Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Primele teste dinamice pe calea ferată din România la viteza de 160 km/h

Primele teste dinamice pe calea ferată din România la viteza de 160 km/h

de Adrian Stoica    |   

Siemens Mobility România, o companie din grupul Siemens AG, a realizat în luna iulie primele teste dinamice pe calea ferată din România la viteza de 160 km/h. Testele au fost realizate pe Secțiunea 2: Coșlariu – Sighișoara, parte a Coridorului IV Pan European. Siemens Mobility România a finalizat cu succes implementarea și punerea în exploatare a loturilor 1 și 2: Sighișoara - Ațel și Ațel - Micăsasa, care însumează peste 130 km linie de contact, încă din anul 2020.

Acestea au reprezentat una dintre cerințele cele mai importante ale proiectului, pentru a putea corela standardele din România cu cele ale Uniunii Europene, în vederea obținerii acreditării pentru interoperabilitate. Testele dinamice realizate în premieră în România au utilizat o soluție Siemens compusă dintr-o locomotivă Smartron și un pantograf Siemens, în parteneriat cu o firmă de renume din Europa, la viteza de 160km/h.Prin realizarea acestor teste și îndeplinirea tuturor condițiilor și cerințelor din caietul de sarcini, Siemens Mobility România demonstrează încă odată că este un partener de încredere pentru Căile Ferate Române și că pune un mare accent pe tot ce înseamnă calitate și respectarea cerințelor beneficiarului, se arată într-un comunicat al companiei.

Adrian Stoica, CFO și Managing Director, Siemens Mobility România.

“Rezultatele verificării dinamice a liniei de contact, la mai bine de 8 ani de la prima redeschidere a unei secțiuni nou reabilitate (Fir I Daneș-Dumbrăveni), confirmă calitatea sistemului de electrificare implementat”, potrivit lui Bogdan Dobrica, Head of Project Execution, Siemens Mobility România.

„Dorim să mulțumim pe aceasta cale tuturor specialiștilor implicați în realizarea acestor teste, deoarece pregătirea și executarea lor a necesitat o impresionantă sincronizare din punct de vedere logistic și operațional. Avem nevoie de o nouă generație de trenuri și linii moderne care să influențeze în mod pozitiv viața a milioane de  oameni. Ne dorim să ajungem și la transportul 2.0 în România, care are peste 11.000 km de cale ferată, fiind una dintre cele mai extinse rețele feroviare din Europa. Cred că acest potențial uriaș trebuie exploatat. Actualizarea sistemului la tehnologia modernă ar avea beneficii semnificative pentru România și ar compensa și starea actuală a infrastructurii rutiere”, a declarat Adrian Stoica, CFO și Managing Director, Siemens Mobility România.

Siemens Mobility este o companie administrată separat a Siemens AG. În calitate de lider în soluții de transport de peste 160 de ani, Siemens Mobility își inovează constant portofoliul în domeniile sale principale de activitate: material rulant, automatizare și electrificare feroviară, sisteme la cheie și servicii conexe, inclusiv soluții software inovatoare. Prin digitalizare, Siemens Mobility le permite operatorilor de mobilitate din întreaga lume să construiască infrastructuri inteligente, să crească durabilitatea ciclului de viață, să îmbunătățească experiența pasagerilor și să garanteze disponibilitatea. „Portofoliul nostru de infrastructură feroviară oferă semnalizare digitală și soluții de electrificare feroviară eficiente din punct de vedere energetic pentru a sprijini operatorii de rețea în activitatea lor zilnică. Centralizarea electronică în cloud și convertoarele statice de putere sunt două exemple ale ultimelor noastre inovații în acest domeniu. Toate acestea s-au aliniat lanțului valoric al clienților noștri, precum și nevoilor actuale și viitoare de mobilitate”, mai precizează comunicatul citat.

 

 

 

 

Subiecte în articol: Siemens Mobility România
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri