Activităţile de teambuilding (ieşiri organizate ale angajaţilor cu scopul de a se întări relaţiile dintre ei) sunt preferate, în România, în special de firmele din domeniul auto, bancar şi IT. În 2015, faţă de 2014, cheltuielile companiilor pentru astfel de programe au crescut cu 22%, se arată într-un studiu al companiei HPDI.
De asemenea, se remarcă o scădere a organizării teambuilding-urilor în străinătate, faţă de anii trecuţi. Cercetarea arată că angajaţii români preferă activităţile care presupun exerciţii fizice intense, orientându-se chiar către programe extreme.
Un astfel de exerciţiu presupune, de exemplu, ca un angajat să fie lăsat singur în pădure. Programul presupune trezirea la ora 5 dimineaţa şi parcurgerea unui traseu care este presărat de capcane. Masa de prânz nu este inclusă, angajatul fiind încurajat să îşi găsească singur alimentele.
„Majoritatea participanţilor îşi doresc activităţi care presupun un nivel mai ridicat de efort fizic, deoarece munca lor este una sedentară”, spune trainer-ul HPDI, Petru Păcuraru.