V-ați imaginat cumva că bufoneria organizată ieri pe holurile Parlamentului exact în timpul votului de investire a Guvernului Ciucă reprezintă sigura formă de blamare a ideii de a aduce în coaliție a PSD, adică ciuma roșie? Aflați că v –ați înșelat amarnic! Nici nu au apucat noii miniștri să își intre în atribuții că pe câteva canale ale mediei alternative au și apărut mesaje care îl vizau direct și fără să-i acorde circumstanțe atenuante pe unul dintre membrii noului Executiv. A apărut, mai întâi, o simplă știre despre cum că noul ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Adrian Ionuț Chesnoiu, nu a comunicat public faptul că, anterior, a lucrat în cadrul acelei structuri a Ministerului Administrației și Internelor cunoscută sub titulatura „Doi și un sfert”. Aceasta a fost știrea inițială, fără alte comentarii. Comentarii care nu au întârziat să apară la pachet cu întrebarea: de ce a ascuns Adrian Ionuț Chesnoiu treaba asta?
Evident, cel care poate și trebuie să ofere explicația corectă este chiar cel în cauză. Dar, ca simplu observator și, eventual, comentator al evenimentelor, fac mențiunea că în CV-ul parlamentarului Adrian Ionuț Chesnoiu este menționat și că, în perioada 2003-2011 a lucrat în cadrul MAI ca ofițer specializat în investigarea fraudelor în domeniul afacerilor europene/anticorupție și afaceri interne. Nu contest, ar fi fost mai bine dacă în CV era fost menționată și treaba asta, evitând, în acest fel, suspiciuni mai mult sau mai puțin rezonabile. Dar asta este o altă temă de discuție, care, după părerea mea nu trebuie să ne abată atenția de la un subiect mult mai incitant, ajutându-ne să înțelegem mai de unde și până unde fervoarea cu care noul ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale este atacat și discreditat.
Aș începe prin a menționa faptul că primul document oficial al ministrului Adrian Ionuț Chesnoiu este solicitarea adresată ministerului de finanțe de a suplimenta, pin rectificare bugetară, sumele ce vor fi acordate fermierilor. Solicitare care vine la pachet cu o alta privind mărirea plăților necesare ajutorului de stat pentru creșterea animalelor. Demersuri care nu fac decât să confirme un mai cuprinzător program de stimulare și de susținere a producției agricole și a zootehniei autohtone pe care încă de la debutul său ca parlamentar, Adrian Ionuț Chesnoiu l-a inițiat atunci când, împreună cu alți parlamentari PSD, a lansat proiectul de lege pentru modificarea Legii nr.50/1991. Modificare în sensul executării lucrărilor de construcție pe terenuri extravilane pentru construcții cu destinație agricolă fără a mai fi necesară realizarea PUZ de trecere în intravilan. Eliminându-se, în acest fel, proceduri anevoioase și costisitoare.
După cum era de așteptat, aceste prime două inițiative ale tânărului ministru au fost primite cu satisfacție și sunt susținute de către personalități reprezentative din domeniu, ca de pildă Nicolae Cioranu, președintele Asociației Crescătorilor de Ovine „Păstorul Crișana” sau Ștefan Muscă, prim- vicepreședintele Asociației Fermierilor. Ceea ce confirmă că intervențiile publice prin care deputatul Adrian Ionuț Chesnoiu și manifesta intenția de a contribui la relansarea agriculturii românești și, în acest fel, la dezvoltarea satului românesc, nu au rămas la stadiul unor simple declarații.
Cu asta am ajuns ceva mai aproape de miezul problemei, fiindcă, mai mult sau mai puțin întâmplător, noul ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Adrian Ionuț Chesnoiu își începe mandatul la scurtă vreme după ce a fost aprobată Politica Agrară Comună prin care țara noastră va beneficia de un total de 21,6 miliarde de euro. După cum, poate, că nu este chiar întâmplător, nici faptul că, înainte de a fi adoptat, respectivul document a fost suspus unor critici și opoziți înverșunate. Critici și obstrucții care aveau fervenți susținători cărora inimoasa și temeinic documentata europarlamentar român Carmen Avram le-a cerut să prezinte o alternativă clară și solidă. Lipsind, însă, această alternativă, Carmen Avram, redutabil promotor al opțiunilor României Europene, a reînnoit invitația accentuând că nu așteaptă o oarecare proiecție, ci numai ,,una care împiedică pierderea subvențiilor, falimentele, abandonarea fermelor și mâncarea dubioasă din importuri transatlantice’’.
Și uite așa, din aproape în aproape, ajungem să la cheia problemei, adică să vedem ce anume a determinat, cu adevărat, mustrarea publică a ministrului Adrian Ionuț Chesnoiu. Fiindcă, în realitate, pe anumiți acuzatori publici și, mai ales pe cercurile de interese ale căror afaceri le promovează, nu i-a deranjat atât faptul că acesta nu a scris negru pe alb că a lucrat și în cadrul unității Doi și un sfert, ci, mai ales, faptul că, prin proiectele sale, acesta dorește relansarea agriculturii românești și revigorarea satului nostru. Așa încât România să nu mai fie doar o piață de desfacere pentru produce( sau chiar…subproduse) din import sau un pasiv exportator de forță de muncă ieftină și nici furnizor de materie primă pentru industria alimentară a altor state, urmând ca alimentele fabricate din marfa noastră să ne fie livrate pa prețuri cât mai mari.,,Cred cu tărie- declara tânărul parlamentar Adrian Ionuț Chesnoiu- că susținerea producției autohtone trebuie să ofere încredere, predictibilitate și continuitate pentru producătorii români;;.Declarație pe care primele demersuri ale sale în calitate de ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale o confirmă și o onorează. Iar dacă la toate acestea adăugăm și faptul că noul ministru are la activ o anumită experiență în cercetarea fraudelor din bani europeni- borcanul cu miere al unor statornici abonați-,atunci parcă- parcă înțelegem mai bine pe cine deranjează ministrul Adrian Ionuț Chesnoiu.
Greșesc, oare, cu ceva? Tare îmi e teamă că nu!...