În timpul unui interviu acordat emisiunii "Squawk Box Europe" de la CNBC, Ashwani Gupta a prezentat câteva dintre motivele care stau la baza acestei schimbări planificate, un subiect pe care l-a abordat de mai multe ori în trecut.
Un motiv cheie care a stat la baza deciziei, a spus Gupta, a fost legat de cât de competitive vor fi mașinile cu motorină în urma introducerii Euro 7, având în vedere că va trebui folosită o nouă tehnologie pentru ca aceste vehicule să se conformeze reglementărilor. Un alt factor care a fost luat în considerare a fost dacă clienții ar fi dispuși să plătească pentru costul unei astfel de tehnologii.
Potrivit grupului de campanie Transport & Environment, cu sediul la Bruxelles, standardele Euro 7 ar urma să fie implementate în 2025. Din comentariile lui Gupta, s-ar părea că Nissan și-a făcut o idee despre cum va evolua piața și cum se vor comporta consumatorii europeni în viitor.
Gupta a ținut să sublinieze că decizia se referă la dezvoltarea de noi motoare cu combustie internă, mai degrabă decât la cele deja existente pe piață.
Gupta a explicat că, la momentul introducerii Euro 7, clienții vor trebui să plătească "mult mai mult" pentru o mașină cu motor cu ardere internă decât pentru una electrificată. "Nu noi suntem cei care decidem, ci clienții care vor spune că mașina electrică are mai multă valoare decât o mașină cu motor cu ardere internă".
În noiembrie anul trecut, Nissan a declarat că va investi 17,3 miliarde de dolari în următorii cinci ani pentru a accelera electrificarea liniei sale de produse.
Compania a precizat că își propune să lanseze 23 de noi modele electrificate până în 2030, dintre care 15 vor fi complet electrice. Ea vizează un mix de electrificare de 50% pentru mărcile sale Nissan și Infiniti până la sfârșitul deceniului.
Comisia Europeană are ca obiectiv o reducere de 100% a emisiilor de CO2 provenite de la autoturisme și camionete până în 2035.
(sursa: Mediafax)