Mircea Burlacu, liderul sindicatului, susține faptul că vor protesta până când actuala conducere a administrației portului va fi înlăturată. Protestul a început la ora 9 și va continua până la ora prânzului. Membrii sindicatelor s-au adunat în fața Gării Maritime Constanța, înarmați cu fluiere, vuvuzele, indignare profundă adunată de-a lungul timpului și pancarde inscripționate cu mesaje precum ”Corupția ucide!”, ”Trădători de neam și țară”, ”Suntem aici. De ce nu ne întrebați de Master Plan?”, ”Nu strategie în stare de ebrietate” și ”Mazăre a plecat. Ionescu de ce a rămas?”.
Protestatarii sunt profund nemulțumiți de felul în care a fost administrat Portul Constanța în ultimii ani: ”Protestăm până când actuala conducere administrativă și executivă a Portului Constanța va fi demisă. Numai există alte revendicări decât demiterea lor. Sunt și incompetenți și n-au nici o legătură cu activitățile portuare”, a declarat pentru ”Replica” Mircea Burlacu, președintele Federației Naționale a Sindicatelor Portuare. Membrii sindicatelor cer ca la conducerea portului să fie puși oameni competenți și cu experiență în domeniu, oameni special pregătiți pentru a se ocupa de exploatarea portuară: ”Există un minister care reprezintă statul român în relația de proprietate, înțelegând că infrasctructura portuară este proprietatea statului. Firesc și normal este ca dumnealor să decidă și să răspundă în ceea ce privește decizia. Noi le-am spus doar că trebuie să pună niște oameni competenți care să îndeplinească criteriile de experiență profesională și de pregătire, oameni deschiși, oameni cu experiență în activitatea de exploatare portuară, că sunt oameni destui. E nevoie de oameni care să procedeze împreună cu organizațiile patronilor la dezvoltarea economică a Portului Constanța”, spune Burlacu. Unul din motivele concrete care i-a scos în stradă pe sindicaliști este Master Planul Portului Constanța care, spun ei, este o anomalie: ”Master Planul este o anomalie. Este un document care se bazează pe date false, trunchiate, care a fost construit cu ușile închise, fără nici un fel de consultare cu comunitatea portuară și care prevede lucruri absolut de neconceput, și de altfel irealizabile, care contravin principiilor de dezvoltate economică durabilă a Portului Constanța. Esența Master Planului este transformarea Portului Constanța din port comercial în port turistic. Ceea ce, unu, este imposibil, și doi, conduce la desființarea a peste 5 mii de locuri de muncă în Portul Constanța”, a adăugat Mircea Burlacu.