x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

3008 HYbird4, all-inclusive și nu prea

0
Autor: Cătălin F. Vărzaru 27 Mai 2015 - 16:48
3008 HYbird4, all-inclusive și nu prea unknown
Vezi galeria foto


Peugeot 3008 HYbird4 este o îndrăzneală a ingine¬rilor de la PSA. Un hibrid, dar nu unul obişnuit, ci unul diesel. Un crossover, dar cu un sistem de tracţiu¬ne 4x4 condiţionat. 200 de cai-putere pe care rar îi simţi. O maşină care te poate prinde, dar te şi poate intriga. Oricum, testul cu Peugeot 3008 HYbird4 are particularităţi care te fac să nu-l uiţi.

Peugeot 3008 HYbird4 este o maşină altfel. În primul rând avem de-a face cu primul diesel hibrid din lume. Senzaţia e ciudată pentru că porneşti maşina şi nu simţi nimic. Vezi doar becuri aprinse în bord, moment în care dacă pui cutia de viteze în modul drive rulezi fără pic de zgomot. Merge cam 3,5 kilometri, dacă ai bateria plină. Brusc, porneşte motorul diesel.

Diesel față, electric spate
Acul power-metrului, că nu există turometru, se duce cu viteză la 90%. Apoi, la frânare coboară ameţitor la baza scalei unde indică recuperarea ener¬giei. Şi dansul se repetă cu rapiditate. Noroc cu head-up displayul pe care citeşti viteza sau navigaţia şi nu trebuie să cobori mereu privirea pe instru¬mente. Joaca însă continuă. Există un buton pe consola centrală de pe care setezi modul în care vrei să te mişti: Auto, Electric, Sport şi 4x4. Aici intervin limitările. Electric poţi să mergi doar vreo 3,5 kilometri, după testele mele. Probabil că nici 4x4 nu poţi merge prea mult pentru că nu avem de-a face cu transmisie clasică, ci un motor diesel de 1,6 litri şi 163 de cai-putere – eficient, puternic şi economic – pe puntea faţă şi un motor electric de 37 de cai-putere pe puntea spate, fără legă¬tură între ele. De aici şi diversele moduri de tracţiune. Consumul la 135 km/h viteză medie a fost de 6,7 litri, iar cel urban, cu folosirea modului electric, a bătut spre 6 litri. Asta pentru că nimic nu s-a pierdut, totul s-a transformat la fiecare frânare sau coborâre. Cutia robotizată – o cutie manuală acţionată de un robot – este mai bună decât cea de pe C4, dar tot are reprize în care parcă taie motorina dacă apeşi pedala până la podea şi foloseşti modul Auto. Pe Sport, maşina funcţionează fără reproş, dar şi consumul creşte. În ciuda gabaritului şi a siluetei umflate, 3008 HYbird4 se miscă uşor şi stabil pentru că are două motoare, iar masele sunt egal distribuite.

Multă lumină
La interior se remarcă spaţiul generos şi luminos graţie plafonului panoramic din sticlă şi a parbrizului foarte mare. Cockpitul seamănă cu cel al unui avion cu o mulţime de butoane şi manete pe coloana de direcţie. Nu există decât un singur suport pentru sticlă în toată maşina, dar sub cotieră se află un gigantic spaţiu de depozitare, răcit şi luminat, dotat şi cu un port de usb. Modelul testat ajunsese la 42.000 de kilometri. Am remarcat că nu există niciun scârţâit, dar sunt câteva elemente care pun probleme la o vânzare ulterioară. Existau mici umflături la pielea de pe volan, la o ramă de pe consola centrală, un cheder mâncat şi, cel mai deranjant, o gaură sub picioarele pasagerului din spate. Asta pentru că există nişte spaţii ascunse de depozitare ale căror rame nu prea rezistă în timp. Evident, există facilităţi gen xenon, bluethoot, climă sau navigaţie. Pentru 200 de cai, 4x4 şi hibrid, se plătesc 35.686 de euro cu TVA. Este un hibrid sofisticat şi bun ca preţ, dar îl cumperi pentru că-l vrei, nu cu gândul să-l vinzi. Şi ar mai trebui ţinut cont de faptul că taxa de înmatriculare e zero, impozitul anual e doar 10% din cel obişnuit şi există multe facilităţi în oraşele europene.

PLUSURI
putere şi tracţiune
consum
confort

DEPUNCTĂRI
Cutia de viteze
Defecte la îmbătrânire
Spaţii de depozitare
 
Citeşte mai multe despre:   Peugeot 3008 HYbird4

 

Serviciul de email marketing furnizat de