Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Magazinele nealimentare în pragul falimentului

Magazinele nealimentare în pragul falimentului

Magazinele nealimentare sunt într-o situație dificilă din cauza restricțiilor prelungite, motiv pentru care nu mai pot rezista pe piață, fiind în pragul falimentului. După ce au fost închise timp de trei luni, în primăvară, acum vânzările au scăzut cu circa 60-80%, arată Organizaţia Patronală a Retailerilor din România, Roretail.

Chiar și de Black Friday, acestea au fost cu 50% mai mici comparativ cu anul trecut. 

Micile firme au fost primele care au dat faliment și este improbabil că acestea se vor redresa în viitor. 

"Magazinele din retailul nealimentar încep să închidă definitiv unul după altul, ca într-un joc de domino. Nu este însă un joc, este vorba de branduri locale, de angajaţi şi familiile lor. Vorbim de situaţii disperate şi de antreprenori care nu mai au resurse, financiare şi emoţionale, să reziste. Deja există dificultăţi majore în plata taxelor şi a salariilor, fără a vorbi de chirii şi alte cheltuieli operaţionale.

Autorităţile poartă responsabilitatea luării şi implementării rapide a unor decizii care să salveze această industrie, la fel ca în majoritatea statelor europene, care au implementat măsuri de compensare a efectelor devastatoare produse de restricţii încă din luna aprilie.

Proprietarii şi administratorii de centre comerciale nu mai pot salva unilateral situaţia. Lipsa acţiunii autorităţilor, în al 12-lea ceas, va condamna retailul nealimentar şi comerţul modern în ansamblu la faliment", a spus Roxana Socaciu, director executiv Roretail.

Asociația cere autorităților măsuri de compensare rapide.

Roretail a fost înfiinţată în anul 2014, și grupează peste 1.000 de magazine din România, cu circa 12.000 de angajați, din retailul nealimentar şi din HoReCA.

Subiecte în articol: retail nealimentar magazine faliment roretail
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri