Evident că unii nu ar fi de acord cu aceste spuse. Ar aduce drept argument silueta de OZN a lui 370Z, ar pomenii ceva de cei peste 350 de cai…Fete! Noi nu vorbim aici despre maşinile din surprizele de gumă!
Când vezi silueta hotărâtă şi încăpăţânată a lui Juke Nismo te gandeşti că dacă japonezii ar vrea să scoată o ediţie proprie la “Transformers”, Juke ar sta în capul listei. Urcându-te la volan, vezi că nu ai greşit. Apeşi butonul start & stop, dai o pedală, motorul sună răguşit şi hotărât, ca un şef de galerie în preziua derby-ului.
Transformarea
Interesant este că Juke Nismo te transformă şi pe tine. Te curupe, îţi arată ce poate, se joacă puţin cu zâmbetul semi-retard de pe faţa ta şi te face să uiţi de stilul tău obişnuit de condus. Cei 200 de cai te fac să vezi dacă într-adevăr atinge suta în 7,8s. şi, culmea, îţi vine să faci experimentul ăsta la fiecare semafor.
Pe scurt, chiar şi cel mai prudent şi pacifist şofer se transformă într-un veritabil pirnha.
Schimbări esenţiale apar faţă de Juke-ul “obişnuit”. Finisat cu culorile obişnuite Nismo, alb perlat cu accente de roşu, maşinuţa prezintă un kit de caroserie creat de specialiştii în aerodinamică ai Nismo, ale căror abilităţi s-au dezvoltat în cadrul perfecţionării caroseriilor maşinilor de curse. Asemenea unei maşini de curse, kitul de caroserie al Juke Nismo Concept nu este conceput doar pentru a arăta bine, ci şi pentru a avea o eficienţă dinamică excelentă. Printre componentele noi se numără bare de protecţie faţă şi spate mai joase şi modificate, aripi mai late şi praguri laterale.
Modelul grilei a fost restilizat, în timp ce spoilerul hayonului a fost modificat prin adăugarea de elemente laterale care controlează fluxul de aer mai eficient. Chiar şi forma retrovizoarelor a fost schimbată pentru a optimiza randamentul aerodinamic al maşinii...
Această reducere a înălţării implică o creştere a suprafeţei de contact a pneurilor cu carosabilul pentru o mai bună aderenţă, care este obţinută, de asemenea, prin introducerea noilor jante de aliaj stilate de 19 inch.
Schimbări
În mod evident, noutăţile aduse de echipa Nismo se extind şi la şasiu, care a fost coborât şi care a devenit mai compact prin utilizarea de piese brevetate care vor fi disponibile în catalogul extins al pieselor Nismo, în timp ce motorul turbo cu injecţie directă, pe benzină, de 1,6 litri, a fost “tunat” pentru a genera mai multă putere şi un randament crescut.
Habitaclul conceptului a fost, de asemenea, modificat de Nismo, astfel că acele componente care interacţionează cu simţurile vederii, auzului, aspectului şi atingerii ale şoferului, precum volanul, pedalele, indicatoarele, mânerul schimbătorului de viteze şi finisajele uşilor, au fost restilizate pentru o mai mare implicare a şoferului în timpul conducerii autovehiculului. Aspectele de performanţă ale maşinii au fost subliniate suplimentar prin adăugarea de scaune speciale de tip scoică îmbrăcate în piele, în timp ce importanţa turometrului este redată de culoarea roşie a conturului indicatorului şi a acului acestuia.
Impresia de aspect sport a postului şoferului poate fi atribuită efectului mat aplicat suprafeţelor ce erau anterior reflectante, în timp ce consola centrală – de forma unui rezervor de combustibil de motocicletă – a primit un înveliş metalic pentru a sublinia caracterul special al acestuia.
Pe scurt, o “jucărie” de primă mână, o combinaţie extrem de convingătoare între desenele animate cu roboţi şi plăcerea, pură, de a conduce...