălniceanu a încurajat hotelierii de pe litoral și agențiile de turism să lanseze noi oferte. Agențiile au estimat o creștere de 10-20% a numărului de pachete vândute la mare, doar pentru anul acesta, datorită noilor posibilități de transport. Dar imediat au apărut și problemele legate de transferurile de la aeroport spre stațiuni, iar istoria pare să se repete, la Constanța, pe aceleași principii ca la București, unde au fost scandaluri timp de 20 de ani, în legătură cu pirateria și negocierile ilegale cu taximetriștii.

Primii turiști care au ajuns în această vară pe aeroportul Kogălniceanu, fără a cumpăra pachete complete, prin intermediul agențiilor de turism, au fost nemulțumiți de posibilitățile de transport de la aeroport spre Constanța sau spre stațiuni. Mai dezavantajați sunt cei care nu vor să meargă în grup, cu autocare sau microbuze și nici nu vor să aștepte transferurile cu mijloacele de transport care au orar fix, ci vor să meargă spre destinație cu un taxi. Singurele taxiuri care pot staționa la aeroport sunt cele din localitatea Kogolniceanu, conform negocierilor făcute cu aeroportul, iar acestea sunt puține, pentru că legislația din România prevede un număr fix de licențe, raportat la numărul de locuitori. În același timp, un taxi chemat din Constanța ajunge la aeroport în cel puțin 30 de minute, pentru că distanța este de 35 de kilometri.  Transportatorii din Constanța deja au început să observe cum se organizează transportatorii neautorizați care preiau pasagerii de la aeroport, adică începe și aici războiul cu pirateria din taximetrie, care seamănă foarte mult cu ceea ce s-a întâmplat în anii '90 cu taximetriștii de la Aeroportul Henri Coandă, de la Otopeni.

Posibilități de transport în comun

Există, însă, multiple posibilități de transport, contractate de firmele care aduc turiștii pe litoral. Cele mai facile sunt transferurile asigurate de agențiile de turism care vând pachete complete. „Pasagerii au mai multe variante de a ajunge la destinație, de la aeroport. Prin contract cu aeroportul, firma Direct Aeroport asigură serviciile de shuttle bus, pe ruta Kogălniceanu-Constanța, care costă 30 de lei de persoană. În al doilea rând, mai este o companie de transpoort care operează pe această rută, din oră-n oră, și costă 10 lei de persoană, cu un autocar de 50 de locuri. Dacă numărul de pasageri este mai mare decât avem noi capacitate de a-i transporta, avem contracte cu alte firme de transport, astfel încât suplimentăm imediat numărul de microbuze. Dar unii doresc să călătorească în alte condiții, să ia un taxi sau un transport VIP, limuzine, servicii care se pot contracta de la firme specializate. Este foarte adevărat că taximetriștilor din Constanța nu le convine să parcurgă o distanță atât de lungă și să se întoarcă fără pasageri, iar cei care comandă un taxi de la Constanța știu că prețul transportului va fi calculat în funcție de tariful practicat de compania de taximetrie și de distanța parcursă, adică poate depăși 100 de lei, dacă se merge spre sudul litoralului. Aeroportul comunică în legătură cu posibilitățile de transport, iar noi avem contract direct cu Blue Air, care operează rutele interne deschise anul acesta, astfel încât să li se asigure transferul de la aeroport tuturor pasagerilor”, spune Cristian Bărhălescu, directorul companiei de transport Direct Aeroport. Cursele operate de firmă au fost suspendate, în perioada 28 aprilie-19 iunie, pe motiv că operatorul nu a prezentat licența de transport pe ruta Constanța - Aeroport și retur.

Se estimează că va crește numărul de turiști pe litoral, cu 10-20 %, pentru primul an, pentru că se impulsionează turiștii străini și cei din Timițoara, Cluj, Oradea și Iași, care ezitau să meargă la mare, din cauza distanțelor. Un astfel de drum se face în peste 10 ore cu trenul sau cu mașina. Marile agenții de turism care fac incoming și turism intern au cumpărat deja charterle, iar cei care cumpără pachete turistice au transferul inclus, de la aeroport către hotel.

Subiecte în articol: kogalniceanu otopeni
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri