Peste 90% dintre societăţile de asigurări din România au început, în ultimii doi ani, să emită soluţii tehnice de reparare a unor piese care de fapt ar trebui înlocuite, fenomenul înregistrându-se mai ales în cazul barelor din plastic, fapt care constituie o operaţie ilegală, neconformă şi care pune în pericol siguranţa rutieră, arată Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI), într-un comunicat.
'Asigurătorii români apelează la astfel de soluţii tehnice pentru că repararea unei bări costă aproximativ 100 de lei, pe când achiziţia uneia noi costă între 800 şi 2.500 de lei, în funcţie de marca maşinii.
Te-ar putea interesa și10 reguli de urmat atunci când închiriați online un autoturism
Decizia de a repara respectivele piese cu scopul de a reduce costurile de despăgubire a devenit sarcină de serviciu pentru inspectorii de daune, angajaţi ai societăţilor de asigurări, funcţionari care nu poartă niciun fel de răspundere pentru aceste soluţii tehnice aberante, cu grave consecinţe asupra siguranţei în trafic atât pentru conducătorii auto, cât şi pentru pietoni.
Cât de riscante sunt aceste reparații (lipeli) ale pieselor autoturismelor și cine va suporta vina, în cazul producerii unui accident după efectuarea reparației?
Află răspunsurile la aceste întrebări și alte amănunte cu privire la subiect AICI.
Citește și Cele mai bizare recorduri din lumea auto