Ce este frumos și lui Dumnezeu îi place. Expresia se folo-sește, de obicei, când vorbim despre fiinţe, dar se poate aplica și lucrurilor create de mintea și de mâna omului. Și i se potrivește și noului BMW 428i, adică un coupé- decapotabil, născut pe o platfor-mă a Seriei 4, cu influențe din divizia M. Și, pentru că luxul costă, pentru o asemenea biju-terie pe patru roți, pe care o puteți folosi aproape exclusiv de plăcere, trebuie să dispuneți de circa 68.500 de euro.
BMW a inventat Seria 4 pentru a umple un gol care nu se cerea neapărat acoperit. Constructorul bavarez a ales s-o facă cu câteva piese care se adresează unui segment de cumpărători care sunt dispuși să dea peste 50.000 de euro. Seria 4 este compusă dintr-un coupé, un grand coupé, un cabrio și un X cu alură din Seria 6. Cabrio propus este un concurent cu două fețe pe segmentul lux. Pentru că este construit mai repede ca un coupé puțin mai înghesuit, care se poate decapota în câteva secunde ascunzând hardtopul în portbagaj. Mai precis, o face în vreo 20 de secunde, la viteze mai mici de 18 km/h. Avantajul unui hardtop este că, pe vreme rea, decapotabila din garaj se transformă într-un coupé. Deza-vantajul este spațiul pe care hardtopul îl necesită în forma pliată, aproape jumătate din portbagaj. E drept că germanii s-au gândit la un sistem auto - mat de pliere a scaunelor din spate astfel încât să poată fi transportate cu ușurință schiuri sau plăci de snowboard. Dar nu este cazul să credeți că veți p utea transporta cu o astfel de mașină bagaje voluminoase și nici cantități prea mari. Evident că, vorbind despre un automobil premium, avem la dispoziție pleiada de tehnologie de ultimă oră în materie de sigu-ranță și gadget auto.
Asistență și inteligență
Există un foate util Assistent care îmbină sisteme de camere video și radare pentru a-l atenționa pe șofer. O face când vine vorba de pără-sirea benzii de rulare sau îl avertizează despre marcajele existente după ce acestea sunt citite de mașină. Totul apare pe head-up display-ul proiectat pe parbriz, chiar înaintea ochilor fericitului conducător. Sistemele îl mai avertizează pe șofer de riscul unei coliziuni și sunt capabile să oprească au - tomat ma șina în caz de iminență a unui accident la viteze de până în 15 km/h. Cruise con tro-lul adap tativ este o altă invenție minunată pre zentă pe BMW 428i. El este capabil să miște automat mașina într-o coloană, cum a fost cea pe care am prins-o într-un trafic de duminică de pe Valea Prahovei. Protecția activă se mai traduce printr-un modul care avertizează șoferul în cazul în care detectează o anomalie în comportmentul acestuia. Printre gadgeturile specifice cabrioletului se mai numără un deflector de aer, demontabil, și prize pentru aer cald la ceafa șoferului și a pasagerului din față. Cu tot luxul omniprezent, am remarcat elemente din cauciuc care păreau a fi desprinse
Dispari în numai șase secunde
Ținuta de drum a lui BMW 428i este ție lățimii de peste doi metri, a lungimii de 4,6 metri și înălțimii de doar 1,3 metri, cabrioletul se așază impecabil pe șosea, șoptindu-ți că ești în siguranță dacă vrei să ajungi până la 250 de km/h, acolo unde motorul TwinPower Turbo de 245 de cai- putere este limitat electronic. Cu un sprint până la 100 de km/h în doar 6,4 secunde, 428i aproape că este defi-niția plăcerii de a conduce. Suspensia adaptativă M este comodă, indiferent ce groapă ai lua, și fermă pe măsură ce viteza crește sau drumul ajunge în serpentine strânse. Evident, puterea este asistată de o servodirecție electrică care se întă-rește la nevoie și o transmisie automată xdrive în opt trepte. Consumul înregistrat a fost de circa 11 litri/100 de km în oraș, 9,2 litri/100 de km la o viteză presetată de 130 de km/h și 8,3 litri în regim mixt și viteză medie de 90 de km/h.