Românii intenţionează să ia masa în oraş după deschiderea restaurantelor. Ei vor cheltui însă mai puțin cu 10% față de anul trecut, arată un studiu realizat de Hospitality Culture și Exact Business Solutions.
Restaurantul standard rămâne pe primul loc în preferinţe (47%), urmat de fast-food (45%) şi supermaketurile care au la vânzare mâncare caldă (35%).
78% dintre respondenţii care intenţionează să iasă în oraş au menţionat faptul că, pentru a se simți în siguranță, locurile unde vor merge ar trebui să aibă o igienizare şi dezinfectare programată a spaţiilor, iar 77% au spus că preferă o distanţă mai mare între mese.
69% dintre cei chestionaţi spun că preferă terasele.
64% dintre respondenţii care intenţionează să comande mâncare la domiciliu/birou vor mâncare gătită, cel puţin o dată pe săptămână.
Studiul Hospitality Culture Institute şi Exact Business Solutions a fost realizat în luna mai, în cinci dintre orașele mari din România: Bucureşti, Braşov, Timişoara, Cluj şi Iaşi.
Culegerea datelor cantitative s-a realizat prin metodologia CAWI (Computer Assisted Web Interview - Exact Panel).