Conform noilor reguli, recenziile trebuie postate în maxim 15 zile de la vizită și trebuie să fie relevante și detaliate. Afacerile vor putea cere eliminarea recenziilor false sau a celor mai vechi de doi ani care nu mai sunt relevante. De asemenea, recenziile plătite sau stimulate prin diverse beneficii vor deveni ilegale.
„Astăzi marcăm un pas important pentru protecția afacerilor noastre", a declarat Daniela Santanché, ministrul italian al turismului.
„Recenziile, care datorită acestei intervenții legislative vor fi într-adevăr veridice, sunt fundamentale pentru succesul companiilor și pentru încrederea consumatorilor și turiștilor".
Ministerul italian al întreprinderilor a dezvăluit că recenziile false sau manipulate afectează între 6% și 30% din veniturile afacerilor din sectorul ospitalității și turismului. Autoritățile antitrust din Italia vor fi responsabile cu verificarea recenziilor și aplicarea eventualelor amenzi.
Cu toate acestea, unii experți își exprimă îngrijorarea cu privire la protecția datelor personale și se tem că interzicerea recenziilor anonime ar putea reduce drastic numărul comentariilor online despre hoteluri și restaurante.
„Recenziile false sunt o problemă pentru concurența loială între companii, deoarece pot avea un impact major asupra vânzărilor, și sunt, de asemenea, o problemă pentru consumatorii care pot fi induși în eroare", explică, potrivit Reuters, Michele Carrus, președintele asociației de consumatori Federconsumatori.
(sursa: Mediafax)