De la un salon unde cei mai mulţi constructori doreau să participe, Parisul a ajuns în acest an ca doar Renault sa aibă o prezenţă impozantă alături de Dacia şi Alpine, ocupând mai bine de jumătate din Hala 6, iar doar hala 3 a mai fost ocupată de constructori auto - în principal mărcile DS, Jeep şi Peugeot ale Stellantis.
„Industria auto este acum influenţată şi de tehnologie, de aceea nici numărul jurnaliştilor nu mai este la fel de mare. Nu mai contează numărul brandurilor, ci capacitatea unui salon auto de a proiecta oriunde în lume informaţiile“, a spus Fabrice Cambolive, directorul operaţional al mărcii Renault.
Pandemia şi criza componentelor a pus o presiune foarte mare pe constructorii auto, astfel încât majoritatea au renunţat la organizarea de standuri costisitoare. Spre exemplu, cei de la Mercedes-Benz au organizat în Paris lansarea SUV-ului electric EQE în seara de dinaintea salonului, dar fără să aibă stand. Nicio marcă germană nu a fost prezentă la Salon, şi chiar cele franţuzeşti precum Peugeot au avut o prezenţă mai redusă, iar Citroen lipseşte.
De lipsa europenilor au profitat mărcile asiatice BYD, Grea Wall sau vietnamezii de la VinFast au prezentat noi modele care vin cu baterii mai mari şi preţuri mai mici decât concurenţa europeană.
Dacia a venit la Paris cu noua identitate vizuală şi cu conceptul Manifesto. De asemenea, Duster a fost prezentat într-o ediţie limitată - Mat Edition cu o vopsea sidefată care de obicei era întâlnită la branduri premium.
„Duster devine un model aspiraţional, motiv pentru care venim acum şi cu elemente noi precum noul tip de vopsea care necesită un process mai complex“, a spus Mihai Bordeanu, directorul general al Automobile Dacia.
Renault a prezentat conceptul 4ever Trophy care anunţă viitorul Renault 4 care este inspirat din modelul original produs în milioane de unităţi între anii 60 şi anii 90, iar Renault 5 este un alt viitor compact electric pe care îl vor produce francezii.
(sursa: Mediafax)