Din ultimele trei modele testate la EuroNcap, doar unul a reuşit să atingă cota de cinci stele, conform noilor baremuri introduse în 2015.
Noul Hyundai Tucson a atins punctajul maxim, graţie unor sisteme de siguranţă prezente pe automobil cum sunt frânare autonomă de urgenţă, sistemul de monitorizare a unghiului mort, sistemul de avertizare pentru traficul din spate şi sistemul de management al stabilităţii autovehiculului.
În plus, Tucson oferă „capota activă”, care pemite ridicarea automată a capotei în cazul impactului cu un pieton. Roadsterul Mazda MX-5 a reuşit să atingă patru stele, la fel ca şi superminiul Opel Karl.
Totuşi, la protecţia pietonilor, MX-5 a reuşit să scoată un procent de 93%, faţă de 71% în cazul Tucson sau 68% în cel al lui Karl. Depunctarea Mazda şi Opel a venit şi din faptul că la capitolul Safety Assist cele două au reuşit un scor de 64%, acolo unde, de exemplu, un XC 90 atinge 100%.