Prima dată a fost celebrată în 13 februarie 2012, în amintirea primei emisii a postului de radio al Naţiunilor Unite. Totodată, Ziua Radioului are și scopul de a încuraja accesul la informaţie prin intermediul posturilor de radio de pe întreg globul, dar este și un semn de apreciere pentru oamenii de ştiinţă care au contribuit la dezvoltarea acestui influent mijloc de informare și cultură, începând cu Guglielmo Marconi, Nikola Tesla şi Reginald Fessenden – primul care a transmis un mesaj vocal prin undele radio, în 1900. Intact Media Group deţine în portofoliu două posturi de radio, ZU și Romantic FM, care rămân două dintre radiourile preferate ale românilor.
Conform celui mai recent studiu de audienţă realizat de către IMAS - Marketing și Sondaje SA și GfK România – Institut de Cercetare de Piaţă SRL, ZU este lider în București şi deţine, totodată, cea mai mare cotă de piață pe publicul comercial urban. Romantic FM se menţine în preferinţele bucureștenilor, cu un număr de 87.000 de ascultători zilnic și o cotă de piaţă de 4.0%, potrivit rezultatelor aceluiași studiu.