Discuțiile purtate de consiliul de administrație cu privire la planurile celor două mărci au creat unele diviziuni, a declarat Diess în cadrul unui eveniment la Wolfsburg, unde își are sediul central producătorul auto german.
Dar, în cele din urmă, mărcile, care, alături de afacerea VW din China, sunt cei mai importanți furnizori de venituri ai grupului, au demonstrat că ar aduce mai mulți bani pentru Wolfsburg cu un angajament în Formula 1 decât fără el, potrivit lui Diess, citat de Reuters.
De mai multe luni se speculează că cele două mărci negociază parteneriate pentru a intra în cea mai importantă competiție auto internațională, care, în mare parte din ultimul deceniu, a fost dominată de rivalul german al Volkswagen, Mercedes.
Diess a declarat luni că pregătirile Porsche pentru intrarea în Fomula One sunt ceva mai concrete decât cele ale Audi.
Audi este gata să ofere aproximativ 500 de milioane de euro pentru constructorul britanic de mașini sport de lux McLaren ca mijloc de intrare, a declarat o sursă pentru Reuters în martie, în timp ce Porsche intenționează să stabilească un parteneriat pe termen lung cu echipa de curse Red Bull începând de peste câțiva ani.
Pe lângă argumentul economic al mărcilor, se pare că și impactul publicitar ridicat al Formulei 1 a fost convingător. Diess a declarat că, în consecință, Porsche va reduce alte activități de curse și se va concentra mai mult pe acest circuit.
Decizia vine în contextul în care Volkswagen se pregătește pentru o posibilă listare la bursă a Porsche AG în al patrulea trimestru al acestui an, deși sursele au declarat că intrarea în cursele de Formula 1 ar avea șanse să se întâmple doar peste câțiva ani.
(sursa: Mediafax)