Evident ca francezii, când şi-au botezat noul model 100% electric Zoe, nu s-au gândit la Caragiale. Exclamaţia “Zoe, fii bărbată!” are conotaţii dramaturgice numai în context românesc. Dar dincolo de asta, Zoe, acea “Zoe” de la Renault, ESTE bărbată!
Să mă explic.
Ceea ce-ţi atrage în primul rând atenţia la Zoe este faptul că… nu vrea să iasă în evidenţă. Nu are liniile science-fiction ale lui Prius, nu exclami ca Nea Mărin când s-a suit în 1969 Cadillac DeVille: “fir-ai a dracului, unde ţi-e botul?”
Zoe este deja prin design o maşină matură. Arată bine. Şi…
..până să o conduc undeva în creierul meu exista ideea că o maşină electrică este un moft. În ţările civilizate, “electricele” au intrat însă în pesiajul cotidian. În Portugalia, de pildă, există circa 20.000 de terminale de încarcare. Guvernul francez, de exemplu, oferă o reducere de 7000 de euro, ceea ce face ca preţul ei să ajungă undeva pe la 13.000. Care, să recunoaştem este un preţ “normal”.
Emisii zero
Micuţa Zoe îţi oferă multă linişte. Tocmai de aceea am considerat că cel mai bun titlu ar fi “Enjoy the Silence”. Un avertizor pe bord semnalează că, da, ai pornit motorul! Cuplezi viteza automată şi..gata! Zoe are o autonomie teoretică de până la 210km, dar practic poţi face în jur de 150km. Suficient să “faci naveta” şi când ajungi acasă, să ţi-o pui la încarcat, în garaj. Pentru situaţii de urgenţă, cu un anume tip de priză, bateriile de Li-Ion se pot încarca 80% în circa o jumătate de oră. O încărcare completă poate dura până la nouă ore. Ceea ce e ok! Unde mai pui că ai la dispoziţie, pentru optimizarea bateriei, un program care îţi arată stilul de condus (verde pentru conducere eco, albastru pentru neutră, violet pentru un stil dinamic).
Lansat pe piaţa franceză, Zoe va lua cu asalt celelalte ţări europene în lunile care urmează
Motorizare: motor electric,
Cutie: automată
Viteza maximă: 135kmh
Acceleraţie 0-50kmh: 4s
Acceleraţie 0-100kmh:13.5s
Emisii: 0