Atunci când cumpăraţi o maşină second-hand primul lucru pe care trebuie să îl faceţi e să o treceţi printr-un scurt examen mecanic. Se poate face la orice service şi costă în jur de 100 de lei. Maşina trebuie suită pe rampă şi i se verifică suspensia, structura de rezistenţă şi direcţia. Dacă la suspensie mai puteţi lăsa de la voi – o bucşă sau un amortizor nu sunt un capăt de ţară, când vine vorba de direcţie, treaba se schimbă. Cereţi un deviz estimativ al reparaţiilor pentru că s-ar putea să trebuiască să renegociaţi preţul maşinii pentru a o face aptă să circule pe străzi în condiţii de siguranţă. Când trebuie să vă luaţi gândul de la o maşină? Atunci când mecanicul vă arată că a suferit un eveniment serios în urma căruia structura de rezistenţă a fost compromisă. Cum ar fi un lonjeron deformat sau sudat care, la un eventual impact viitor, s-ar putea să nu mai ţină.